Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ducati 1098/ktm RC8/ bmw r1200s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ducati 1098/ktm RC8/ bmw r1200s

    hoi,

    dit is dus mijn probleem, ik zou tegen volgend autosalon een nieuwe fiets willen kopen en weet niet wat te kiezen.

    De Duc voor wie em nog niet kent





    enkele weetjes;
    160 pk
    L-Twin motor Testastretta Evoluzione 1099cc
    173kg

    Dan de KTM
    is echt een nieuwe in deze snelle wereld, like it or not, i do!



    de weetjes,
    155pk
    v2 motor van 1148 cc
    188kg

    en dan de bmw R1200s



    de weetjes,
    122pk
    luchtgekoeld 2 cilinder boxermotor
    190kg


    Dit zijn ze dus, ik vind dat ze allemaal wel iets hebben. Ik zou er een 3 tal jaartjes mee willen doen, nog een folieke voor dat we aan een gezinsuitbreiding beginnen. Dus eigenlijk om het plezier van een super zwaar machien te hebben gekend. Zodat ik op mijn 40ste niet de klojo begint uit te hangen na x-aantal jaar niet meer gereden te hebben.

    De duc, is altijd al een droom geweest om er 1 te hebben. De naam alleen al doet koppen draaien. Ik heb ooit op een 748 kunnen rijden en die brutte kracht, de sound.... niet te evenaren...
    wat ik niet weet maar wel vermoed is dat het onderhoud ervan serieus wat centjes gaat kosten . Ook alle bijhorende acc's zullen een mooie prijskaart hebben. Maar je leeft maar 1 keer...
    De aankoopprijs opzich valt nog mee, ik zou opteren voor het basismodel en niet zo'n s of nog meer extravagante model.

    De KTM is echt zo graaf! Had al een jaar of 2 geleden een prototype van deze fiets gezien en was toen al verkocht. De uitlaat onder het blok zoals bij Buells is de max. Het super space uiterlijk maakt spontaan mijn speekselklieren werken en mijn mond doen openvallen. De kleur zou wit en zwart zijn zoals op de foto, wat het mooiste is, vind ik toch.
    Wat ik er leuk aan vind is dat het een bike is die je niet veel zal zien, en waarvan iedereen zich afvraagt wat het eigenlijk is. Bij de Duc krijg je ook snel een stempel van "weer een die een duc koopt en hij zal er waarschijnlijk niets van bakken" of "mijnheer koopt er een omdat hij geld genoeg heeft"... Deze is iets goedkoper, maar weet dan ook niets over de onderhoudskosten en restwaarde...
    Toch blijft het een vet ding!

    Om af te sluiten de R12OOs, is mss op papier een pak minder dan de 2 andere. Maar ik denkt dat je dat enkel op rechte stukken gaat kunnen merken. Hij zal idd niet een extreem hoge topsnelheid hebben, maar zoiets vecht je uit in de bochten, daar is het em allemaal om te doen. Wie het snelste door de bocht komt laat de andere toch achter. Dus ok geen powerprestaties maar wel een kwaliteit (niet dat Duc of KTM slecht zijn he) sporttoer bike met heel veel potentieel.

    Mensen, graag had ik dus willen weten wat jullie vinden en wat ik zou moeten doen. Momenteel rij ik met een Triumph Daytona 600, ik had zeer graag bij Triumph gebleven maar die willen maar geen 1095 of meer Daytona uitbrengen...
    Ik vind een CBR/GSXR en kompanen wel ongelofelijke fietsen maar elk jaar komen ze met een nieuw model en dat stoort mij een beetje. Dat ze een faceliftje hier of daar krijgen ok, maar dat het blok soms 5 pk verschil heeft met het model van het jaar daarvoor... niet leuk.
    En dan nog het feit dat je dezelfde om elk hoek van't straat ziet.

