Die moderne 4takts zijn idd niet super te tunen. Een andere uitlaat zal nog het meest effect hebben. En dan zal eerder wat extra koppel opleveren ipv topsnelheid.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aankoop Moto 125CC en info Moto Rijbewijs
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDie moderne 4takts zijn idd niet super te tunen. Een andere uitlaat zal nog het meest effect hebben. En dan zal eerder wat extra koppel opleveren ipv topsnelheid.
Da erop, andere uitlaat zonder euro-troep, open luchtfilter, andere riem en eventueel andere voor vario en ge gaat ni weten wat u overkomt
In België worden alle 125cc geleverd op 11kW, voor de rijbewijs regel, maar standaard zit daar wel wat meer prut in zenne
Ben zelf ook bezig mee mijnen 125 wat op te peppen, maar tis een 5 jaren plan aant worden.
Sproeier, uitlaat en luchtfilter zijn al gedaan. Maar al de rest moet nog gedaan worden.
Binnenkort eens de 150cc kit bestellen en eens zoeken naar een goeie 2de hands race carb.
En dan de remmen wat aanpassen want die hebben het nu al lastigOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenAlles is te tunen hé, maar dat ben je er echt al wat geld aan kwijt.
Luchtfilter : K&N +/- 40 euro
Sproeier : zelf uitgeboord => gratis
Das 20 km/h sneller voor geen geld. Wie zegt dat tuning altijd duur is
150 cc kit gaat minder dan 100 euro kosten aan onderdelen. En kga da zelf steken, dus dan kost dat ook niets extra.
Stalen remleiding op maat gaat 40 euro kosten, dus da valt ook goed mee.
Als ge uwen tijd pakt, dan daalt de kost steeds aanzienlijkOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
even een klein vraagje tussendoor : mag je eigenlijk mag je eigenlijk al vanaf 16 en 9 maand of 17 al beginnen met een voorlopig motorrijbewijs ( dus juist zoals een auto rijbewijs ? ) en mag je als je begint met je voorlopig B-rijbewijs ook al beginnen met 125cc ? of is het vroegste dat je met ook maar iets boven de 50cc 18 ? mijn excuses maar khoor nu zoveel verschillende dingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichteneven een klein vraagje tussendoor : mag je eigenlijk mag je eigenlijk al vanaf 16 en 9 maand of 17 al beginnen met een voorlopig motorrijbewijs ( dus juist zoals een auto rijbewijs ? ) en mag je als je begint met je voorlopig B-rijbewijs ook al beginnen met 125cc ?Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mrshadow Bekijk BerichtenIk denk dat ik toch voor zo'n YBR ga gaan.
Een sport model is wel knap maar ik zien mij niet om 4 uur krom op ne moto zitten.
Ik denk dat op een YBR een veel comfortabelder zit dan een CBR of YZF
Hoe krom sommige mensen kunnen denken...
Comment
-
Ik vind die YBR'en mooie dingen hoor, in dit rood is ie echt mooi
En zoals iedereen weet, "naked" is the way to go....
Je hebt er nu ook een chopper versie van, maar die vind ik minder
Tweedhands moeten die aan interessante prijzen te vinden zijnIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk BerichtenDie van mij heeft niet zo'n sportieve zithouding hoor. Iedereen vraagt mij dat nu: "krijg je daar geen rugpijn van?", maar da's dus écht niet hè
Hoe krom sommige mensen kunnen denken...Oorspronkelijk geplaatst door mrshadow Bekijk BerichtenIk denk dat ik toch voor zo'n YBR ga gaan.
Een sport model is wel knap maar ik zien mij niet om 4 uur gebukt op ne moto zitten.
Ik denk dat op een YBR een veel comfortabelder zit dan een CBR of YZF
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mrshadow Bekijk BerichtenIk denk dat ik toch voor zo'n YBR ga gaan.
Een sport model is wel knap maar ik zien mij niet om 4 uur gebukt op ne moto zitten.
Ik denk dat op een YBR een veel comfortabelder zit dan een CBR of YZF
Grootste nadeel van een CBR is dat die veel te smal is. Als ge een beetje normaal of groter geschapen zijt kunde gewoon die tank niet omsluiten met uw benen, wat de feedback tijdens het rijden behoorlijk verhindert. Op dat gebied ben je beter af met de YBR of de KeeWay Speed 125 (die zit qua houding tussen de YBR en den CBR in)Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Van een cbr en consoorten krijg je helemaal geen rugpijn, en ze zitten heerlijk ook als je er langer dan een uur op zit. Als je wil opdrijven moet je idd een 2 takt kopen. Daar haal je met een uitlaat van een paar 100 euro al een hele hoop extra vermogen uit de motor, ze rijden dan wel nogal racy, daar moet je van houden, beetje nerveus enzo, maar nog goed te doen. Ze maken alleen niet zo veel 2 takts meer omdat die milieuonvriendelijk zijn. Zelf zou ik nog ooit een aprilia rs125 of rs250 (60 2 takt pk's, heerlijk) willen hebben. Of een nsr 125 (omdat ik nog een nsr50 heb gehad)
nsr125:
Aprilia rs125 (ouder model, het nieuwe is hier al eens gepost)
Met minder dan een porsche versla je dit niet qua rijplezier denk ik.
Of zo iets? Aprilia mx125
Last edited by GeeZer; 06/03/2008, 21:03.
Comment
-
Een RS 250 had 77 pk
Is trouwens een Soes blok (RGV250) dat daar in zit. Suzuki is gestopt met die blokken te fabriceren en dermee heeft Aprilia de productie van de RS 250 stil moeten leggen.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment