Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Leuke fietsjes, al spreekt alleen de Pina mij volledig aan.
Dat vind ik nu raar.
De licht gebogen achtervork van de de Colnago Strada's (het enige 'gedurfde' in dat design trouwens) vind je maar niks, maar zo'n Pina Prince frame is op designvlak zowat het meest gedurfde dat je heden ten dage kan vinden bij de gewone raceframes. Het lijkt haast door ne 'zatte' getekend, zoveel kronkels en kromme buizen erin.
En dat staat je dan wel aan?
Persoonlijk vind ik het een eerder lelijk frame, fabrikanten mogen innovatief zijn, maar dit vind ik 'r net iets over.
Dat vind ik nu raar.
De licht gebogen achtervork van de de Colnago Strada's (het enige 'gedurfde' in dat design trouwens) vind je maar niks, maar zo'n Pina Prince frame is op designvlak zowat het meest gedurfde dat je heden ten dage kan vinden bij de gewone raceframes. Het lijkt haast door ne 'zatte' getekend, zoveel kronkels en kromme buizen erin.
En dat staat je dan wel aan?
Persoonlijk vind ik het een eerder lelijk frame, fabrikanten mogen innovatief zijn, maar dit vind ik 'r net iets over.
Zo'n Pina vond ik destijds, toen ze met dat design op de proppen kwamen, ook wel even wennen hoor, maar het geheel klopt beter dan als je alle buizen recht laat, en alleen de achtervork naar buiten buigt.
Voorbeeldje:
Deze Corima kwam uit begin de jaren '90. Die was toen wel vreemd, maar zag er nooit lelijk uit.
Zo'n Pina vond ik destijds, toen ze met dat design op de proppen kwamen, ook wel even wennen hoor, maar het geheel klopt beter dan als je alle buizen recht laat, en alleen de achtervork naar buiten buigt.
Tsja, ik kan mij niet vinden in uw uitleg.
Als je zo'n Prince fiets van de zijkant bekijkt, dan is daar iets mis mee... vind ik hé!
Het frame op zich vind ik best oké met de miniem gebogen bovenbuis, maar die staande buis van de achtervork en die voorvork, nee dat klopt niet... en nee, ik zeg dat niet omdat ik jaloers ben, of het niet kan betalen, of... vooraleer sommigen hier weer vanalles beginnen te insinueren.
Even een flauw mopje. Volgens mij heeft de designer van het frame tijdens het tekenen ervan een fles sterke drank soldaat gemaakt.
Toen 'm echt zat begon te worden heeft hij de voor- en achterkant getekend.
Het lijkt mij vooral een statement over wat er met carbon allemaal mogelijk is.
De gezochte curves in voor en achtervork zullen de schokken beter dempen, althans ik neem aan dat daarover research gedaan is.
Al bij al vind ik het een mooie fiets (die van enileinar) , zeker ook door de kleurstelling en het gebruik van de verschillende kleuren, maar voor mij is hij uit het verkeerde materiaal gemaakt..
nu we het toch over materiaal hebben, deze trok mijn aandacht toen ik de Singletrack UK doorbladerde..
Lijkt me wel wat, zo'n stalen crosser
Tsja, ik kan mij niet vinden in uw uitleg.
Als je zo'n Prince fiets van de zijkant bekijkt, dan is daar iets mis mee... vind ik hé!
Het frame op zich vind ik best oké met de miniem gebogen bovenbuis, maar die staande buis van de achtervork en die voorvork, nee dat klopt niet... en nee, ik zeg dat niet omdat ik jaloers ben, of het niet kan betalen, of... vooraleer sommigen hier weer vanalles beginnen te insinueren.
Even een flauw mopje. Volgens mij heeft de designer van het frame tijdens het tekenen ervan een fles sterke drank soldaat gemaakt.
Toen 'm echt zat begon te worden heeft hij de voor- en achterkant getekend.
Ik begrijp u wel, maar toch vind ik nog best mooi. Niet de mooiste bike ooit, verre van, maar ik zou die zeker graag in mijn garage hebben.
Dat ik zelf een Prince heb, heeft daar niet zo erg veel mee te maken, want de mijne is de laatste met een gewone rechte achtervork en een conventioneel gebogen voorvork.
Nu ja, Pinarello spreekt imo ook wel iets meer tot de verbeelding dan bv. Ridley. Pina is natuurlijk ook helemaal geen nieuw merk, maar eerder een pionier. Als ik het goed heb, was de Prince het eerste frame met een staande achtervork uit carbon. Het nut daarvan betwijfel ik nog wel een beetje (comfortabeler zal het wel zijn, zij het mss niet veel, maar lichter zeker niet), maar het heeft wel iets. En hoeveel merken hebben het niet nagedaan? Er zijn trouwens een hoop frames die bijna exacte kopieën zijn van de Prince. Een beetje hetzelfde verhaal als met de Cannondale Super V dus.
Mooie fietsen. Zit altijd ergens wel iets aan wat me niet bijzonder aanstaat, zo heb ik het niet echt voor koersfietsjes(noch de berijders ) en mavic materiaal.
De Provex vind ik wel iets hebben, als trainingsbike of immer inzetbare fiets...
Fakking zalig, kga es zoeken naar enkele zoals naar de Cannondale's en de Giants. Ik hoop dat er ook Koga's in miniatuur bestaan
Dat is wel cool, al moeten ze wel nog de echte cultmerken beginnen op schaal namaken. Ik denk nu bv. aan de fietsen (en frames) van Yeti, Fat Chance, Manitou en Raleigh (dat titanium-carbon model waar Tomac mee reed).
Mooie fietsen. Zit altijd ergens wel iets aan wat me niet bijzonder aanstaat, zo heb ik het niet echt voor koersfietsjes(noch de berijders ) en mavic materiaal.
De Provex vind ik wel iets hebben, als trainingsbike of immer inzetbare fiets...
Wat vind je van die genesis.. zouden die mechanische schijfremmen wat remmen?
Comment