Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nice!
In de uitverkoop gekocht? Of enkel de groep?
Zelf samengesteld. De nieuwe Dura Ace bestaat niet in triple, dus levert Shimano verder de vorige versie. Toch de beste oplossing als je een triple wil.
Als je rekent dat ik bvb de Ventoux oprijd met 34/25 (in 1u20) als lichtste verzet (al zou 't met een 23 ook gaan), dan is een 30/27 (voorheen 25) geen overbodige luxe voor een vrouw hé.
Hier op 't vlakke is een 39 ook wel handiger als je tussen 27 en 32 rijdt...
Zelf samengesteld. De nieuwe Dura Ace bestaat niet in triple, dus levert Shimano verder de vorige versie. Toch de beste oplossing als je een triple wil.
Als je rekent dat ik bvb de Ventoux oprijd met 34/25 (in 1u20) als lichtste verzet (al zou 't met een 23 ook gaan), dan is een 30/27 (voorheen 25) geen overbodige luxe voor een vrouw hé.
Hier op 't vlakke is een 39 ook wel handiger als je tussen 27 en 32 rijdt...
OK.
Voor de duidelijkheid: ik bedoelde niets negatiefs met mijn opmerking. Op vlak van prijs/kwaliteit ben je beter af met de oude Dura Ace dan met de nieuwe, die sowieso nog in prijs moet zakken.
Zelf samengesteld. De nieuwe Dura Ace bestaat niet in triple, dus levert Shimano verder de vorige versie. Toch de beste oplossing als je een triple wil.
Als je rekent dat ik bvb de Ventoux oprijd met 34/25 (in 1u20) als lichtste verzet (al zou 't met een 23 ook gaan), dan is een 30/27 (voorheen 25) geen overbodige luxe voor een vrouw hé.
Hier op 't vlakke is een 39 ook wel handiger als je tussen 27 en 32 rijdt...
Ventoux op 1u20 ? da's zeer netjes.. Ik mik op 1u40 als de wind wat meevalt, eind juni. Laatste keer was 1u35, maar da's 4 jaar geleden en enkele kilo's minder..
Tussen 27 en 32 op het vlakke, rijd ik evengoed op de 53 vooraan..met een 12-27 cassette.
Net als ontspanning tussen het leren door wat gaan fietsen op de fiets van mijn vader.
Een GIBI Tiger van bijna 2 jaar oud, ik moet zeggen, op de iets andere houding na rijdt dat toch een pakje beter dan mijn 10 jaar oude De Rosa (ex-fiets van mijn pa). Vooral het verschil in stijfheid van het kader en de voorvork is zeer groot! Geeft veel meer vertrouwen in de bochten.
Miss ook door carbon <-> alu ?
Net als ontspanning tussen het leren door wat gaan fietsen op de fiets van mijn vader.
Een GIBI Tiger van bijna 2 jaar oud, ik moet zeggen, op de iets andere houding na rijdt dat toch een pakje beter dan mijn 10 jaar oude De Rosa (ex-fiets van mijn pa). Vooral het verschil in stijfheid van het kader en de voorvork is zeer groot! Geeft veel meer vertrouwen in de bochten.
Miss ook door carbon <-> alu ?
Aluminium is algemeen genomen niet slapper dan carbon hoor. Mss integendeel.
Een voordeel van carbon is wel dat men dat zo slap of zo stijf kan maken als men zelf wil. Bovendien kan men er ook voor zorgen dat een carbonbuis in de ene richting een klein beetje meegeeft, en in de andere een stuk stijver is. Zo kan men makkelijker een stijf frame produceren dat toch nog een beet comfortabel is. Een stijf aluminium frame kan erg hard zijn. Natuurlijk zijn niet alle aluminium frames even stijf of slap. Algemeen genomen zijn aluminium frames met buizen met kleine diameter wel iets slapper dan die met buizen met grote diameter, al zijn ook de wanddikte en de legering van de buis van belang natuurlijk.
Zal wrsch ook te maken hebben met de leeftijd, de De Rosa begint toch wat kwaaltjes te vertonen. Als ook de voorvelg van 50 euro die niet spectaculair goed bolt.
strak, die fiets
vroeg of laat arriveren we allemaal op een triple
Persoonlijk vind ik een triple overbodig in dit land. Met mijn 39 - 25 kom ik overal boven, al is 't soms wreed stoempen. Voor die ene keer per jaar dat ik eens naar de Alpen ga steek ik vlug een 29 en 26 achteraan, vijf minuten werk.
Persoonlijk vind ik een triple overbodig in dit land. Met mijn 39 - 25 kom ik overal boven, al is 't soms wreed stoempen. Voor die ene keer per jaar dat ik eens naar de Alpen ga steek ik vlug een 29 en 26 achteraan, vijf minuten werk.
Voor ik last kreeg met mijn knie geraakte ik met mijn 39-25 nog wel redelijk de Koppenberg omhoog (om een steile heuvel te noemen), maar ik merkte toch dat een 27 me daar beter paste. Of mss nog een tikkeltje groter om echt soepel omhoog te kunnen. Maar idd, dat zou dan een versnelling zijn die ik mss één keer per jaar zou gebruiken.
ik rijd dus zelfden met de koersfiets en ik was in het begin zelfs aan het twijfelen om een mtb/trekking crank erop te zetten 26-36-48 crank op mijn koersfiets te zetten.
Ik trap graag heel soepel en hier in de buurt is het toch gene meter plat (behalve als je het fietspad langs de Maas volgt maar dat is ook maar saai.
ik rijd dus zelfden met de koersfiets en ik was in het begin zelfs aan het twijfelen om een mtb/trekking crank erop te zetten 26-36-48 crank op mijn koersfiets te zetten.
Ik trap graag heel soepel en hier in de buurt is het toch gene meter plat (behalve als je het fietspad langs de Maas volgt maar dat is ook maar saai.
Op die Speeder van me staat een 53-39-30 standaard. Die 53 wordt een 52 om iets meer naar de kleinere tandjes van de cassette te gebruiken. De 30 vervang ik door een ultralicht exemplaar 28t om op kleinste tandwiel ook met aanhangkar overal boven te geraken. Kleinste verzet is dan voor/achter 28/27 en met een 28" wiel en racebandjes rijdt dat heel soepel..
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Zwaar velooke, kheb die 10j geleden gekocht en gerestaureerd, is plezant om op een mooie zomerdag mee te rijden.
Enorm zwaar,enkel een torpedorem om te stoppen, maar wel een mooi stuk geschiedenis van 1933 !!
Herspoten,de elektrische kabeltjes vervangen, en nieuwe banden (jammer genoeg gn originele )
Ik dacht het wel, van die banden. Onmogelijk ook dat ze het tot nu zouden uitgehouden hebben, zelfs bij weinig kilometers.
Crankstel en pedalen zijn wel nog origineel?
Comment