Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Show your helmet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
    Dit is de mijne (gekregen van mijn pa, vermits hij een nieuwe heeft gekocht)

Schone helm.

Comment

• Iemand ervaring met Alpine motosafe oordoppen?

Ik heb een setje besteld omdat m'n vorige dopjes duidelijk het beste gehad hadden.
      Is wel een bekende naam, dus ik dacht "whatt he hell". Kosten 27 euro verzending inbegrepen.
      DOor de kleine binnenstukjes te veranderen kan je kiezen tussen gemiddelde of sterke demping. Leek me wel leuk.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
        Iemand ervaring met Alpine motosafe oordoppen?

Ik heb een setje besteld omdat m'n vorige dopjes duidelijk het beste gehad hadden.
        Is wel een bekende naam, dus ik dacht "whatt he hell". Kosten 27 euro verzending inbegrepen.
        DOor de kleine binnenstukjes te veranderen kan je kiezen tussen gemiddelde of sterke demping. Leek me wel leuk.
        ziet er mij wel iet praktisch uit, tegenwoordig gebruik ik geen oordoppen meer ik moet er echt eens meer aan denken
        1978 BMW E21 323i
        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• Ik heb nog nooit geen oordopjes gebruikt, niemand die ik ken gebruikt dat. Hebben jullie echt last van het geluid of is het preventief? Ik hoor graag alles wat er gebeurd rond mij, ook mn motor of rare geluidjes...
          i 1 2 1/2 6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
            Ik heb nog nooit geen oordopjes gebruikt, niemand die ik ken gebruikt dat. Hebben jullie echt last van het geluid of is het preventief? Ik hoor graag alles wat er gebeurd rond mij, ook mn motor of rare geluidjes...
            blijkbaar loop je serieus wat gehoorschade op door het windgeluid, ik heb er soms wel last van na een lange rit, echt hoofdpijn en suisende oren. Hetzelfde gevoel na een uitstapke in een discotheek vind ik (nuchter hé ).
            Op circuit gebruikte ik de oordopjes altijd, op de baan enkel bij langere ritten via autosnelwegen waar je toch wel regelmatig tegen 120-140 met je hoofd in de wind hangt
            1978 BMW E21 323i

Comment

• Ik geloof dat Eduard van hier op't forum er zo'n heeft (of toch soort gelijke )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                Ik heb nog nooit geen oordopjes gebruikt, niemand die ik ken gebruikt dat. Hebben jullie echt last van het geluid of is het preventief? Ik hoor graag alles wat er gebeurd rond mij, ook mn motor of rare geluidjes...
                Echt last heb ik niet tijdens het rijden. Alleen als ik boven de 120 km/h kom (wat eigenlijk niet mag hé ) wordt het windgeluid in m'n helm wel eens storend, deels te wijten aan het rijden met een naked die eigenlijk geen windbescherming biedt. Toch weet ik dat een langdurige blootstelling aan windgeruis een blijvende gehoorschade oplevert. Eigenlijk zou je preventief bekeken steeds oordopjes moeten dragen. En telkens als ik last krijg van de windgeluiden in m'n helm denk ik aan die oordopjes... die ik niet bij heb. Ik heb nochtans allerlei soorten oordopjes liggen van 't leger.

Ik zou er toch eens werk van moeten maken om die in te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Echt last heb ik niet tijdens het rijden. Alleen als ik boven de 120 km/h kom (wat eigenlijk niet mag hé ) wordt het windgeluid in m'n helm wel eens storend, deels te wijten aan het rijden met een naked die eigenlijk geen windbescherming biedt. Toch weet ik dat een langdurige blootstelling aan windgeruis een blijvende gehoorschade oplevert. Eigenlijk zou je preventief bekeken steeds oordopjes moeten dragen. En telkens als ik last krijg van de windgeluiden in m'n helm denk ik aan die oordopjes... die ik niet bij heb. Ik heb nochtans allerlei soorten oordopjes liggen van 't leger.

Ik zou er toch eens werk van moeten maken om die in te doen.
                  Dus aangezien ze toch van u werk komen, kunt gij dat wel fixen dat iedereen er heeft voor de rit hè

Comment

• Ach zo. Met mn shoei heb ik nooit last gehad van windgeruis. En met mn naked hang ik regelmatig in de wind . Mocht ik er hoofdpijn en suizende oren van hebben zou ik ze ook wel gebruiken. Met de jet helm van mn pa op mn broer zn bmw had ik idd meer last van geruis.
                    btw: Goed nieuws voor mij, de xxl van shoei komt blijkbaar overeen met de xxl van hjc (in cm), een stapje dichter bij mn carbon hjc... Volgende maand aachen.
                    i 1 2 1/2 6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                      Dus aangezien ze toch van u werk komen, kunt gij dat wel fixen dat iedereen er heeft voor de rit hè
                      Zo van die gele kneedbare kan ik iedereen gratis bezorgen. Die andere ook, maar daar moet 'k voor betalen. Ik heb zo'n setje lineaire oordopjes liggen. Je kan nog op een normaal volume spreken tegen mekaar maar bepaalde frequenties worden weggefilterd (zoals geweerschoten bijvoorbeeld). Ik denk niet dat die echt nuttig zijn om met een moto te rijden.

