Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Moto 125CC en info Moto Rijbewijs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aankoop Moto 125CC en info Moto Rijbewijs

    Ik ben op zoek naar een Moto 125CC.
    Ik had gedacht aan een Yamaha YBR 125.
    Het is enkel en allen voor woon en werk verkeer.
    Niet voor 300 KM te cruisen..

    Iemand ervaring met deze 125?
    of als iemand iets beter weet....Laat maar komen.

    Wat ik ook graag zou weten....
    Ik heb mijn rijbewijs van Maart 1990.
    Als ik nu ga voor mijn MOTO rijbewijs voor bv een 750cc,
    wat moet ik dan doen?
    Theorie + praktijk of hoe zit dat.

  • #2
    idd, theorie gaan afleggen. Dan naar de rijschool stappen, minstens 8u les nemen, dan krijg je je voorlopig rijbewijs en mag je binnen nu en een jaar je examen gaan afleggen.

    Enfin, toen ik het mijne gehaald heb 3 jaar geleden was dat toch zo.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door mrshadow Bekijk Berichten
      Ik ben op zoek naar een Moto 125CC.
      Ik had gedacht aan een Yamaha YBR 125.
      Het is enkel en allen voor woon en werk verkeer.
      Niet voor 300 KM te cruisen..

      Iemand ervaring met deze 125?
      of als iemand iets beter weet....Laat maar komen.

      Wat ik ook graag zou weten....
      Ik heb mijn rijbewijs van Maart 1990.
      Als ik nu ga voor mijn MOTO rijbewijs voor bv een 750cc,
      wat moet ik dan doen?
      Theorie + praktijk of hoe zit dat.
      Check mijn onderschrift

      De topsnelheid van de mijne zal iig hoger liggen, verder zal het allemaal niet veel uitmaken.

      Theorie, minstens 6 uur les (8 kan ook), en dan krijgt ge u voorlopig rijbewijs om te oefenen.

      Comment


      • #4
        Zou ik dit kunnen tunen? zo'n YBR?

        Comment


        • #5
          SebastiaN°69 rij jij nog met di CBR125?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door mrshadow Bekijk Berichten
            SebastiaN°69 rij jij nog met di CBR125?
            Jup, ge moet op de link klikken dat er staat boven het tekeningetje

            Alles is tune-baar, tgaat u alleen ne cent kosten

            De CBRs zijn zeer degelijk voor wat ze in feite kosten (zeker op de tweedehands markt !!). Ik haal alleen op mn 125cc 4takt 140 per uur. Met 2 haal ik 130
            Dat doet zo'n YBR zéker niet na

            Jakkel van hier op't forum is een ex-cbr125 rijder, even ter zijde

            Comment


            • #7
              Ik was juist naar naar uwe link aan zien toen ik nen refresh deed.

              Comment


              • #8
                ik vin die ybr er heel fragiel uitzien. tis maar een 125 maartoch

                tis 6 uur les en dan minimum 3 maanden met voorlopig rijbewijs
                of 8 uur en meteen examen doen
                eerst theorie natuurlijk

                Comment


                • #9
                  koop een 2-takt mito en tune dat

                  70 pk is mogelijk

                  Comment


                  • #10
                    2 takt is idd beter tune-baar maar zal iets meer onderhoud vergen.
                    Ik denk ook dat de cbr prijs-kwaliteit dik in orde is.

                    De vetste 125 moet zowat deze yzf-r125 zijn, wel een stukkie duurder.



                    Ik denk dat die tegen de 3900 euro kwam, zou eens moeten zoeken.
                    Plus tel daarbij nog zowat minimum 500 euro voor helm, kleding, ...

                    Dan kan je misschien ook denken aan je rijbewijs halen en beginnen met een cb500 of zo.
                    ALhoewel een 125 dikke fun is, zal je er waarschijnlijk geen 5 jaar mee rondrijden.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • #11
                      Ikzelf ben ondertussen ook al 35 jaar.... En was het beu om in de file te staan. Maar aangezien ik ook geen motorrijbewijs heb, heb ik een 125cc aangeschaft. (hopelijk later wat groter, en sneller...) Dus ook om enkel en alleen woon-werkverkeer mee te doen. (heb ook nog een bedrijfswagen, die gebruik ik nu voor het week-end :-))) ) allez : op 9 maart mag het beestje voor het eerst in het week-end buiten, 't AW moto-meet....

                      En ik heb bewust gekozen voor een scooter ten voordele van de motorfiets. Heb een Honda Pantheon, en heb daar een grotere ruit opgezet. Voordelen ten opzichte van de motorfiets : beter wind-, regenbescherming, zit toch wel wat ruimer (ben niet van de lichtste ;-)) ), en vooral : onder het zadel een ruimte waar kledij, aktentassen en dergelijke een plaatsje vinden....