    Alvast bedankt voor de reacties. Ik heb nog een jaartje te gaan, er kan dus nog veel uitkomen waardoor ik mss een andere keuze zal maken. Ik zal jullie zeker laten weten welke het zal zijn.

    greetings,

    Mobilelord
    het is makkelijker om te remmen dan om uit te blutsen

  • #2
    wel ik zou voor de KTM gaan.
    Die zal je zoals je zelf zegt niet meteen tegenkomen en iedereen die een beetje verstand heeft zal je nakijken met het idee: wat was dat!.
    De Duc op de tweede plaats: schoon machien maar duur en niet dat bijzonder
    De bmw, vin ik qua uitterlijk niet zo mooi, prestaties ken ik er niet van

    Comment


    • #3
      ik ken nix van moto's maar ben wel verliefd op de ducati

      Comment


      • #4
        Moeilijke keuze.

        als ge pure kicks en een haarfijn stuurgedrag wilt en geniet van blingbling gehalte m.a.w. alle ogen op u gericht is de duc een voor de hand liggende keuze.

        Over de KTM kan ik niveel zeggen, juist dat ik hem prachtig vind. zo'n lekker vernieuwd design! het rijden zelf is nog natte vinger werk maar wetende hoe een super duke en een adventure rijden denk ik wel dat het zeker dik in orde zal zijn.

        Ik zou hier zonder blikken of blozen meteen de BMW kiezen. ok, ik geef to: ik ben BMW minded, maar los daarvan kan je niet om een aantal feiten heen.
        Ik veronderstel dat je voornamelijk op straat rijdt? dan mag de Duc nog zo mooi zijn, nog zo goed sturen en alle aandacht naar zich trekken het is en blijft een spartaans krel waar je na een kwartiertje file of stadsverkeer gegarandeerd pijnlijke polsen hebt. Aan iet of wat normale, sportieve straatsnelheden zal je na een uurtje er wel even af willen. Voor mij al meteen de reden om hem te laten staan. idem met de KTM vrees ik, hoewel dat maar gissen is.
        De BMW is gemaakt voor de straat en dat voel je meteen. sportieve zithouding, vooral de beenhoek is vrij krap (maar ik meet wel 1m90 dus dat speelt ook wel een grote rol) maar al bij al goed uit te houden.
        Dat boxerblok is een droom op de openbare weg. lekker soepel onderin met toch nog het bonkige karakter die een boxer zo typeert. in het middengebied is er kracht zat, daar waar je dus het meest vertoeft op de weg. 't leuke aan een R1200S is dat hij ook nog een flink eindschot heeft. uiteraard niet zoals de Duc, maar dat zegt meer over die 1098 dan over de BMW....los daarvan: Dat motorkarakter in combinatie met de veel kortere versnellingsbakverhoudingen i.v.m. de duc en de KTM maken dat hij aan normale dagelijkse snelheden op zen minst even snel en vinnig voor de dag komt dan de andere 2. En dan het stuurgedrag van een S... de telelever zorgt voor het betere "stabiel als een huis/blok graniet" gevoel niet dat de andere 2 dat slechter zullen doen, maar toch voor een al bij al comfortabel rijwielgedeelte toch verbazingwekkend.

        nog een voordeel : de cardan. simpelweg goed, je moet er niet naar omkijken en je hebt er dus ook geen kosten aan. van de 1098 is t geweten dat hij zelfs achtertandwielen kapot durft te trekken en ze hebben nog andere problemen met de 1098, 't is als het ware back to the eighties.... de betrouwbaarheid van een BMW staat boven alle verdenking, die hebben hun degelijkheid al bewezen wat niet gezegd kan worden van de KTM, die een geheel nieuw blok in 't vooronder heeft hangen.

        ge ziet, ge zult zelf moeten kiezen. Ik kan u enkel aanraden om met alle 3 eens een deftige testrit te maken. ga er eens mee rijden. echt rijden, niet zomaar t blokje rond, maar uw favoriete baantjes opzoeken.

        Comment


        • #5
          De KTM en de Duc staan idd vanboven op het lijste...
          Maar een duc vent.... zodra je aan die sleutel draait en hij die eerste start hoestjes geeft.... ik heb nog niet de kans gehad om langs een KTM dealer te gaan en eens aan de RC8 zijn tand te voelen of zijn gezang te mogen aanhoren, dit zal zeker dit jaar gebeuren.
          Ik zal elke keer dat ik een testritje heb gedaan, want dat moet ik gedaan hebben met elk van die bikes, een verslag opmaken.
          De BMW is wel mooier als je em ziet staan, die boxer die aan beide kanten uitsteekt en die mono achterbrug is echt graaf. maar smaken verschillen en daarvoor alle begrip ;-)
          het is makkelijker om te remmen dan om uit te blutsen

          Comment


          • #6
            ik ken er niks van maar ik ben wel verliefd op die KTM
            die duc is idd ook wel prachtig

            Comment


            • #7
              Duc of KTM. Ik zou gevoelsmatig voor KTM gaan. Die hun straatfietsen zijn altijd dik in orde. En nog exclusiever dan de Duc.

