Mededeling

Collapse
No announcement yet.

m'n fietsen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
    Zwaar velooke, kheb die 10j geleden gekocht en gerestaureerd, is plezant om op een mooie zomerdag mee te rijden.
    Enorm zwaar,enkel een torpedorem om te stoppen, maar wel een mooi stuk geschiedenis van 1933 !!
    Mijn ma en pa hebben beide ook nog zo'n oude fiets staan. Maar dan wel met wielen met houten velgen en spatborden!

Comment

• Eentje voor de fun : Deze Motobecane staat achteraan in onze tuin, 5j geleden daar gezet.
      Rijden doet ie toch niet meer,kwam vanuit de Vaart, bij ons.

Comment

• Zalig

Comment

• Origineel.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ben ook een fiets gaan bestellen, hopelijk is hij binnen volgende week!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
              Ben ook een fiets gaan bestellen, hopelijk is hij binnen volgende week!!

Schone fiets!
              En het beste frame van Cannondale als we het hebben over de verhouding prijs/kwaliteit/gewicht. Zo'n CAAD 9 frame weegt zelfs ongeveer een 100 gr. minder dan de duurdere Six Carbon van Cannondale, de Super Six is wel een pak lichter, maar ook véél duurder.
              Ik heb zelf een CAAD 8 frame gehad en was daar zeer tevreden van, de CAAD 9 zou nog een fractie lichter en stijver zijn, dus dat kan alleen maar goed zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                Ben ook een fiets gaan bestellen, hopelijk is hij binnen volgende week!!

Proficiat en geniet ervan, knap stuk

Comment

• Proficiat, goeie keuze, zo'n Cannondale CAAD9. En de afmontage is ook OK.
                  In die prijsklasse zou ik deze ook zeker overwegen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• KNap, veel plezier dermee

Comment

• Mooie Cannondale..men heeft me gevraagd met het bedrijf aan de 24u van Zolder mee te doen, maar jammer genoeg mag men daar enkel met wegfietsen starten. Zou ik mijn racer van de rollen durven halen? Hij staat daar al een jaar of op en ik heb al gehoord dat dat niet het beste is voor een frame?

Comment

• Ik zou het niet weten. Ga je daar goed doorvlammen of is het eerder een tempo van 30-35?

Dat zie ik nog wel eens zitten om te doen over x aantal jaar, wel bij de Die Hards dan. Men pa heeft dat vroeger ook nog gedaan dusja
                        En 's nachts rijden vind ik eigenlijk veel plezanter, niet dat ik het al vaak gedaan heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Mooie Cannondale..men heeft me gevraagd met het bedrijf aan de 24u van Zolder mee te doen, maar jammer genoeg mag men daar enkel met wegfietsen starten. Zou ik mijn racer van de rollen durven halen? Hij staat daar al een jaar of op en ik heb al gehoord dat dat niet het beste is voor een frame?
                          Wat voor racer is dat?
                          Test eens hoe slap hij is.
                          Het wordt idd gezegd dat een fiets slap wordt van op de rollen te gebruiken, maar is dat bewezen? En als je op de rollen niet aan je fiets zit te sleuren, waardoor hij veel torsiekrachten zou ondergaan, ga je daar volgens mij helemaal niets van voelen.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Fiets, Granville Quartzite, die ik al zo'n jaar of 6-7 heb. Makkelijk voor de ritjes naar 't werk, leuk genoeg om in 't weekend beetje rond te toeren.

Dit is eigenlijk een cross hybride. M'n volgende mag een race hybride zijn.
                            Ik heb nu dunne bandjes laten opleggen en dat rijdt al een stuk vlotter.
                            Last edited by Hayes; 20/06/2009, 15:15.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Je kan net zo goed een racefiets (desnoods met iets dikkere banden) kopen, vind ik.
                              Dat triathlonstuur zou ik er af gooien. In de plaats daarvan zou ik barends monteren. Maar goed, dat is mijn voorkeur.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ben dat idd van plan. Bar ends erop en triathlonstuur eraf. Ik had het erop gezet om meer op m'n stuur te kunnen trekken, maar dat marcheert niet. Ik heb de indruk dat m'n frame te kort is.

Ik vind zo'n fiets meer een allrounder dan een racefiets. Soms moet er ook een kinderstoel achterop en op een koersfiets lijkt me dat een beetje... absurd. Klikpedalen wil ook zeker ook niet.

'k weet het niet. Misschien wat vooroordelen... Ik heb de indruk dat je bijna geen koersfietsen vind onder de 1000 euro, tenzij per merk 1 instapmodelletje. Bij dergelijke trekking/fitness fietsen heb je voor 800-1000 euro al een goeie middenklasser.
                                Last edited by Hayes; 21/06/2009, 22:20.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Een koersfiets kost idd wel wat geld. Een hybride tot 1000 € is wel deftig.

Een tijdrijtstuur is niet handig om kracht op uit te oefenen. Zoiets kan je alleen gebruiken om een aerodynamische houding aan te nemen en, zonder aan de fiets te sleuren, eens goed door te rijden. Barends zijn veel beter geschikt voor sleurwerk.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• nieuwe fiets van trainingskameraad.

Speclist
                                    Frame: Cannondale F800
                                    Stuur: Easton EC70
                                    Stuurpen: Cannondale
                                    Snelspanners: DT-Swiss
                                    Remmen: Shimano Deore
                                    Remschijven: Shimano
                                    Zadelpen: Easton EC70
                                    Zadel: FIZIK
                                    Shifters: Shimano Deore
                                    Voorderailleur: Shimano Deore XTR 960
                                    Achterderailleur: Shimano Deore XTR 960
                                    Cassette: Shimano Deore LX (9 speed) ?
                                    Cranck: Shimano Deore XTR 950
                                    Pedalen: Shimano Deore SPD
                                    Wielen: mavix 819 met Cannondale naven (Omega/Wind)
                                    Banden: Maxxis Larsen
                                    Vork: Headshock Lefty DLR1

Comment

• Nice! Mudbike? Die kleur vind ik één van de lelijkste die Cannondale ooit gehad heeft. Voor in de modder maakt dat natuurlijk niet veel.
                                      En upgrades gepland?
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• het is zijn enige fiets. En zijn eerste.

Upgrades die al gebeurd zijn:
                                        Easton stuur + zaalpen

upgrades in de planning maar nog niet voor direct
                                        -SLR zaal
                                        -ESI handvatten
                                        -lefty carbon (zeker niet voor direct )
                                        -herlakken in het mat zwart met blinkend zwarte letters of witte letters
                                        -....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                          het is zijn enige fiets. En zijn eerste.

Upgrades die al gebeurd zijn:
                                          Easton stuur + zaalpen

upgrades in de planning maar nog niet voor direct
                                          -SLR zaal
                                          -ESI handvatten
                                          -lefty carbon (zeker niet voor direct )
                                          -herlakken in het mat zwart met blinkend zwarte letters of witte letters
                                          -....
                                          Het is "zadel", niet "zaal".
                                          Van een Lefty carbon zou ik nu ook niet direct een prioriteit maken. Beter eerst wat van dat Deore-spul vervangen.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X