Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motoprobleempje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• motoprobleempje

heb sinds kort een nieuwe telg in mijn vervoergebruik. het is een 1993 yamaha tdr 125 maar er is wat werk aan. in het begin reed hij ng maar aangezien de batterij dood was en er gene kick aan zit moest van de berg bollen en starten. heb een week kunnen doen. maar de laatste keer lijkt het nu alsof het motorblokje geblokkeerd is. ik bol van de berg en van moment ik in vitesse zet. blokkeert het wiel :s... wat zou er nu aan schelen. heb reserve stukken en ben bereid eraan te werken. is ook grotendeels de bedoeling om deze mooi in orde te krijgen tegen de zomer
    Last edited by ///NFSThunder; 17/12/2007, 03:59.
    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
    ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
    heb sinds kort een nieuwe telg in mijn vervoergebruik. het is een 1993 yamaha tdr 125 maar er is wat werk aan. in het begin reed hij ng maar aangezien de batterij dood was en er gene kick aan zit moest van de berg bollen en starten. heb een week kunnen doen. maar de laatste keer lijkt het nu alsof het motorblokje geblokkeerd is. ik bol van de berg en van moment ik in vitesse zet. blokkeert het wiel :s... wat zou er nu aan schelen. heb reserve stukken en ben bereid eraan te werken. is ook grotendeels de bedoeling om deze mooi in orde te krijgen tegen de zomer
    mss gewoon vastgelopen? best het blokje er eens afhalen, pakkingen vernieuwen en de zuiger eens bekijken (mss wel vervangen)
    1978 BMW E21 323i
    2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
    2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

nja heb ng reserveblokje met kick ligge dus missch tijd dat ik die erop schroef en de ander uiteendraai en het nodige vervang... thx voor hulp
      ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

voor de geïntresseerd gaat het dus om zo een ding
        Yamaha 125 TDR 2003 - Avec sa plastique de TDM, la TDR est plus que valorisante, d'autant que son gabarit la fait facilement passer pour une grosse.

Comment

is dat een viertakt of een tweetakt?

Als het een 2takt is die zelf mengt kan het zijn dat met die oliepomp iets mis is.
          Of als het een viertakt is, misschien eens propere olie filter en nieuwe olie steken. Daarna langs de opening van de bougie er een beetje olie in kieperen en een dagje laten staan.

Daarna nog eens een probeertje doen.

Kwestie van niet meteen heel de blok open te moeten gooien

Ah ja, als het een tweetakt is en je doet er gewoon naft in zonder dat hij er zelf olie bij mengt kan natuurlijk ook niet he

Comment

thx voor info. ga dat van oliepomp eens nakijken dan ... het is een 2takt en draaide wel lekker. heeft meer het geluid van een opgedreven 50ccke maar het gaat zeer goed vooruit.

Comment

heb je er tweetakt in gedaan of gewone benzine die gemengd wordt uit een oliereservoir, zit er nog iets in dat reservoir?

Comment

heb er gewone 98 ingedaan en olie helemaal bijgevuld in appart reservoir... had zelfs de koelvloeistof volledig bijgevuld...

Comment

Dan zou ik toch aan een slecht werkende oliemenger-pompding gaan denken, anders loopt ie zo snel toch niet vast he.

Probeer eens met wat tweetaktolie em eerst los te krijgen en als je er niet meteen aan wil werken kan je er voorlopig gewoon tweetakt ipv super 98 in doen he.

Comment

Aangezien hij eerst nog gedraaid heeft zal de schade wel meevallen zeker?

Als je nu gaat merken dat de kracht ineens gehalveerd is of zo dan er wel niet mee blijven rijden he

Comment

jup ma als ik me goe herriner is het wel die cilinder da ineens geblokkeerd is. allee had er juist mee gereden en was juist terug thuis. was ng stationair aan het nadraaien en viel dan uit. dacht gwn van te weinig gas zoals da met die machinnekes wel af en toe gaat. had dan ook ni meer geprobeerd em terug te starten aangezien ik dan terug die berg moest afbollen en gewoon in garage geplaatst... maar cilinder kan ik dus lossen door wat 2takt olie in cilinder langs bougie-opening te brengen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                        Aangezien hij eerst nog gedraaid heeft zal de schade wel meevallen zeker?

Als je nu gaat merken dat de kracht ineens gehalveerd is of zo dan er wel niet mee blijven rijden he
                        bij mij ging de kracht zo serieus achteruit dat het niet juist was bij mijne tweetakt...en mijne maat maar kickstarten krukaslagers waren kapotgesprongen en lagen lekker verspreid in het carter
                        1978 BMW E21 323i
                        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

/me vraagt zich af hoe het er mee staat

Comment

ok kleine update. nog niet veel tijd gehad. was druk bezig dit weekend en eindeweek. ga seffes wat olie in blok doen en dan deze avond voor kerstmaal eens proberen of cilinder wat gelost is. als da niet helpt zal er dus aan geknutseld moeten worden en begin ik er pas eind deze week aan...
                            mvg

Comment

Ranzige poulet, wist ni dat ge u ook met brommers waart het wordt nog is tijd dat we nog is naar iets a la Gumball cruise met de bimmer
                              Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Working...
                              X