              AL zou ik het qua onderhoudskosten niet laten om een Duc te kiezen. ALle drie deze fietsen zullen wel een aardige cent kosten qua onderhoud.

              Ik vind de 1098 mega, maar de KTM is een toekomstige klassieker denk ik.
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

              Comment


              • #8
                Hier zou ik niet over twijfelen, ongetwijfeld de 1098.

                Voor mij is ducati altijd al een merk geweest met voorsprong op gelijk welk ander merk wat styling en baanligging betreft. Het enige nadeel is dat de ducati inderdaad duurder is (niet alleen qua aankoop, maar ook wat onderhoud betreft)

                Ik zou zeker eens met de drie moto's een testrit maken, zo voel je ook het verschil tussen een boxermotor en een gewone, ook zal je het verschil merken in de aandrijving, ketting-cardan)

                De KTM is prachtig van lijn, maar als je kijkt naar het verleden, denk ik dat ktm minder betrouwbaar is, omdat ze nog niet zo lang bezig zijn met de baan-motoren

                BMW, maak ik geen woorden aan vuil, je schrijft dat het een motor is om drie jaar met te rijden voor je aan een gezinnetje begint,
                ik denk dat je een bmw beter koopt als je kinderen terug het huis uit zijn.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                  De KTM is prachtig van lijn, maar als je kijkt naar het verleden, denk ik dat ktm minder betrouwbaar is, omdat ze nog niet zo lang bezig zijn met de baan-motoren

                  BMW, maak ik geen woorden aan vuil, je schrijft dat het een motor is om drie jaar met te rijden voor je aan een gezinnetje begint,
                  ik denk dat je een bmw beter koopt als je kinderen terug het huis uit zijn.


                  ok, leg het verleden van KTM eens uit? want ik zie uw punt niet.

                  en BMW: maak er toch wat woorden aan vuil want alweer zie ik uw punt niet.

                  en dan vooral : met welke van de 3 merken heb je echt ervaring? al is het maar een kort toerke? Voor je zo'n "kenners" uitspraken doet mag je ze wel kunnen staven aan ervaring vind ik.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten

                    BMW, maak ik geen woorden aan vuil, je schrijft dat het een motor is om drie jaar met te rijden voor je aan een gezinnetje begint,
                    ik denk dat je een bmw beter koopt als je kinderen terug het huis uit zijn.
                    Sorry, maar met deze uitspraak ga ik niet echt akkoord. Er zijn genoeg BMW modellen die sportiviteit uitsralen.

                    Comment


                    • #11
                      Voor mij de ducati

                      Comment


                      • #12
                        Das kiezen tussen emo (duc), ratio (BMW) en de gulden middenweg (KTM)

                        Alle 3 hebben ze geen vlekkenloze reputatie op gebied van kwaliteit.
                        (Ja soepap, ook bij BMW zijn er problemen en vrij veel zelf )

                        Ook KTM had, vooral dan met de 950 SM. Die zijn trouwens nog steeds niet allemaal opgelost, voor zover ik van klanten hoor. Ook hun superduke heeft een moeike start gehad en die hebben ze na minder dan 2 jaar reeds bij moeten schaven, om komaf te maken met een aantal fouten.

                        Den duc heeft eigenlijk zowat het zelfde probleem gehad als vroeger den K1200s (o, daar is BMW weer ). Maar dat blijkt nu opgelost te zijn.

                        Anyway, alle 3 doen ze hun best om een zo goed mogelijk product te verkopen. Tegen volgend jaar kan je dan ook wel met een vrij gerust hart eentje kopen, zonder veel risico.
                        Dus kwaliteit mag geen argument meer zijn. Garantie daar en tegen wel en dan ben je veel beter af met KTM en Ducati dan met BMW. Vooral ducati doet heel grote inspanningen om een goede after sales op poten te zetten.

                        Zelf zou ik natuurlijk voor een Benelli gaan (trouwens ook de goedkoopste en meest exclusieve optie).

