Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Show your helmet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    jouwe is echt mooi

ik had deze en die is gepikt...

geen erg want daar kreeg je hoofdpijn van
    wie mooi wil zijn moet lijden gaat hier niet op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fille Bekijk Berichten
      140 € zonder het caracoat vizier
      Thanks!

Hoe zit het met keuring van helmen? Er is dacht ik een onderscheid in helmen voor autosport, motohelmen en helmen voor op de scooter.
      Het is omdat ik een helm zou aanschaffen om te karten, maar ik ontzie het me een beetje van een Arai te kopen van €4-500. Maar langs de andere kant zou ik misschien ook es op de moto rijden, of pakweg een Eran-day op zolder meepikken. En dan vrees ik dat laatste twee niet toegestaan zijn met een scooterhelmpje?(om begrijpelijke redenen, besparen op veiligheid wil ik niet, maar onnodige kosten wil ik ook vermijden)

Comment

Voor zover ik weet zijn er geen specifieke scooter- en motohelmen.
        Nu zou ik ook niet op een moto kruipen met een helm van 50 euro.

Rij nu al 2 maand rond met m'n oude helm van toen ik nog vespa reed, maar voeld eme echt niet op m'n gemak. Dus maar duurder exemplaar besteld.

M'n Rhyno zou van de week moeten toekomen
        hier nog eens vanuit alle hoeken...

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            jouwe is echt mooi

ik had deze en die is gepikt...

geen erg want daar kreeg je hoofdpijn van
            wie mooi wil zijn moet lijden gaat hier niet op
            Vespa bling bling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Wa maat ebde?

Heb hier anders nog enen in maatje M dadde moogt bezigen (Nen Airoh Krypton, koste toen der tijd 239 euro)
              Ik heb een Small nodig...

Vandaag langsgegaan bij EKO Kontich waarvan mijn helmpje komt. Die vrouw (zij heeft me toen ook die helm verkocht) voelde haar zo ambetant door het feit dat ik er herhaaldelijk probs mee heb. De helm gaat terug naar Shark, ik zal hem wel zo'n 2 weekjes kwijt zijn maar ik krijg een vervang helmpje. Alleen had ze er nu geen liggen. Ik had een Shubert C2 mogen meenemen (GRATIS), maar die was een koei te groot. Morgen had ze terug Small-reserve exemplaren binnen.
              Stel dat mijn Shark niet gemaakt kan worden, krijg ik m'n geld terug. Anders zal het nog een tijdje met de Shark zijn als hij tip-top is. Uiteindelijk is hij zo'n kleine 6 maand oud, dus...

Anyway, thanks, ook Tracer, voor het voorstel

Comment

'k heb al 3 jaar een shoei XR 1000 waarmee ik toch al een goei 40.000km mee heb en daar mankeert gewoon niks aan. Past nog als een nieuwe, niks rafelt uit...alles werkt nog perfect.

't is de meest comfortabele helm dat ik al gehad heb. énorm content van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                  'k heb al 3 jaar een shoei XR 1000 waarmee ik toch al een goei 40.000km mee heb en daar mankeert gewoon niks aan. Past nog als een nieuwe, niks rafelt uit...alles werkt nog perfect.

't is de meest comfortabele helm dat ik al gehad heb. énorm content van.
                  Ik vin mij daar volledig in terug!

Opt salon babbelke gedaan met de verantwoordelijke van Shoei.
                  Voorlopig komt er geen opvolger van de XR1000. Probleem is dat ze voorlopig niets vinden dat ze er beter aan kunnen maken... Blijft dus zeker nog 2 jaar in productie.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    Thanks!

