Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Show your helmet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Show your helmet

Met welke helm rijden jullie eigenlijk rond? Quanta costa? Ben je er content van? enz...

Ik ga me voor de lente waarschijnlijk een Caberg Rhyno aanschaffen. Heb die al eens gehad en was er (gedurende m'n week eigenaarschap) content van. 't Is een systeemhelm en kost 199 euro in de winkel.
    Vond hem voor een systeemhelm behoorlijk stil, al draag ik sowieso oordoppen. Ook het ingebouwde zonnevizier was zaalig. Wil ik vanaf nu in elke helm.

Of deze met graphics, maar die zal wel duurder zijn.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Mooi mooi. Ik zou wel een systeempje willen voor erbij. En nu, als integraal toch een andere. Die Shark is waardeloos !
    't Is trouwens een Sulfur S800 da'k op m'n koppie heb

Comment

Ik heb een Schuberth R1. Een zwarte, zonder graphics. Past bij mijn moto.

Ik ben er tevreden van. En inderdaad, zo'n ingebouwd zonnevizier is wel handig!
      O ja, kost een beetje meer dan €400.

Comment

1 integraalhelm van Caberg (voor te karten) € 165
        1 systeemhelm van ... *merk ontglipt me effe* € 399

Comment

Ikke rij nu bijna 2 jaar met een Shoei XR1000 (475euro).
          Is gewoon 1 van de allerbeste helmen op de markt!
          Vooral qua kwaliteit ben ik echt voorstander van Shoei. Die helmen zitten oerdegelijk in elkaar, daar komt nooit iets aan én ze gaan zeer lang mee. De mijne heeft er nu een 30.000 tal km's opzitten, en is nog in nieuwstaat. Ook qua binnenwerk voel ik amper verschil met een nieuwe.

Daarbuiten heb ik ook nog een Airoh Rock (fiberglass pothelmpje van 700gram en 275euro), een Airoh crosshelm, nog een Shark RSR integraal (toen 640 euro), een Shoei J-Gear Jethelm (+/-350 euro) en 2 oude helmen liggen. Maar den XR1000 is dus mijn belangrijkste en beste. Ben al benieuwd wanneer Shoei een opvolger uit gaat brengen!

Aja, terzijde, ik rij wel alledagen, vandaar da ik graag eens van helm wissel
          Last edited by Tjeu; 14/01/2008, 00:00.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Ikke rij nu bijna 2 jaar met een Shoei XR1000 (475euro).
            Is gewoon 1 van de allerbeste helmen op de markt!
            Vooral qua kwaliteit ben ik echt voorstander van Shoei. Die helmen zitten oerdegelijk in elkaar, daar komt nooit iets aan én ze gaan zeer lang mee. De mijne heeft er nu een 30.000 tal km's opzitten, en is nog in nieuwstaat. Ook qua binnenwerk voel ik amper verschil met een nieuwe.

Daarbuiten heb ik ook nog een Airoh Rock (fiberglass pothelmpje van 700gram en 275euro), een Airoh crosshelm, nog een Shark RSR integraal (toen 640 euro), een Shoei J-Gear Jethelm (+/-350 euro) en 2 oude helmen liggen. Maar den XR1000 is dus mijn belangrijkste en beste. Ben al benieuwd wanneer Shoei een opvolger uit gaat brengen!

Aja, terzijde, ik rij wel alledagen, vandaar da ik graag eens van helm wissel
            Ah, juist, jij werkt in de motorbranche zeker? Heeft het iets te maken met RAD?

Comment

ik heb een agv gp pro, vrij content van alleen nogal een lawaaierige helm maar voor de rest goede afwerking en nog geen problemen mee gehad. Juist is het nogal moeilijk om een gekleurd vizier aan te brengen want je ziet de pinnetjes niet

deze op de foto is trouwens al vervangen door hetzelfde exemplaar, had zijn dienst goed bewezen
              1978 BMW E21 323i
              2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
              2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                Ah, juist, jij werkt in de motorbranche zeker? Heeft het iets te maken met RAD?

Geen commentaar

Gij nen fastforumer of nen RAD klant?
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Geen commentaar

Vrijdag nog bij RAD geweest. Ik ken een verkoopster een beetje, daarmee.

Fastforum volg ik, maar niet actief. Voornamelijk om info op te zoeken of om de circuitervaringen te volgen.

Comment

Heb ook nog een Airoh gehad, een SV55, maar dat ding maakte echt veel te veel lawaai. Dan was die Caberg veel stiller.

Heb de Rhyno trouwens op internet gevonden voor maar 129 euro ipv 199.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        spijtig genoeg zien we je ni veel rijden zo hé bobo

Ik heb ne roof boxer. Ben er half tevreden van.
                        Ge kunt zowel open als dicht rijden, maar dicht sluit die ni goe af! Bij mijne vespa (max 95km/u) valt da nog een beetje mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sammie Bekijk Berichten
                          spijtig genoeg zien we je ni veel rijden zo hé bobo
                          vorig jaar niet gereden
                          er valt niet mee te rijden met dat ding, je krijgt de tranen in je ogen, ni-normaal

Comment

Ben ene week of 2 geleden eens compleet verrast door de mist. Moest met vizier open en bril half op de neus rijden om iets te zien. En een waterval aan tranen, niet te doen. En ik reed dan misschien 60-70.
                            Dus altijd volledige helm voor mij

Comment

Geen commentaar

fastforummer? heb me onlangs nog opnieuw geregistreerd maar ik post er niet zoveel meer, enkel lezen

RAD in Willebroek?
                              1978 BMW E21 323i
                              2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                              2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Mijn helmen :

Shark RSR Carl Fogarty Replica en RSR2 Carl Fogarty Replica
                                Ik heb Shark gekozen omdat het bijzonder lichte helmen zijn (alleszins bij aankoop toch). Ik volg de evolutie niet op de markt.
                                Ze waren ook vrij duur in aanschaf (ik dacht +/- 6OO€)

Comment

Heb hier ook nog eenen helm liggen van den tijd dat ik nog een scooterken had
                                  Denk niet dat ik hem nog op krijg, mijne kop is te dik geworden
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Lekker exclusief, uit Japan laten overkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                                      fastforummer? heb me onlangs nog opnieuw geregistreerd maar ik post er niet zoveel meer, enkel lezen

RAD in Willebroek?
                                      Begin vant jaar heb ik paar dagen in Willebroek gestaan.

Tijdens de week komde mij maar zelden tegen in de winkel, dan zit ik op den buro. Maar de zaterdag ben ik meestal wel in 1 van de winkels te vinden. Afgelopen 2 zaterdag in Tienen gestaan, nu 2 weken salon en derna weet ik nog ni...

Vroeger wel nog veel in Drongen gestaan. Echt wel cool jobke om te doen
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten

Lekker exclusief, uit Japan laten overkomen.
                                        Ferm! zo eentje zou ik ook wel nog willen
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X