Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als iedere helm die van die hoogte valt, vervangen zou worden...
Zou daar niet mee inzitten. Dan moet je iedere keer dat je met duo rijdt en tegen elkaar "kletst" ook een nieuwe helm kopen.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Als iedere helm die van die hoogte valt, vervangen zou worden...
Zou daar niet mee inzitten. Dan moet je iedere keer dat je met duo rijdt en tegen elkaar "kletst" ook een nieuwe helm kopen.
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Ik kreeg vandaag een mail over de gele Cutlass 1000 die ik wil bestellen bij FC moto. Wat blijkt?
De helm is uitverkocht bij de fabriek zelf !
huh ?
Aangezien er een nieuwe op komst is, zullen ze stilaan wel stoppen met de productie van de oude, en zeker in de niet populaire kleuren zoals geel.
Bij de overgang van de XR900 naar de XR1000, zaten we een tijdje zonder helmen (met graphics).
Aangezien er een nieuwe op komst is, zullen ze stilaan wel stoppen met de productie van de oude, en zeker in de niet populaire kleuren zoals geel.
Bij de overgang van de XR900 naar de XR1000, zaten we een tijdje zonder helmen (met graphics).
Ik denk het ook, maar goed, ik wacht dan wel op de 1100
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Ik denk het ook, maar goed, ik wacht dan wel op de 1100
hopelijk is die even goed
persoonlijk vond ik de synchrotec beter/aangenamer dan de multitech, dus als de XR dezelfde "vooruitgang" zou maken, dan wordt die ook zwaarder/plomper, omvangrijker, maar wel wat stiller....
hopelijk is die even goed
persoonlijk vond ik de synchrotec beter/aangenamer dan de multitech, dus als de XR dezelfde "vooruitgang" zou maken, dan wordt die ook zwaarder/plomper, omvangrijker, maar wel wat stiller....
Ik denk dat dat inderdaad de evolutie zal zijn, als ik het filmpje bekijk. Hij ziet er meer gestroomlijnd uit en groter. Ze leggen ook die nadruk op het stiller zijn. Hopelijk wordt hij niet té zwaar.
een groot verschil is ook dat ze op de XR1100 zulle werke met 4 verschillende buitenschalen, dus het verschil tussen de XS en de XL zal groter zijn en de helm zou beter "passen" dan zn voorganger
een groot verschil is ook dat ze op de XR1100 zulle werke met 4 verschillende buitenschalen, dus het verschil tussen de XS en de XL zal groter zijn en de helm zou beter "passen" dan zn voorganger
Aangezien het ontwikkelen van een mal het duurste is aan de ontwikkeling van een helm, en ze er nu meerdere maken, zal de XR1100 wss een stuk duurder uitvallen....
Aangezien het ontwikkelen van een mal het duurste is aan de ontwikkeling van een helm, en ze er nu meerdere maken, zal de XR1100 wss een stuk duurder uitvallen....
die kans zit er wel in natuurlijk..
mijn luxeprobleem wordt dus complexer:
1) XR1000 kope (momenteel kost die nog maar 345€)
2) RX7-Corsair kope (555€)
3) wachte op de XR1100 en riscere dat die duurder is dan de RX7
4) met mijn verslete pispot blijve rijde
1) XR1000 kope (momenteel kost die nog maar 345€)
2) RX7-Corsair kope (555€)
3) wachte op de XR1100 en riscere dat die duurder is dan de RX7
4) met mijn verslete pispot blijve rijde
Meningen?
XR 1000 kope, 2-3 jaar mee rijden en dan overschakelen naar de XR1100 (als de compentaren goed zijn), en indien die tegen zou vallen, dan overschakelen naar ARAI die zeker eens wederwoord zal dienen aan de XR1100.
Als je nu direct XR1100 zou kopen, dan ebde binnen 3 jaar nix om naar uit te kijken aangezien Shoei's een 6 tal jaar in productie blijven...
Bovendien legt de XR1000 met een prijs van 345 euro echt wel de beste prijs/kwaliteit verhouding voor en is daardoor de beste/verstandigste koop.
XR 1000 kope, 2-3 jaar mee rijden en dan overschakelen naar de XR1100 (als de compentaren goed zijn), en indien die tegen zou vallen, dan overschakelen naar ARAI die zeker eens wederwoord zal dienen aan de XR1100.
Als je nu direct XR1100 zou kopen, dan ebde binnen 3 jaar nix om naar uit te kijken aangezien Shoei's een 6 tal jaar in productie blijven...
Bovendien legt de XR1000 met een prijs van 345 euro echt wel de beste prijs/kwaliteit verhouding voor en is daardoor de beste/verstandigste koop.
Da's wel een feit, voor die 345 Euro heb je wel een zeer knappe en degelijke helm op dit moment en ze gaan misschien nog meer afprijzen...
Ik zoek mijne helm tijdens de winter te spuiten, heeft hier en daar wat kleine beschadigingen.
Maar zou wel eerst wat kleurenschema's willen proberen met een programma.
Iemand enig idee of zo een programma bestaat op PC..?
Iemand ervaring met Nitro helmen?
Ik heb m'n oog laten vallen op de Nitro N-312 helm, (maar) 119 euro en hij zit best goed.
Nu, is dat wat zo'n Nitro helm? Weegt die eigenlijk zwaar? Ik heb 'm wel op m'n hoofd gehad maar eigenlijk niet direct op het gewicht ervan gelet. Ik vind er nergens gewichtsgegevens van terug, da's misschien al niet zo goed?? En voor de rest, windgeluid, algemene kwaliteit,... ?
zwaar, luidruchtig, kramikkelig vizier, ... Nitro helmen worden ook onder nog enkele andere namen op de markt gebracht. Is dus (wss) zo een merk dadde zelf een containerke van kunt bestellen en da ze de naam op zetten dadde zelf wilt.
Nuja, 119 euro, wa verwachte...
Wat mij trouwens opvalt is dat de gewichtsvermeldingen op (goedkope) helmen vaak niet kloppen en dat daar ook geen toezicht op blijkt te zijn...
zwaar, luidruchtig, kramikkelig vizier, ... Nitro helmen worden ook onder nog enkele andere namen op de markt gebracht. Is dus (wss) zo een merk dadde zelf een containerke van kunt bestellen en da ze de naam op zetten dadde zelf wilt.
Is dat zo? Ik dacht dat OGK die helmen maakte? Of koopt OGK zo'n containers?
Mja... nu mijn Airoh Warrior (ook een vrij goedkoop ding) gaat toch al zo'n 30.000 km's mee en vertoont eigenlijk weinig slijtage. Hij is wel luidruchtig... maar ik draag toch oordopjes dus...
Comment