Comment

Zo van die gele kneedbare kan ik iedereen gratis bezorgen. Die andere ook, maar daar moet 'k voor betalen. Ik heb zo'n setje lineaire oordopjes liggen. Je kan nog op een normaal volume spreken tegen mekaar maar bepaalde frequenties worden weggefilterd (zoals geweerschoten bijvoorbeeld). Ik denk niet dat die echt nuttig zijn om met een moto te rijden.
                        Die kneedbare gele heb ik hier liggen. Via ons pa, gratis. In den EKO (een motorzaak hier in de buurt) kosten die 2,50 euro

Comment

Die kneedbare gele heb ik hier liggen. Via ons pa, gratis. In den EKO (een motorzaak hier in de buurt) kosten die 2,50 euro
                          En die zijn goed hoor.

Comment

van die kneedbare heb ik ook maar na een tijd werken die echt op mijn zenuwen zo twee pluggen in uw oren
                            1978 BMW E21 323i

Comment

• Die zijn inderdaad niet slecht, neen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                Iemand ervaring met Alpine motosafe oordoppen?

Ik gebruik al jaren een equivalent. De Audisafe tsjoepen, die we verkopen bij RAD.
                                Heb vroeger 1 jaar zonder gereden en heb daar behoorlijk wat gehoorschade van opgelopen. Bijgevolg rij ik nu ALTIJD met doppen wanneer ik verder dan 10 km moet.
                                Zeker op lange ritten haal je daar veel profeit uit. Wanneer je minder windgebulder rond je hebt, ben je minder snel vermoeid. Na een lange rit stap je dus veeeeeel frisser af met doppen dan zonder. Je moet het wel wat gewoon worden want de eerste 100 km dat je met doppen rijdt kunnen deze irriteren. Ook het feit dadde int begin uzelf hoordt ademen doet wel raar.

En dat van "niets meer rond u horen", daar klopt bij dergelijke doppen just niets van. Da zijn er met een filterke die ervoor zorgen dadde alles rond u nog vree goe hoort, of zelf beter (!), maar het windgeruis wordt weggefilterd. Een waar genot!

En nog iets, op nen naked heb je minder lawaai dan op nen moto met stroomlijn. Dit omdadde vol in de wind zit en een helm in dezelfde omstandigheden wordt getest in een windtunnel

Wel 1 kanttekening bij zo van die paraplu doppen met filter. Die breng je het best vochtig in...
                                Vandaar dat ze al gauw de bijnaam "lekstokken" krijgen
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

En nog iets, op nen naked heb je minder lawaai dan op nen moto met stroomlijn. Dit omdadde vol in de wind zit en een helm in dezelfde omstandigheden wordt getest in een windtunnel
                                  Daar ben ik niet mee akkoord hoor. Achter een windscherm heb je véél minder windgeruis. Zelf ondervonden op ne GS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                    Ik gebruik al jaren een equivalent. De Audisafe tsjoepen, die we verkopen bij RAD.
                                    Heb vroeger 1 jaar zonder gereden en heb daar behoorlijk wat gehoorschade van opgelopen. Bijgevolg rij ik nu ALTIJD met doppen wanneer ik verder dan 10 km moet.
                                    Zeker op lange ritten haal je daar veel profeit uit. Wanneer je minder windgebulder rond je hebt, ben je minder snel vermoeid. Na een lange rit stap je dus veeeeeel frisser af met doppen dan zonder. Je moet het wel wat gewoon worden want de eerste 100 km dat je met doppen rijdt kunnen deze irriteren. Ook het feit dadde int begin uzelf hoordt ademen doet wel raar.

En dat van "niets meer rond u horen", daar klopt bij dergelijke doppen just niets van. Da zijn er met een filterke die ervoor zorgen dadde alles rond u nog vree goe hoort, of zelf beter (!), maar het windgeruis wordt weggefilterd. Een waar genot!

Wel 1 kanttekening bij zo van die paraplu doppen met filter. Die breng je het best vochtig in...
                                    Vandaar dat ze al gauw de bijnaam "lekstokken" krijgen

dat komt meer door de turbulenties die gevormd worden achter de ruit zeker? of 'sla ik de bal mis' ?
                                    1978 BMW E21 323i

Comment

Daar ben ik niet mee akkoord hoor. Achter een windscherm heb je véél minder windgeruis. Zelf ondervonden op ne GS.
                                      ja maar zo'n ruiten zijn vrij hoog, ik kan je vertellen achter da ruitje van de mijne, no way dat dat bescherming biedt
                                      1978 BMW E21 323i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                                        ja maar zo'n ruiten zijn vrij hoog, ik kan je vertellen achter da ruitje van de mijne, no way dat dat bescherming biedt
                                        nu het hier over ruiten gaat. Hoe zit het met ENO?

Comment

nu het hier over ruiten gaat. Hoe zit het met ENO?
                                          aja das juist die ging toch mee op de volgende meet?
                                          1978 BMW E21 323i

Comment

Working...
                                          X