                        Anderzijds zou ik in uw geval zeker eens testrijden met de S3, dat zou u wel eens ongelofelijk kunnen verrassen en het zou wel eens uw leukste moto ever kunnen worden.

                        Maar ook die staat nu niet tussen de opties.

                        Dus, den Duc... Zonder meer de mooiste met de mooiste sound, het beste rijwielgedeelte, het meeste emotie, maar wel duur... Heel duur. Qua onderhoud valt dat wel mee. De moto zit relatief goed in elkaar, wat ervoor zorgt dat er niet veel uren verloren gaan aan het demonteren van allerhande onderdelen. Tis nog geen MV Agusta (meest eenvoudige moto allertijden om aan te werken!), maar het gaat de goede richting uit.

                        De BMW zou ik links laten liggen. Dienen telelever is buitengewoon mottig om mee te rijden. Van het werk uit heb ik vaak met BMW's allerhande gereden (voornamelijk GS en RT) en die voorkant blijft gewoon mottig. Ook het remsysteem van BMW is gewoon een hel. Maar vanaf 2007 zouden ze voor al hun modellen overgeschakelt zijn van het ozo mottige elektronisch bekrachtigde systeem naar een meer conventioneel hydrolisch systeem.
                        De sound van zo een boxer is hate it or love it. Ik haat het. Das zo een ongelofelijk mottige roffel. Mits open uitlaat is het dragelijk tot licht amusant, maar standaard is dat echt de meest mottige sound op de markt. Maar das persoonlijk.
                        Des ondanks ben ik er zeker van dat je massa's fun zou hebben met de BMW. Voordeel is dat deze ook relatief traag in waarde dalen. Nadeel is dan wel weer dat je "enen mee nen BMW" zijt. Iets wat nog negatiever is dan "hij rijdt mee nen duc".

                        Dan nog de KTM. De KTM zit er echt bal tussen, tussen beide fietsen. Hij is opgebouwd uit componenten die hun meerdere moeten herkennen in de Duc zijn componenten, maar zal zeker niet onder moeten doen voor de BMW.
                        Op straat zullen ze je met de KTM benaderen als een kenner, een meerwaarde zoeker, maar de meningen over het uiterlijk van je moto zullen zwaar verdeeld zijn.

                        Met de Duc zal je bestempeld worden als de passionele motorrijder en iedereen zal argusogen trekken wanneer je met je duc ergens aankomt.
                        Met de BMW zal je geen aandachtstrekker hebben. En er zullen meer mensen hem lelijk vinden dan mooi. Van mede motorrijders zal je wel respect krijgen eens ze ervaren hoe moeilijk die boot te volgen is op de openbare weg.

                        Ik ben er zelf nog niet aan uit wat ik zelf zou kiezen. De Duc is gewoon zoooooooo mooi. Das ongelofelijk... Maar dan ook weer zo duur en eigenlijk bijna decadent... De BMW vind ik ook wat te duur voor wat het is en ik zou niet met die sound en vering kunnen leven...
                        Dan zal het de KTM worden denk ik.....

                        of nee, doe mij toch maar een Benelli Café Racer
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #13
                          Tjeu, gij klapt voor uwe winkel. mijn kind, goe kind das wel duidelijk
                          Da ge dienen telelever maar niks vind begrijp ik ook ni zo goed. ge moet er een beetje aan wennen, das waar maar mottig? wa is er dan zo mottig aan volgens u? 'k vind het net fantastich : duikt niet = altijd dezelfde geometrie, voelt lekker vast aan zonder oncomfortabel te zijn. En 't is zowat de meest stabiele constuctie om oneffenheden mee te verteren, das echt belachelijk hoe hard ge over hobbels, putten en bulten kunt gaan zonder dat da ding van zijn lijn afwijkt.

                          over diene sound zeg 'k niks. das smaak en goesting. Ik vind den duc 't beste klinken van de 3.

                          i.v.m. kwaliteit: de duc heeft nu al een kwalijke reputatie. een BMW is in't al gemeen wel ok, op hier en daar een uitzondering na. Ook logisch dat het lijkt alsof er bij BMW "veel" problemen zijn : 't is het kilometervretersmerk bij uitstek. Met de meeste BMW motoren wordt een serieus pakske kilometers afgelegd. opvallend meer dan met de andere merken.