                      Ah ja, ik haal geen 110 km/u.... Is soms vervelend op de autosnelweg, als er eens geen file is. Moet binnenkort eens uitkijken wat het kost om 'wat sneller te kunnen'.....

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                        Ikzelf ben ondertussen ook al 35 jaar.... En was het beu om in de file te staan. Maar aangezien ik ook geen motorrijbewijs heb, heb ik een 125cc aangeschaft. (hopelijk later wat groter, en sneller...) Dus ook om enkel en alleen woon-werkverkeer mee te doen. (heb ook nog een bedrijfswagen, die gebruik ik nu voor het week-end :-))) ) allez : op 9 maart mag het beestje voor het eerst in het week-end buiten, 't AW moto-meet....

                        En ik heb bewust gekozen voor een scooter ten voordele van de motorfiets. Heb een Honda Pantheon, en heb daar een grotere ruit opgezet. Voordelen ten opzichte van de motorfiets : beter wind-, regenbescherming, zit toch wel wat ruimer (ben niet van de lichtste ;-)) ), en vooral : onder het zadel een ruimte waar kledij, aktentassen en dergelijke een plaatsje vinden....

                        Ah ja, ik haal geen 110 km/u.... Is soms vervelend op de autosnelweg, als er eens geen file is. Moet binnenkort eens uitkijken wat het kost om 'wat sneller te kunnen'.....

                        Haal die ruit eraf en ge zult direct veel sneller gaan! das dé goeikoopste én meest effectieve manier van tuning
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #13
                          mét ruit ga je sneller

                          Comment


                          • #14
                            Aprilia RS125 model '07 in de full power versie? Niets leuker als een hoogtoerig 2 takt-je met een schel geluidje. Ik ben zelf aan het uitkijken naar zo eentje, alleen zijn ze pokkeduur.

                            http://www.motorcyclespecs.co.za/Gal...20Rep%2007.jpg
                            Last edited by ; 25/02/2008, 21:07.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              mét ruit ga je sneller
                              Belange niet, hoe groter uw frontaal oppervlak, hoe trager!
                              Heb het zelf al genoeg getest op 125cc modellen!
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #16
                                een vespa met ruit loopt sneller dan 1-tje zonder

                                ik projecteerde dat dan maar gelijk naar alle scooters

                                laat eno dat maar eens proberen

                                je frontaal oppervlakte is mss groter, maar je cx zal denkelijk met ruit beter zijn

                                Comment


                                • #17
                                  Ik denk ook dat de wind beter zal afgeleid worden door een ruit (die altijd een beetje gebogen is) dan door de onregelmatige vorm van je lichaam.

                                  Een naked moto zal ook altijd trager zijn dan z'n gekuipte broer.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    een vespa met ruit loopt sneller dan 1-tje zonder

                                    ik projecteerde dat dan maar gelijk naar alle scooters

                                    laat eno dat maar eens proberen

                                    je frontaal oppervlakte is mss groter, maar je cx zal denkelijk met ruit beter zijn
                                    zo ziet diene mens zijn ding er normaal uit :



                                    als je daarop een grotere ruit zet (zoals je in zijn post kan lezen), dan moogde zeker zijn dat op top zal zakken.

                                    100% zeker !
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Ik denk ook dat de wind beter zal afgeleid worden door een ruit (die altijd een beetje gebogen is) dan door de onregelmatige vorm van je lichaam.

                                      Een naked moto zal ook altijd trager zijn dan z'n gekuipte broer.
                                      ja, maar een naked mee een knoeft van een ruit op is trager dan een naked zonder ruit .
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        zo ziet diene mens zijn ding er normaal uit :



                                        als je daarop een grotere ruit zet (zoals je in zijn post kan lezen), dan moogde zeker zijn dat op top zal zakken.

                                        100% zeker !
                                        Uw fotooke is er eentje van een Pantheon model 2001. Heb dus wel een modernere versie :-))) Maar de grootte van de originele ruit komt inderdaad overeen met deze foto. Ikzelf heb inderdaad een grotere ruit gemonteerd. En of die topsnelheid daardoor 'veel' zal dalen, dat durf ik toch te betwijfelen. In ieder geval : ik ga het (zonder ruit rijden bedoel ik dan) niet proberen. Offer liever wat topsnelheid op voor het gemak van een ruit hoor ;-))

                                        Heb de vraag om de scooter 'op te drijven' gesteld aan de Honda garage, en de technieker van dienst wou mij 2 dingen zeggen : 1) het gaat veel geld kosten, voor wat het opleverd en 2) 't is af te raden, die motortjes zijn niet gemaakt om sneller te gaan.
                                        Dus blijf ik bij 100km/u.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X