Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorrijden hoe voelt dat??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

inderdaad de snelheid, acceleratie, geluid, ...
    Je hoort veel mensen zeggen dat het beter is om met een lichte motor te beginnen maar ik heb daar mn twijfels bij. Mijn eerste moto is een 1200cc (suzuki bandit) en als je daar veilig en met respect mee omgaat zijn die pk's geen probleem. Ik heb leren rijden met de BMW k1200lt van mn broer en dat is ook niet bepaald een licht brommerke.
    i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
      inderdaad de snelheid, acceleratie, geluid, ...
      Je hoort veel mensen zeggen dat het beter is om met een lichte motor te beginnen maar ik heb daar mn twijfels bij. Mijn eerste moto is een 1200cc (suzuki bandit) en als je daar veilig en met respect mee omgaat zijn die pk's geen probleem. Ik heb leren rijden met de BMW k1200lt van mn broer en dat is ook niet bepaald een licht brommerke.
      Ik ben het volledig met je eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik ben het volledig met je eens.
        hangt volledig van jezelf af (en je rechterhand) natuurlijk
        1978 BMW E21 323i
        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

En met wat voor motor moet je dan beginnen.
          Een honda?Weet niet wat.Maar je kan toch best een lichte motor nemen om mee te
          beginnen ,niet?Ik hoop op een antwoord .

groetjes

Ikzelf heb vorige maand beslist om ook te beginnen met motorrijden. Voornaamste reden zijn die vervloekte files van en naar het werk (zowel op binnenbanen als autosnelweg). En omdat ik geen idee had van wat en hoe ben ik eerst wat beginnen lezen. Het AW forum is doorvoor inderdaad ook een zeer goed medium hoor :-))

Omdat ik tenandere geen motorrijbewijs bezit heb ik besloten te beginnen met nen 125 CC. Niet te duur, en te rijden met een B-rijbewijs. Omdat hij ook nog wat handig moest zijn (windbescherming, bagage,...) heb ik mij vorige week ne maxi-scooter van Honda aangeschaft. Ge moet maar eens kijken onder 'mijn tweewieler'. Heb hem daar al even voorgesteld. Grootste nadeel is natuurlijk dat je met zo'n scooter geen 120km/uur haalt, en dus beperkt bent tot (hoofdzakelijk) binnenwegen. Maar voor mij is dit genoeg (om te beginnen). Alhoewel ik al veel vrienden/motorrijders ben tegengekomen die mij garanderen dat ik volgend jaar al wel met 'iets anders' zal rond rijden. Iedereen is ervan overtuigd dat het zo 'verslavend' werkt dat je niet al te lang tevreden bent met 125CC...

Comment

Ik ben ook met een 125cc begonnen, maar zoals je vrienden ook al wisten te zeggen. Je bent dat redelijk snel beu. Ik ben tenslotte voor m'n motorrijbewijs gegaan, acht uren les en aansluitend m'n examen gedaan. Vrij kostelijke zaak, alles in totaal ongeveer een 650 euro, maar zo'n papiertje is voor gans uw leven hé (normaal gezien toch).

Comment

ik ben met een 500cc begonne, ik heb ook 8 uur les gehad en 3 maanden met een voorlopig rijbewijs rondgereden. Ik dacht eerst ook een 125 te kopen maar wilde ook zonder veel moeite en inspanning snelwegen doen, --> oplossing: meteen iets zwaarder beginnen. Ik hoop da ik hem ni te snel beu ben en da ik toch wel een jaartje of 4 met de mijne kan blijve rijden.
              Het gevoel van motorrijde ervaar je overal op, maar hoe meer cc hoe intenser je het beleefd

Comment

jep

Maar hoeveel kost een motor van 500cc en van 125cc?
                En hoeveel Km's kan je rijden op een tank.
                De belasting etc........