                          en da ge weer ene met nen BMW zijt. awel.....BMW, als je echt wil rijden

                          Comment


                          • #14
                            Ik vind Ferrari's zalige auto's met een even zalige sound, maar de mensen die er mee rijden, zijn meestal niet mijn genre. Ze kopen met veel geld een imago. Ik vrees dat met Ducati meer en meer hetzelfde gebeurt. De helft koopt er één om gezien te worden.

                            Het blijven goeie, zalige moto's, maar soms heb ik er m'n twijfels bij
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment


                            • #15
                              Hey mannen,

                              Ik ben echt super tevreden met jullie reacties. Hoe meer ik hoor/lees, hoe meer ik voor de KTM kies. Bij de Duc zijn er teveel emoties bij gepaard (de droom moto) en het te hoge show gehalte... Wat wel leuk is, maar zeker niet alles. Nu ik zeg niet dat de KTM geen aandacht zal krijgen, maar voor de niet moto kenner wel. Die kent namelijk altijd een Ducati.
                              De KTM heeft heeft een space design die af is, de Duc heeft de mono-arm achteraan waardoor de velg zo mooi uit komt.
                              Ik denk idd dat ik beter de BMW terzijde laat. Ik wil uiteindelijk een extreem ding, en dan denk ik dat ik die snel beu zal zijn... wat nu ook niet zo leuk is.
                              Ik ga stillekes aan toch maar wat test ritjes beginnen plannen. Op het salon op de bikes gaan zitten, maar dat is zeker niet voldoende. Wat wel voldoende was om de spartaanse zithouding van de Duc in de polsen te voelen
                              Weet er trouwens iemand of KTM snel waarde verliest? Duc en BMW verliezen weinig waarde tov het Japans geweld.
                              En zouden jullie de oude moto aan de garage over laten of particulier verkopen?

                              Ho ja 2 @ Tjeu;
                              ik vind Benelli persoonlijk niet zo mooi, ik apprecieer wel hun driecilinder motors. Maar dan vind ik een Voxan meer mijn ding en is dan weer niet het monster die ik zoek. Ben trouwens maar +-1,75 m groot en kan mij dus lekker achter een kuipje nestellen. Geen wind, zalig (op hoge snelheid dan).

                              @ Soepap, wat is die telelever? ik begrijp dat het iets met de ophanging te maken heeft, maar begrijp niet echt het princiep. Dus een kort woordje uitleg is welkom. Als dat niet teveel gevraagd is natuurlijk. Heb al eens aan google gevraagd en vind daar alleen testverslagen waar ze zeggen dat het super is punt uit... zucht....

                              En dan nog een laatste om af te sluiten, hoe kan ik hier zo'n pol meter krijgen? Jullie weten wel zo'n ding waar mensen kunnen stemmen en de uitslag ervan kunnen zien. Zou wel handig zijn.

                              groeten
                              het is makkelijker om te remmen dan om uit te blutsen

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door mobilelord Bekijk Berichten

                                @ Soepap, wat is die telelever? ik begrijp dat het iets met de ophanging te maken heeft, maar begrijp niet echt het princiep. Dus een kort woordje uitleg is welkom. Als dat niet teveel gevraagd is natuurlijk. Heb al eens aan google gevraagd en vind daar alleen testverslagen waar ze zeggen dat het super is punt uit... zucht....
                                Ik ben geen specialist in die dingen, wat ik je wel kan vertellen is dat het systeem de vervelende duikbewegingen van de motorfiets bij het remmen enigszins verminderen en de ophanging toch comfortabel aanvoelt.



                                Edit: Ik heb iets gevonden wat de werking van de telelever wat nader toelicht.
                                Onderaan deze pagina staat een gedetailleerde uitleg over de werking van het systeem: http://www.bmwmcnnl.nl/06magazine/BMWlezing.htm
                                Last edited by Jakkel; 26/02/2008, 23:02.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                                  Tjeu, gij klapt voor uwe winkel. mijn kind, goe kind das wel duidelijk
                                  Da ge dienen telelever maar niks vind begrijp ik ook ni zo goed. ge moet er een beetje aan wennen, das waar maar mottig? wa is er dan zo mottig aan volgens u? 'k vind het net fantastich : duikt niet = altijd dezelfde geometrie, voelt lekker vast aan zonder oncomfortabel te zijn. En 't is zowat de meest stabiele constuctie om oneffenheden mee te verteren, das echt belachelijk hoe hard ge over hobbels, putten en bulten kunt gaan zonder dat da ding van zijn lijn afwijkt.

