Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Moto 125CC en info Moto Rijbewijs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Die moderne 4takts zijn idd niet super te tunen. Een andere uitlaat zal nog het meest effect hebben. En dan zal eerder wat extra koppel opleveren ipv topsnelheid.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

    Comment


    • #22
      Een Yamaha YBR125 is totaal geen rivaal voor een Honda CBR125.

      Die Yamaha heeft trouwens een luchtgekoeld blokje, is toch qua techniek even anders dan de watergekoelde honda.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
        Die moderne 4takts zijn idd niet super te tunen. Een andere uitlaat zal nog het meest effect hebben. En dan zal eerder wat extra koppel opleveren ipv topsnelheid.
        Voor bijna alle 125cc bestaan er 150 cc kits.
        Da erop, andere uitlaat zonder euro-troep, open luchtfilter, andere riem en eventueel andere voor vario en ge gaat ni weten wat u overkomt
        In België worden alle 125cc geleverd op 11kW, voor de rijbewijs regel, maar standaard zit daar wel wat meer prut in zenne

        Ben zelf ook bezig mee mijnen 125 wat op te peppen, maar tis een 5 jaren plan aant worden.

        Sproeier, uitlaat en luchtfilter zijn al gedaan. Maar al de rest moet nog gedaan worden.
        Binnenkort eens de 150cc kit bestellen en eens zoeken naar een goeie 2de hands race carb.

        En dan de remmen wat aanpassen want die hebben het nu al lastig
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #24
          Alles is te tunen hé, maar dat ben je er echt al wat geld aan kwijt.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment


          • #25
            Gelijk die gast van hier op 't forum, Boin, die was toch ook indrukwekkend bezig met 2-takten.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Alles is te tunen hé, maar dat ben je er echt al wat geld aan kwijt.
              Uitlaat : self made => gratis
              Luchtfilter : K&N +/- 40 euro
              Sproeier : zelf uitgeboord => gratis

              Das 20 km/h sneller voor geen geld. Wie zegt dat tuning altijd duur is

              150 cc kit gaat minder dan 100 euro kosten aan onderdelen. En kga da zelf steken, dus dan kost dat ook niets extra.

              Stalen remleiding op maat gaat 40 euro kosten, dus da valt ook goed mee.

              Als ge uwen tijd pakt, dan daalt de kost steeds aanzienlijk
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • #27
                En een cursus mechanica volgt
                AL sik zelf een uitlaat zou maken...
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                Comment


                • #28
                  even een klein vraagje tussendoor : mag je eigenlijk mag je eigenlijk al vanaf 16 en 9 maand of 17 al beginnen met een voorlopig motorrijbewijs ( dus juist zoals een auto rijbewijs ? ) en mag je als je begint met je voorlopig B-rijbewijs ook al beginnen met 125cc ? of is het vroegste dat je met ook maar iets boven de 50cc 18 ? mijn excuses maar khoor nu zoveel verschillende dingen.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                    even een klein vraagje tussendoor : mag je eigenlijk mag je eigenlijk al vanaf 16 en 9 maand of 17 al beginnen met een voorlopig motorrijbewijs ( dus juist zoals een auto rijbewijs ? ) en mag je als je begint met je voorlopig B-rijbewijs ook al beginnen met 125cc ?
                    Nee en nee.
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

                    Comment


                    • #30
                      Kvreesde het al.

                      Comment


                      • #31
                        Ik denk dat ik toch voor zo'n YBR ga gaan.
                        Een sport model is wel knap maar ik zien mij niet om 4 uur gebukt op ne moto zitten.
                        Ik denk dat op een YBR een veel comfortabelder zit dan een CBR of YZF

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door mrshadow Bekijk Berichten
                          Ik denk dat ik toch voor zo'n YBR ga gaan.
                          Een sport model is wel knap maar ik zien mij niet om 4 uur krom op ne moto zitten.
                          Ik denk dat op een YBR een veel comfortabelder zit dan een CBR of YZF
                          Die van mij heeft niet zo'n sportieve zithouding hoor. Iedereen vraagt mij dat nu: "krijg je daar geen rugpijn van?", maar da's dus écht niet hè

                          Hoe krom sommige mensen kunnen denken...

