Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Show your helmet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is de C1 geen systeemhelm? Of ben ik abuus?
    Voor z'n prijs vin dik mijn Caberg Rhyno wel ok. Niet superstil, voor de rest dik ok.

Mooie collectie trouwens
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Is de C1 geen systeemhelm? Of ben ik abuus?
      Voor z'n prijs vin dik mijn Caberg Rhyno wel ok. Niet superstil, voor de rest dik ok.

Mooie collectie trouwens
      C1 is van den oudsten
      Kheb eens een dag of 2 met C2 gereden. Was zeer stil, maar ozo lomp... En alles behalve gebruiksvriendelijk! Ergernis allom!

Beste systeemhelm tot nu toe was de Synchrotec (voorloper van multitec). Was een stuk lichter en compacter dan zijn opvolger, maar helaas ook pakken lawaaierigerderwerver... En had ook nix van uitneembaar interieur waardoor die toch wel al onder de stempel "ouderwets" valt. Ook de keuze voor donkere vizieren was/is zeer beperkt...

En dank je
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Als je in een Multitec past, dan pas je zeker ook in een XR 1000 en die hebben toch ook wel een paar prachtige prints voor op een black bike hoor!
        ik zal eens enen passen als ik in RAD ben. (en dan in FC-Moto kopen voor de goedkoopte). Voor een integraal helm zie ik graag een carbon print met een donker vizier.
        i 1 2 1/2 6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
          ik zal eens enen passen als ik in RAD ben. (en dan in FC-Moto kopen voor de goedkoopte). Voor een integraal helm zie ik graag een carbon print met een donker vizier.
          Al eens de nieuwe RSR 2 Cabon van Shark gepast? Is ook een prachtige helm!
          Ging eerst zo eentje kopen, maar de XR is handiger in combinatie met een bril, vandaar dat toch een XR 1000 geworre is.

Of de carbon van Bell. Jam jam jam...
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Al eens de nieuwe RSR 2 Cabon van Shark gepast? Is ook een prachtige helm!
            Ging eerst zo eentje kopen, maar de XR is handiger in combinatie met een bril, vandaar dat toch een XR 1000 geworre is.

Of de carbon van Bell. Jam jam jam...
            Neen, de enige die ik laatst gepast heb waren die van de bandit (simpson) reeks. doodjammer dat ze te klein waren, maar wel een heel smal vizier (meer geschiktvoor autosport). Valt de prijs wat mee voor zo'n shark? Ik wil niet graag terug 500 euro uitgeven voor een bijkomende helm, mn shoei draag ik eigenlijk wel graag...
            i 1 2 1/2 6

Comment

Neen, de enige die ik laatst gepast heb waren die van de bandit (simpson) reeks. doodjammer dat ze te klein waren, maar wel een heel smal vizier (meer geschiktvoor autosport). Valt de prijs wat mee voor zo'n shark? Ik wil niet graag terug 500 euro uitgeven voor een bijkomende helm, mn shoei draag ik eigenlijk wel graag...
              Geen idee wat de einde klant prijzen zijn... Ik heb nen insider zitten bij Shark en ken dus enkel de "speciale prijzen"
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Geen idee wat de einde klant prijzen zijn... Ik heb nen insider zitten bij Shark en ken dus enkel de "speciale prijzen"
                Dus als wij die ergens gaan passen koop jij die dan wel voor ons aan speciale prijske?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denthrax Bekijk Berichten
                  Dus als wij die ergens gaan passen koop jij die dan wel voor ons aan speciale prijske?
                  Uiteraard niet. ik ben uitermate egocentristisch en doe da enkel voor mezelf
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

• Mn nonkel zei vanavond dat hij laatst een systeemhelm voor 65 euro had gekocht in de Lidl. Ik zei dat hij evengoed een emmer op zn hoofd kon zetten.
                    i 1 2 1/2 6

Comment

Mn nonkel zei vanavond dat hij laatst een systeemhelm voor 65 euro had gekocht in de Lidl. Ik zei dat hij evengoed een emmer op zn hoofd kon zetten.
                      Zijn die inderdaad dan zo slecht?

Comment

• Zo'n helm van 65 Euro moet dan toch een E-keuring hebben ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                          Zo'n helm van 65 Euro moet dan toch een E-keuring hebben ?
                          die keuring, da stelt nix voor, maakt u geen illusies.
                          Is ook een opmerking die ik vroeger veel in de winkel kreeg.

Mijn antwoord :

das gelijk de lagere school, iedereen slaagt erin om daar door te geraken, maar den enen met betere resultaten/reserves dan de anderen. En da vertaalt zich later in het leven ook...
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

• Bwa, voor een rustige gelegenheidsrijder voldoet zoiets wel.

Comment

• mocht ik met een brommer rijden, zou ik zoiets wel overwegen, maar ik geloof niet dat zo iets dezelfde bescherming/comfort kan bieden als een (veel) duurdere helm. Ik zou alleszins niet snel een budgethelm kopen.
                              i 1 2 1/2 6

Comment

• Pfff, ik heb destijds voor op de vespa zo'n jethelmpje gekocht in de lidl voor 40 euro. Heb hem 10 keer gedragen, ik kon gewoon niet wennen aan een jethelm.

Maar al mag je die niet vergelijken met ene helm die10 keer duurder is, toch is zo'n helm niet onveilig. Een auto met 3 NCAP sterren is ook niet onveilig, een 5 sterren auto is wel veiliger...

Mijn systeemhelm heb ik gekocht aan 149 (189 winkelprijs). Dat is ook niet duur Maar toch heeft die m'n dikkop al goed beschermt bij m'n crash.

Ik heb die motorlaarzen staan bekijken, ze zaten goed maar vond ze niet echt heel mooi. Anders had ik ze mee.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

mocht ik met een brommer rijden, zou ik zoiets wel overwegen, maar ik geloof niet dat zo iets dezelfde bescherming/comfort kan bieden als een (veel) duurdere helm. Ik zou alleszins niet snel een budgethelm kopen.
                                  Toch is de grond even hard voor iedereen
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Toch is de grond even hard voor iedereen
                                    Dat is zeker, maar ik heb liever iets zachts met een stevige schelp tussen die harde grond en mijn knikker.
                                    i 1 2 1/2 6

Comment

Dat is zeker, maar ik heb liever iets zachts met een stevige schelp tussen die harde grond en mijn knikker.
                                      ola, ik te snel gelezen, sorry

Ge hebt dus volledig gelijk
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ik kon met mijn grote peer ook het best in een Shoei Multitec.

Vooral omdat ik een bril draag is zo'n helm veel gemakkelijker.

Maar met de SV droom ik toch een beetje van een helm met geel...
                                        Eerst een lederen vest !

Comment

• mss is dit iets ?

Comment

Working...
                                          X