                                  over diene sound zeg 'k niks. das smaak en goesting. Ik vind den duc 't beste klinken van de 3.

                                  i.v.m. kwaliteit: de duc heeft nu al een kwalijke reputatie. een BMW is in't al gemeen wel ok, op hier en daar een uitzondering na. Ook logisch dat het lijkt alsof er bij BMW "veel" problemen zijn : 't is het kilometervretersmerk bij uitstek. Met de meeste BMW motoren wordt een serieus pakske kilometers afgelegd. opvallend meer dan met de andere merken.

                                  en da ge weer ene met nen BMW zijt. awel.....BMW, als je echt wil rijden
                                  Aangezien mijn kind geen optie is kan ik ni praten naar eigen winkel é. Bovendien zou ik dan wat meer de BMW moeten promoten

                                  @mobilelord. Niet te haastig dienen BMW schrappen. Ik vind dat mss de saaiste, maar je zou nog eens heel hard kunnen verschieten hoeveel fun ge op zo een keet kunt hebben!
                                  De BMW staat voor mij dan wel op de 3de plaats, het is en blijft een niet te onderschatten machien! Op de openbare weg zal je daar minstens even hard mee gaan of zelf harder. Je weet op voorhand wat je in de kuip hebt en je bent zeker dat je hem eenvoudig kwijt geraakt. Iets wat je van de KTM nog niet kan zeggen. Dit zal afhangen van het verkoopssucces. Hoe meer er verkocht worden, hoe sneller je die achteraf kwijt zal geraken en een hoe beter de prijs zal zijn.

                                  @soepap : ik hou idd niet van dienen Telelever toestand. Waarom niet? Ik vind dat in combinatie met dienen ABS waardeloos bij remmanoevres op slecht wegdek. Daardat er geen gewichtsverplaatsing is, komt er ook geen extra druk op het voorwiel bij het remmen. Wanneer ge dan een onevenheid tegen komt gaat het voorwiel sneller schuiven. Iedere keer als ik mee nen BMW naar mijn werk ga, moet ik over die vree slechte industriebaan en keer op keer staat da spel opt einde van den rechten eind te laat stil.
                                  2de nadeel is dat het de moto minder speels maakt. Je krijgt het geheel veel moeilijker op het voorwiel (ok, is nergens voor nodig dus waardeloos argument). Maar wederom doordat je geen gewichtsverplaatsing krijgt blijft de achterkant veel stabieler en zal het achterwiel mindersnel een stap opzij zetten bij het terugschakelen en aanremmen van een bocht. Allemaal vree goed gezien van BMW, maar het maakt het geheel gewoon veel saaier.
                                  Ne moto moet niet streven naar perfectie, nen moto moet streven naar het grootste fun gehalte. Motorijden is passie en emotie.

                                  Tis allemaal een beetje wit/zwarter uitgedrukt dan het eigenlijk is, maar tis maar om het duidelijk over te laten komen.

                                  Moest de BMW wat meer emo bezitten, hij zou voor mij direct op het hoogste schavot staan, da geef ik wel toe.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik ben geen specialist in die dingen, wat ik je wel kan vertellen is dat het systeem de vervelende duikbewegingen van de motorfiets bij het remmen enigszins verminderen en de ophanging toch comfortabel aanvoelt.



                                    Edit: Ik heb iets gevonden wat de werking van de telelever wat nader toelicht.
                                    Onderaan deze pagina staat een gedetailleerde uitleg over de werking van het systeem: http://www.bmwmcnnl.nl/06magazine/BMWlezing.htm
                                    Eduard zou dus zeggen: "allé, geen stoppies voor Sebas hiermee"

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                                      Eduard zou dus zeggen: "allé, geen stoppies voor Sebas hiermee"
                                      "allé, geen stoppies voor sebas hiermee"

                                      Comment


                                      • #20
                                        hoewel,
                                        miss kan je hier ook wel een stoppie mee doen ze, als ge uw voorrem dichtknijpt is de enige kant waar uw achterwien naar toe kan: omhoog

                                        maar voor sebas hier geen stoppie mee: die kruipt ni snel op een bmw denk ik

                                        Comment

                                        Working...
                                        X