Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorrijden hoe voelt dat??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motorrijden hoe voelt dat??

Hallo

Ik vroeg me af hoe het was om met de motor te rijden??
    Wat is daar nu zo leuk aan.De vrijheid?Kunnen jullie me dat vertellen?

grtz

'k zou zeggen probeer het eens

Comment

topic verplaatst , hoort niet in 'mijn tweewieler'.

Comment

Ik heb ooit een keer eens met op een priveterrein meegereden met een moto. Wat ik me vooral herinner is het acceleren, oke je voelt dat ook in een Porsche maar doordat je in de openlucht rijdt krijg je ook nog de (hoe moet ik het zeggen) slag van de lucht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CARLOVE Bekijk Berichten
          Hallo

grtz

ik vind er niks leuk aan

Comment

Hallo

grtz
            De acceleratie, het geluid van de motor en het bochtenwerk.
            Voor mij persoonlijk zo wat de leukste dingen aan het motorrijden.

Comment

Ik heb nog maar 5000km op men tweewieler gerede maar het is een vrijheid die met niets te vergelijken is. idd zoals andere zeggen de acceleratie: als je voor een stoplicht staat ben je aan de andere kant van het kruispunt als de autos de witte streep voorbij zijn. En gewoon het gevoel zo'n machine onder je gat te hebben en met die krachten te spelen. 4 wielen is maar niets, maar met 2 ervaar je de snelheid, de wind, ...
              gewoon een zaligheid en bovendien handig!! ik rij elke dag Antwerpe in en uit tijdens de drukste periode, als ik da met de auto zou doen ben ik 3 keer zo lang onderweg en kom ik gefrustreerd aan. nu ist genieten onderweg.
              dus ik zou zeggen: allemaal op den moto!!!

Comment

Ik rij ondertussen al meer dan twintig jaar met de motorfiets. Zeker meer dan 250000km met de motorfiets achter de kiezen en een viertal schuivers en één aanrijding achter de rug.
                In 1999 éénmaal een spookrijder licht getoucheerd, dan ben ik even gestopt, de schrik zat er echt in. Na een paar maanden was dat over en opnieuw begonnen.
                In 2003 is er een motor achteraan op mijn motorfiets ingereden, met als gevolg dat ik ik 2007 geopereerd ben geworden aan de schouders. Na een zware revalidatie ben ik opnieuw aan het rondtoeren.

Dus motorrijden is heel belangrijk voor mij. Het is het moment waarop ik me volledig van de wereld kan afzonderen. De gedachten gefocused op het rijden. Geen zorgen (wel af en toe hartkloppingen, maar kom).

De kriebels in de buik van de acceleratie, de souplesse van zo'n machine, files die kunnen ontweken worden...

Veel mensen (ook in mijn directe omgeving) vinden motorrijden gevaarlijk. Er zijn uiteraard meer risico's aan verbonden, maar met de motorfiets leer je verdomd defensief te rijden, te anticiperen op alles wat er voor je gebeurt.

Ik stel wel vast dat met de jaren het aantal km's per jaar afneemt. In de 80'ers waren de machines niet zo performant en strak als nu maar hadden we goede banen en opmerkelijk minder verkeer. In deze tijd hebben we superstrakke machines, met duizelingwekkende pk's en snelheden maar een overbezadigd wegennet dat daarnaast nog slecht onderhouden is.

En toch...neem mijn motorfiets af en ik sterf een beetje...

Comment

de vrijheid, openlucht, het gevoel bij prachtig weer.
                  de acceleratie, wendbaarheid, het groepsgevoel (ik rijd/reed altijd met een groepje van 4-5 vrienden, allemaal op monobikes/supermotards)

en soms toch ook wel eens de hooligan uithangen

/edit/
                  en niet te vergeten: de KICK!
                  Last edited by ; 01/11/2007, 23:43.

Comment

Hallo

grtz
                    Neem wat lessen en koop u d'r ééntje. We zijn nu toch aan't groeien op dit forum

Ikzelf heb maar een 125je, maar de fun dat ik daar aan beleef is onbeschrijfelijk. Meer woorden moet ik er dan ook ni aan vuil maken.

Kijk ne keer rond in het 'mijn tweewieler' gedeelte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door distinct Bekijk Berichten
                      de vrijheid, openlucht, het gevoel bij prachtig weer.
                      de acceleratie, wendbaarheid, het groepsgevoel (ik rijd/reed altijd met een groepje van 4-5 vrienden, allemaal op monobikes/supermotards)

en soms toch ook wel eens de hooligan uithangen

/edit/
                      en niet te vergeten: de KICK!
                      Hooligan? Ik hou het gewoon bij 'spelen'

Comment

En met wat voor motor moet je dan beginnen.
                        Een honda?Weet niet wat.Maar je kan toch best een lichte motor nemen om mee te
                        beginnen ,niet?Ik hoop op een antwoord .

groetjes

Comment

groetjes
                          tot 125cc heb je nog geen motorrijbewijs nodig, ideaal om te leren imo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                            tot 125cc heb je nog geen motorrijbewijs nodig, ideaal om te leren imo.
                            Als je tenminste al 2 jaar een b-rijbewijs hebt he

Comment

je ruikt ook alles

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                je ruikt ook alles
                                Ja?
                                Toch liever ne scheet op de moto dan in den otto zenne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ja?
                                  Toch liever ne scheet op de moto dan in den otto zenne.

Die nieuwe kawa 250 en yamaha 125 zijn wel uber... prijs daarentegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                                    Hooligan? Ik hou het gewoon bij 'spelen'
                                    ik zat met een 500 2takt, toch wel beetje hooligan achtig

Comment

groetjes
                                      Ik ben met een kawa 500cc begonne, ben blij da ik geen 125 heb, kan je tenmindste een beetje aangenaam snelweg doen. Hoef je niet bij 110 plat op je tank te gaan liggen om aan de 120 à 130 te kome :p het gaat met een 125he, vb SebastiaN°69 maar die moet dan wel werken op de snelweg hihi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door distinct Bekijk Berichten
                                        ik zat met een 500 2takt, toch wel beetje hooligan achtig
                                        zalig de geur van de tweetakt olie aaaah

voor mij gaat motorijden vooral om posen

nee nee, gewoon alles voelen als je aan het rijden bent, de acceleratie, het bochtenwerk, ook het gemak bij druk verkeer.
                                        1978 BMW E21 323i
                                        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Working...
                                        X