                          Comment


                          • #33
                            Ik vind die YBR'en mooie dingen hoor, in dit rood is ie echt mooi


                            En zoals iedereen weet, "naked" is the way to go....
                            Je hebt er nu ook een chopper versie van, maar die vind ik minder



                            Tweedhands moeten die aan interessante prijzen te vinden zijn
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                              Die van mij heeft niet zo'n sportieve zithouding hoor. Iedereen vraagt mij dat nu: "krijg je daar geen rugpijn van?", maar da's dus écht niet hè

                              Hoe krom sommige mensen kunnen denken...
                              Oorspronkelijk geplaatst door mrshadow Bekijk Berichten
                              Ik denk dat ik toch voor zo'n YBR ga gaan.
                              Een sport model is wel knap maar ik zien mij niet om 4 uur gebukt op ne moto zitten.
                              Ik denk dat op een YBR een veel comfortabelder zit dan een CBR of YZF
                              Niks houd je natuurlijk tegen om even ergens de zithouding van een CBR te proberen vooraleer je koopt ;-)

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door mrshadow Bekijk Berichten
                                Ik denk dat ik toch voor zo'n YBR ga gaan.
                                Een sport model is wel knap maar ik zien mij niet om 4 uur gebukt op ne moto zitten.
                                Ik denk dat op een YBR een veel comfortabelder zit dan een CBR of YZF
                                Tis niet omdat er CBR opstaat dat dat sportief zit (of rijdt) hoor

                                Grootste nadeel van een CBR is dat die veel te smal is. Als ge een beetje normaal of groter geschapen zijt kunde gewoon die tank niet omsluiten met uw benen, wat de feedback tijdens het rijden behoorlijk verhindert. Op dat gebied ben je beter af met de YBR of de KeeWay Speed 125 (die zit qua houding tussen de YBR en den CBR in)
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #36
                                  Van een cbr en consoorten krijg je helemaal geen rugpijn, en ze zitten heerlijk ook als je er langer dan een uur op zit. Als je wil opdrijven moet je idd een 2 takt kopen. Daar haal je met een uitlaat van een paar 100 euro al een hele hoop extra vermogen uit de motor, ze rijden dan wel nogal racy, daar moet je van houden, beetje nerveus enzo, maar nog goed te doen. Ze maken alleen niet zo veel 2 takts meer omdat die milieuonvriendelijk zijn. Zelf zou ik nog ooit een aprilia rs125 of rs250 (60 2 takt pk's, heerlijk) willen hebben. Of een nsr 125 (omdat ik nog een nsr50 heb gehad)

                                  nsr125:


                                  Aprilia rs125 (ouder model, het nieuwe is hier al eens gepost)




                                  Met minder dan een porsche versla je dit niet qua rijplezier denk ik.


                                  Of zo iets? Aprilia mx125
                                  Last edited by GeeZer; 06/03/2008, 21:03.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Een RS 250 had 77 pk

                                    Is trouwens een Soes blok (RGV250) dat daar in zit. Suzuki is gestopt met die blokken te fabriceren en dermee heeft Aprilia de productie van de RS 250 stil moeten leggen.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #38
                                      Had deze nog niet gezien, maar dit is het resultaat van het samenwerkingsverband tussen KTM en Bajaj
                                      De PUlsar



                                      Dit is wel de 200 cc maar het design is dik in orde.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Luchtgekoeld, carburator blokje, dit zal tegenvallen qua prestatie

                                        Wel mooie upsidedown voorvork.

                                        Comment


                                        • #40
                                          hangt er vanaf wat je verwacht, en het blokje zal waarschijnlijk beresterk zijn.
                                          (mijn xj is ook luchtgekoeld met carburator...)
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X