Hoe zit het met keuring van helmen? Er is dacht ik een onderscheid in helmen voor autosport, motohelmen en helmen voor op de scooter.
                    Het is omdat ik een helm zou aanschaffen om te karten, maar ik ontzie het me een beetje van een Arai te kopen van €4-500. Maar langs de andere kant zou ik misschien ook es op de moto rijden, of pakweg een Eran-day op zolder meepikken. En dan vrees ik dat laatste twee niet toegestaan zijn met een scooterhelmpje?(om begrijpelijke redenen, besparen op veiligheid wil ik niet, maar onnodige kosten wil ik ook vermijden)
                    Het hangt er 'n beetje van af wat je allemaal verwacht.

Karthelmen hebben 'n eigen speciale homologatie.
                    Autosporthelmen staan hier nog 'n stapje boven qua homologatie, maar die kosten ook 'n stuk meer.
                    Motorhelmen zijn compleet niet te vergelijken omdat ze op andere plaatsen bescherming bieden. Een karthelm gaat immers bv meer bescherming vooraan bieden.

Het grootste verschil tussen autosport- en motorsport-helmen zijn de grootte van 't vizier. Ik zou met mijn arai niet op 'n motor willen zitten om eerlijk te zijn. Je krijgt eigenlijk 'n beetje 'n tunnelzicht wat heel handig is bij 't karten, maar op 'n motor moet je 'n meer globaal zicht krijgen wegens de verkeersveiligheid.

Ben je van zins van 'm all-round te gebruiken: koop 'n deftige motorhelm en gebruik die gewoon. En dan bedoel ik geen helm van 50 euro in de aanbieding van de makro of de carrefour. Dan kan je even goed 'n bh om je hoofd binden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                      Heeft er iemand ervaring met HJC? Deze in carbon vind ik wel nog vet. Zet er een donker of spiegelvizier op... Zou wel mooi passen bij de donkergijze bandiet... . Is dit te verkrijgen in Belgie? RAD?
                      Weet niet hoe groot jouw koppeke is, maar hier staat er eentje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                        zalig is er geen rijder die met die chuppa chups kleurenstelling rond rijdt? dacht mij dat toch te herrinnere.

ja die helm is extra voor alles er iemand mee wil rijden met de moto. Komt niet vaak voor ma bon
                        zie je wel

1978 BMW E21 323i
                        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          Weet niet hoe groot jouw koppeke is, maar hier staat er eentje

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/190991
                          goede vondst! Ik vrees dat mijn koppeke te groot is voor een 60. Mn shoei is al xxl... Veel hersenen he . Ik zal eens één passen in de winkel
                          i 1 2 1/2 6

Comment

zie je wel

aaaaah. Jaaaah, zo bezien. Als ik er zo éne koop, ben ik ook ne rijder met ne chupa chups helm

*flauw*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                              aaaaah. Jaaaah, zo bezien. Als ik er zo éne koop, ben ik ook ne rijder met ne chupa chups helm

*flauw*
                              snap ze nie

edit: tis gewoon een foto van jorge lorenzo dus ...
                              Last edited by Tracer; 24/01/2008, 20:00.
                              1978 BMW E21 323i

Comment

*flauw*
                                Nee, dan zijnde nen (chupa) chup mee nen chupa chups helm
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  Nee, dan zijnde nen (chupa) chup mee nen chupa chups helm

@ Tracer: laat verder ook maar, zo goed is ze nu ook weer niet

Comment

@ Tracer: laat verder ook maar, zo goed is ze nu ook weer niet
                                    nee idd want ik snap ze echt niet
                                    1978 BMW E21 323i

Comment

nee idd want ik snap ze echt niet
                                      Oké, maar ze is écht NIET goed hè

*wist poging om het uit te leggen*

't Is echt te stom voor woorden, laat maar

Comment

Oké, maar ze is écht NIET goed hè

*wist poging om het uit te leggen*

't Is echt te stom voor woorden, laat maar
                                        wuzzy
                                        1978 BMW E21 323i

Comment

wuzzy
                                          Wuzzy

... Da zeide wij in de kleuterklas

Comment

Working...
                                          X