Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gelaste uitlaten moto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • gelaste uitlaten moto

    Ik heb een moto op het oog waarvan d euitlaatcollector een gaatje had. Daar is een stuk plaatstaal (3mm) op gelast. Is dat een deftige oplossing of zit ik volgend jaar weer met hetzelfde probleem?
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

  • #2
    Kan je zelf lassen?
    A Twist of the Wrist

    Comment


    • #3
      Neen
      Maar de verkoper zegt dat het goed gedaan is en jaren meekan.
      Aan d emoto te zien, is die goed onderhouden. Ik denk gewoon dat dat staal na enkele maanden/jaren ook zal beginnen roesten tenzij het behandeld is?

      Motorblok ziet er alleszins nog goed uit

      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

      Comment


      • #4
        Als dat goed hersteld is kan dat geen kwaad. Wat je wel kan hebben is dat er in de nabije toekomst op andere plaatsen gaatjes gaan verschijnen. Want de totale toestand van een uitlaat die een gaatje heeft is meestal niet al te bijster. Ik weet waarover ik spreek, vroeger genoeg plaatjes op verroeste uitlaten gelast, meestal stonden ze na een maand al terug bij mij voor een ander gaatje.

        Comment


        • #5
          Kan je dat zien? Of horen door erop te tikken? Het gaat wel over de collector onderaan, niet de uitlaten zelf.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
            Kan je dat zien? Of horen door erop te tikken? Het gaat wel over de collector onderaan, niet de uitlaten zelf.
            Bikhamerke meenemen. Ik weet wel niet of de eigenaar daar content mee gaat zijn.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Kan je dat zien? Of horen door erop te tikken? Het gaat wel over de collector onderaan, niet de uitlaten zelf.
              Ik denk ook dat de rest van de uitlaat gaat tegenvallen. Als het niet van strooizoutcorrosie (bvb onderaan achterrem, blok kan behandeld geweest zijn met fs365)) is dan zal het wel aan te korte ritten liggen. En zo een collector is ook geen goedkoop stuk hé.

              Een uitlaat moet al goed warmgeweest zijn tijdens een rit anders krijg je toch roest vanbinnen. Vergeet niet dat je op 1,5 liter benzine meer dan een liter waterdamp door je uitlaat stuurt hé.
              A Twist of the Wrist

              Comment


              • #8
                Ben gisteren gaan kijken naar die Diversion 600 uit '96. Zag er heel goed uit, had een gaatje gehad in de uitlaatcollectoren maar dat was mooi hersteld.
                Enkel vond ik de motor niet zo soepel draaien. M'n vorige Div draaide veel mooier rond (had wel veel minder km's). En de "ralenti" stond heel laag, maar dat kan geregeld worden.

                Waaron zou dat kunnen liggen? Heeft dat iets met de kleppen te maken? De tik was er ook, maar dat had ik in m'n vorige Div ook, das normaal.

                Tijdens het rijden viel er niet zo veel van te merken, maar ipv van mooi rond te draaien, leek het alsof ie moeite moest doen. ookna een proefrit van 20 minuten.
                De prijs is heel heel laag want de motor moet dringend weg.

                Wie weet meer? Ik moet vandaag nog beslissen...
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                Comment


                • #9
                  Als je er zelf een slecht gevoel bij hebt zou ik er m'n handen van af houden. Niet omdat het per se dan een slechte moto is maar omdat dat idee in je hoofd blijft spoken.

                  zoals Rob reeds zei, als er in de uitlaatvan een moto water blijft staan wijst dat al snel op veel korte ritjes en dat is natuurlijk niet ideaal voor de levensduur van een motor.

                  Just my 2cts

                  Comment


                  • #10
                    Heb daarnet m'n bikeshop van vroeger gebeld en hij noemde wel 4 of 5 redenen op waarom de motor minder soepel zou kunnen lopen.
                    Ook al zag de moto er heel mooi geconserveerd uit. Als de motor niet doet wat ie moet doen,...

                    Ik blijf er gewoon te veel over twijfelen en ga dus afzien van de koop.
                    Ofwel mis ik een goeie moto aan een belachelijk lage prijs, ofwel is er wel degelijk een reden voor die lage prijs...
                    Er zijn Div's genoeg out there!
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      zoals Rob reeds zei, als er in de uitlaatvan een moto water blijft staan wijst dat al snel op veel korte ritjes en dat is natuurlijk niet ideaal voor de levensduur van een motor.
                      Inderdaad, men zegt dat de slijtage in een motorblok bij 40°C olietemperatuur 8 keer hoger ligt dan bij 80°C. Kijk, ik zeg niet dat een hoge kilometerstand iets is waarom je een motor moet laten staan, je hebt moto's met 100.000 km in topconditie, en sommige zijn bij 70.000 km zo gaar als maar kan zijn. Het slecht draaien kan een mogelijke indicatie zijn op een blok met slijtage en/of slecht onderhoud.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Enkel vond ik de motor niet zo soepel draaien. M'n vorige Div draaide veel mooier rond (had wel veel minder km's). En de "ralenti" stond heel laag, maar dat kan geregeld worden.

                      Waaron zou dat kunnen liggen? Heeft dat iets met de kleppen te maken? De tik was er ook, maar dat had ik in m'n vorige Div ook, das normaal.

                      Tijdens het rijden viel er niet zo veel van te merken, maar ipv van mooi rond te draaien, leek het alsof ie moeite moest doen. ookna een proefrit van 20 minuten.
                      De prijs is heel heel laag want de motor moet dringend weg.

                      Wie weet meer? Ik moet vandaag nog beslissen...
                      Slechte afstelling van kleppen en carbu's kan er de oorzaak van zijn... maar het is niet zeker dat het dat is. Normaal gezien zitten er aansluitingen op de carbu's voor te synchroniseren. Als je geen kwikkolommen hebt moet je een stuk pasdarm meenemen met een beetje vuile motorolie in en dat eens aansluiten erop om te zien of er veel niveauverschil op zit (met stationair draaiende motor).

                      Als je hem niet zelf kan afstellen kan kleppen stellen en carbu's synchroniseren een dure zaak zijn in een motorwinkel, dus deze goedkope diversion kan nog extra kosten met zich meebrengen.

                      Wat me vooral niet aanstaat is dat je nu moet beslissen. ik koop niet graag een moto onder druk.
                      A Twist of the Wrist

                      Comment


                      • #12
                        Heb intussen gebeld dat ik hem niet koop.
                        Als ik even begon rekenen, waren er toch wel weer behoorlijk wat kosten om hem in orde te zetten (ketting & tandwielen, voorband, motor afstellen,...). Kan ik beter een jonger exemplaar met minder km's op de kop tikken.

                        Ik mag m'n goesting om te rijden m'n oordeel niet laten beïnvloeden.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                        Comment

                        Working...
                        X