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CARLOVE Bekijk Berichten
                  Maar hoeveel kost een motor van 500cc en van 125cc?
                  En hoeveel Km's kan je rijden op een tank.
                  De belasting etc........

grtz
                  vb honda cbf500: 5690

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EduardStegeman Bekijk Berichten
                    vb honda cbf500: 5690
                    oei der moest nog wa bij

honda cbf125R: 3000€

Met mijn 500cc van 1998 kan ik een dikke 250km doen met een tank
                    wat je met die 125 kunt durf ik ni precies te zegge, dacht ook wel tusse 200 en 250km

ik betaal een 250€ verzekering voor men kawa er-5

Comment

Honda Pantheon 125cc nieuw : 3750 euro
                      Honda Pantheon 125 cc occasie (3 jaar) : 2000 tot 2500 euro
                      Kledij (jas-broek-helm-handschoenen, degelijke kwaliteit) : 1000 euro
                      BIV : 61 euro
                      Jaarlijkse taks : 0 euro
                      Jaarlijkse verzekering (als je ook nog een autoverzekering hebt & minstens 30 jaar bent) : 79 Euro!!!
                      Verbruik : 3 liter
                      Rijbereik : 270 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                        Honda Pantheon 125cc nieuw : 3750 euro
                        Honda Pantheon 125 cc occasie (3 jaar) : 2000 tot 2500 euro
                        Kledij (jas-broek-helm-handschoenen, degelijke kwaliteit) : 1000 euro
                        BIV : 61 euro
                        Jaarlijkse taks : 0 euro
                        Jaarlijkse verzekering (als je ook nog een autoverzekering hebt & minstens 30 jaar bent) : 79 Euro!!!
                        Verbruik : 3 liter
                        Rijbereik : 270 km
                        Eigenlijk is zo'n Pantheon het goedkoopste en snelste vervoermiddel om vlot door het drukke verkeer te komen denk ik.

Comment

ik mis het motorijden echt wel

Comment

Mooie avatar, Jakkel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                              Mooie avatar, Jakkel
                              't Is een foto van m'n rechteruitlaat, Speciaal voor de gelegenheid ook eens de binnenkant van het eindpijpje aan een grondige reinigingsbeurt onderworpen.

Comment

motorrijden...dat is heel moeilijk te omschrijven. Het plezierige gevoel als je op hellingshoek ligt, de G krachten die je ondervindt bij't remmen, versnellen. weten dat je in no time ongeveer alles en iedereen voorbij kan...en dan heb ik 't nog maar over 't rijden op zich.
                                't is zoveel meer. de geuren die je waarneemt als je door een bos rijdt, de temperatuurschommelingen die je meteen voelt als je van in't zonnetje een tunnel of dergelijke inrijdt. Als je putje winter, verkleumd van de kou, een andere motard tegenkomt dan heb je zo'n geweldig samenhorigheidsgevoel. Als je gezeten in je zadel een of ander alpenmasief doorkruist is't genieten tot en met. "waauw wat ben ik en mijn motooke toch enorm klein"gevoel. 't is moeilijk te omschrijven, bijna onmogelijk, maar 't is zo fantastisch. Eens je er van gebeten bent laat het echt niet meer los. en dat op zich is al enorm opmerkelijk.

't is mijn vleugje rock&roll dat ik nodig heb. 't is gevaarlijk, dat zeker maar das net een deel van de charme...hoe raar 't ook moge klinken.
                                Last edited by ; 05/11/2007, 22:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  je ruikt ook alles
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ja?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                                  't is zoveel meer. de geuren die je waarneemt als je door een bos rijdt, de temperatuurschommelingen die je meteen voelt als je van in't zonnetje een tunnel of dergelijke inrijdt.
                                  zie je wel

Comment

't is idd moeilijk te omschrijven. Het is het totaalpakket, de motor voelen tussen je benen, sturen met je hele lijf, de acceleratie, de wind, het gebrul/gehuil van de motor,...

Het is als omschrijven waarom sex zo leuk is, omschrijven i sheel moeilijk maar man what fun it is

Ik blijf lachen al sik denk dat ik met m'n okkazie moto (van 9 jaar oud en weinig geld) met slechts 61 pk zelfs heel wat "sportauto's" voorblijf. Alé, toch tot aan ca 120 km/h, dan keren de kansen...
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ben zelf ook pas sinds 3 maanden begonnen met motorrijden en is zeeeer verslavend. Je kan dit met niets vergelijken vind ik persoonlijk. Heb eerst 6 uur rijlessen gevolgd en dan met BMW R 1150 GSA begonnen, niet ideale opstapfiets maar ik was er helemaal weg van. Cabriorijden doe ik ook veel als het weer het toelaat,ook fijn maar toch net niet dat. Is persoonlijke mening.

Comment

Binnen 3 weken weet ik het ook wat het is

Mijn eigen wespke !

Comment

verslavend...

Dit omschrijft misschien nog het best van al hoe motorrijden is.
                                          Je weet waar je aan begint, maar from there on...
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X