Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Show your helmet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik moet binnenkort ook een nieuwe helm kopen om rally mee te rijden. M'n vorige heb ik paar maand geleden verkocht. Tgaat sowieso een full face worden.

Ofwel deze:

Of deze:

Tzijn 2 maal dezelfde, de eerste in carbon en de tweede normaal.
    Als ik iets kan regelen met een bepaalde leverancier gaat het de eerste worden, want die is tamelijk duur om zomaar te kopen, anders de gewone.
    Last edited by Stevy; 16/03/2009, 18:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
      Ik moet binnenkort ook een nieuwe helm kopen om rally mee te rijden. M'n vorige heb ik paar maand geleden verkocht. Tgaat sowieso een full face worden.

Ofwel deze:

Of deze:

Tzijn 2 maal dezelfde, de eerste in carbon en de tweede normaal.
      Als ik iets kan regelen met een bepaalde leverancier gaat het de eerste worden, want die is tamelijk duur om zomaar te kopen, anders de gewone.
      Stevy,

hoeveel kost zoiets ?

Die bovenste bijvoorbeeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
        Stevy,

hoeveel kost zoiets ?

Comment

• Djeezus

Comment

Goeie, Will

Een goede helm voor in de zomer
            Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
            specs? draagcomfort? stille helm? mogelijkheid tot monteren van een ander vizier?
            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Is dat de carbon versie met ingebouwde bluetooth of de basis versie?
            Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
            ik denk basis versie, ik zie nergens een speciale voorziening dus

Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
            Rijden ze daarmee geen MotoGP volgend jaar?
            Het is dus inderdaad het zomermodel, het wintermodel heeft nog aangenaaide oorflappen...

Re het draagcomfort, hierbij nog een foto van het interieur. Andere voorzieningen zoals ander vizier, bluetooth e.d. is afhankelijk van het individu zelf.

Re de specs, sorry maar ik weet alleen dat het een origineel model uit 1943 is en dat er toen nog een andere concurrerende firma in de strijd om de wereldheerschappij was, die hadden evenwel een ander model op de markt gesmeten, heb daar ook nog een foto van gevonden, dus.....
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Stevy,

hoeveel kost zoiets ?

Rond de 1200€ voor die in carbon en rond de 800€ voor de gewone. Veel geld maar wel super kwaliteit en op veiligheid moogde niet besparen vind ik...
              Maar kga toch proberen om een serieuze korting te krijgen via via want het is en blijft veel geld

Kging zeggen dat alles op die site overdreven duur staat, maar tzijn wss Australische Dollars

Comment

• Eens wa foto's getrokken van de helmen die we hier liggen hebben :

Shoei XR 1000 (van mij)

Shark RSR (mine)

Airoh Fly (mine)

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

• Airoh Rock (mine)

Airoh Lion More (mine)

Motoren & Tjeurisme

Comment

• Airoh PR 2000 (van zus of stiefma denk ik)

En toen was ik het beu...

We hebben nog :

Pa : Airoh Bliz, Schubert C1, Shoei J-Gear, Shoei J-Wing, Airoh SE 500
                    Stiefma : Shoei J-Wing, Shoei J-Gear
                    Zus : Shoei Raid I
                    Ik : Airoh Krypton

Ge had mijn pa vorig jaar naar de Shoei service dag moeten zien gaan
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ik veronderstel dat jullie alle versleten helmen bijhouden?
                      BMW E61 525d LCI '09
                      Suzuki Bandit 1250NA /07
                      Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten

Ik veronderstel dat jullie alle versleten helmen bijhouden?
                        Versleten? zijn allemaal nog zo oud ni ze. En worden allemaal nog regelmatig gebruikt. De oudeste is de C1 concept, die is nu 6 jaar denk ik.
                        Van mijn helmen is de Krypton den oudsten +/- 6 jaar. De Shark is er 4, de XR 1000 3 en de rest minder dan 2.

Alles ouder dan 6 jaar gaat steeds weg. In mijn geval zijn dat 2 kryptons, Shark RSFi optima en een Kiwi
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

• Behoorlijke collectie helmen dan
                          BMW E61 525d LCI '09
                          Suzuki Bandit 1250NA /07
                          Fiesta Red Edition '16

Comment

• Wel tof zo een hele motorrijdende familie

Moet je je tenminste niet telkens schuldig voelen als je vertrekt..
                            BMW E61 525d LCI '09
                            Suzuki Bandit 1250NA /07
                            Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                              Wel tof zo een hele motorrijdende familie

Moet je je tenminste niet telkens schuldig voelen als je vertrekt..
                              Idd.

En de madam vraagt ook al een hele tijd dat ik ze van de zomer leer rijden
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                Idd.

En de madam vraagt ook al een hele tijd dat ik ze van de zomer leer rijden
                                Laïka ofwa???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                                  Laïka ofwa???
                                  Hahaha, nee, ni Laika

Heb Laika ooit op den ARN geplaatst, maar ze viel er nogal gauw af

BTW, vandaag op internet mooi koopje tegen gekomen en dan ook maar gaan halen

De nieuwe aanwinst, een Shoei XR 1000 Kagayama Replica :

Motoren & Tjeurisme

Comment

Hahaha, nee, ni Laika

Heb Laika ooit op den ARN geplaatst, maar ze viel er nogal gauw af

BTW, vandaag op internet mooi koopje tegen gekomen en dan ook maar gaan halen

De nieuwe aanwinst, een Shoei XR 1000 Kagayama Replica :
                                    Vrouwen zijn zot van schoenen, Tjeu is zot van helmen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
                                      Vrouwen zijn zot van schoenen, Tjeu is zot van helmen..
                                      Is eigenlijk wel zo

Voor ieder type motorfiets en ieder weertype heb ik een bijpassende helm

Het enige wat ik niet heb, is een systeemhelm. Daar is dan ook een zeer simpele reden voor : ik heb nog geen enkele écht goeie gevonden, ondanks ik er al veel heb kunnen testen...
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Is eigenlijk wel zo

Voor ieder type motorfiets en ieder weertype heb ik een bijpassende helm

Het enige wat ik niet heb, is een systeemhelm. Daar is dan ook een zeer simpele reden voor : ik heb nog geen enkele écht goeie gevonden, ondanks ik er al veel heb kunnen testen...
                                        Ik heb er maar 1, en het is een systeemhelm (shoei multitec). Ik had niet veel keuze, het was de enige waar mn hoofd in paste. Ik zou graag nog een paar bij hebben, maar ze passen niet (HJC in carbon met donker vizier, bandit in mat zwart...
                                        i 1 2 1/2 6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                                          Ik heb er maar 1, en het is een systeemhelm (shoei multitec). Ik had niet veel keuze, het was de enige waar mn hoofd in paste. Ik zou graag nog een paar bij hebben, maar ze passen niet (HJC in carbon met donker vizier, bandit in mat zwart...
                                          Als je in een Multitec past, dan pas je zeker ook in een XR 1000 en die hebben toch ook wel een paar prachtige prints voor op een black bike hoor!
                                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                          X