hoi,
dit is dus mijn probleem, ik zou tegen volgend autosalon een nieuwe fiets willen kopen en weet niet wat te kiezen.
De Duc voor wie em nog niet kent
enkele weetjes;
160 pk
L-Twin motor Testastretta Evoluzione 1099cc
173kg
Dan de KTM
is echt een nieuwe in deze snelle wereld, like it or not, i do!
de weetjes,
155pk
v2 motor van 1148 cc
188kg
en dan de bmw R1200s
de weetjes,
122pk
luchtgekoeld 2 cilinder boxermotor
190kg
Dit zijn ze dus, ik vind dat ze allemaal wel iets hebben. Ik zou er een 3 tal jaartjes mee willen doen, nog een folieke voor dat we aan een gezinsuitbreiding beginnen. Dus eigenlijk om het plezier van een super zwaar machien te hebben gekend. Zodat ik op mijn 40ste niet de klojo begint uit te hangen na x-aantal jaar niet meer gereden te hebben.
De duc, is altijd al een droom geweest om er 1 te hebben. De naam alleen al doet koppen draaien. Ik heb ooit op een 748 kunnen rijden en die brutte kracht, de sound.... niet te evenaren...
wat ik niet weet maar wel vermoed is dat het onderhoud ervan serieus wat centjes gaat kosten . Ook alle bijhorende acc's zullen een mooie prijskaart hebben. Maar je leeft maar 1 keer...
De aankoopprijs opzich valt nog mee, ik zou opteren voor het basismodel en niet zo'n s of nog meer extravagante model.
De KTM is echt zo graaf! Had al een jaar of 2 geleden een prototype van deze fiets gezien en was toen al verkocht. De uitlaat onder het blok zoals bij Buells is de max. Het super space uiterlijk maakt spontaan mijn speekselklieren werken en mijn mond doen openvallen. De kleur zou wit en zwart zijn zoals op de foto, wat het mooiste is, vind ik toch.
Wat ik er leuk aan vind is dat het een bike is die je niet veel zal zien, en waarvan iedereen zich afvraagt wat het eigenlijk is. Bij de Duc krijg je ook snel een stempel van "weer een die een duc koopt en hij zal er waarschijnlijk niets van bakken" of "mijnheer koopt er een omdat hij geld genoeg heeft"... Deze is iets goedkoper, maar weet dan ook niets over de onderhoudskosten en restwaarde...
Toch blijft het een vet ding!
Om af te sluiten de R12OOs, is mss op papier een pak minder dan de 2 andere. Maar ik denkt dat je dat enkel op rechte stukken gaat kunnen merken. Hij zal idd niet een extreem hoge topsnelheid hebben, maar zoiets vecht je uit in de bochten, daar is het em allemaal om te doen. Wie het snelste door de bocht komt laat de andere toch achter. Dus ok geen powerprestaties maar wel een kwaliteit (niet dat Duc of KTM slecht zijn he) sporttoer bike met heel veel potentieel.
Mensen, graag had ik dus willen weten wat jullie vinden en wat ik zou moeten doen. Momenteel rij ik met een Triumph Daytona 600, ik had zeer graag bij Triumph gebleven maar die willen maar geen 1095 of meer Daytona uitbrengen...
Ik vind een CBR/GSXR en kompanen wel ongelofelijke fietsen maar elk jaar komen ze met een nieuw model en dat stoort mij een beetje. Dat ze een faceliftje hier of daar krijgen ok, maar dat het blok soms 5 pk verschil heeft met het model van het jaar daarvoor... niet leuk.
En dan nog het feit dat je dezelfde om elk hoek van't straat ziet.
Alvast bedankt voor de reacties. Ik heb nog een jaartje te gaan, er kan dus nog veel uitkomen waardoor ik mss een andere keuze zal maken. Ik zal jullie zeker laten weten welke het zal zijn.
greetings,
Mobilelord
dit is dus mijn probleem, ik zou tegen volgend autosalon een nieuwe fiets willen kopen en weet niet wat te kiezen.
De Duc voor wie em nog niet kent
enkele weetjes;
160 pk
L-Twin motor Testastretta Evoluzione 1099cc
173kg
Dan de KTM
is echt een nieuwe in deze snelle wereld, like it or not, i do!
de weetjes,
155pk
v2 motor van 1148 cc
188kg
en dan de bmw R1200s
de weetjes,
122pk
luchtgekoeld 2 cilinder boxermotor
190kg
Dit zijn ze dus, ik vind dat ze allemaal wel iets hebben. Ik zou er een 3 tal jaartjes mee willen doen, nog een folieke voor dat we aan een gezinsuitbreiding beginnen. Dus eigenlijk om het plezier van een super zwaar machien te hebben gekend. Zodat ik op mijn 40ste niet de klojo begint uit te hangen na x-aantal jaar niet meer gereden te hebben.
De duc, is altijd al een droom geweest om er 1 te hebben. De naam alleen al doet koppen draaien. Ik heb ooit op een 748 kunnen rijden en die brutte kracht, de sound.... niet te evenaren...
wat ik niet weet maar wel vermoed is dat het onderhoud ervan serieus wat centjes gaat kosten . Ook alle bijhorende acc's zullen een mooie prijskaart hebben. Maar je leeft maar 1 keer...
De aankoopprijs opzich valt nog mee, ik zou opteren voor het basismodel en niet zo'n s of nog meer extravagante model.
De KTM is echt zo graaf! Had al een jaar of 2 geleden een prototype van deze fiets gezien en was toen al verkocht. De uitlaat onder het blok zoals bij Buells is de max. Het super space uiterlijk maakt spontaan mijn speekselklieren werken en mijn mond doen openvallen. De kleur zou wit en zwart zijn zoals op de foto, wat het mooiste is, vind ik toch.
Wat ik er leuk aan vind is dat het een bike is die je niet veel zal zien, en waarvan iedereen zich afvraagt wat het eigenlijk is. Bij de Duc krijg je ook snel een stempel van "weer een die een duc koopt en hij zal er waarschijnlijk niets van bakken" of "mijnheer koopt er een omdat hij geld genoeg heeft"... Deze is iets goedkoper, maar weet dan ook niets over de onderhoudskosten en restwaarde...
Toch blijft het een vet ding!
Om af te sluiten de R12OOs, is mss op papier een pak minder dan de 2 andere. Maar ik denkt dat je dat enkel op rechte stukken gaat kunnen merken. Hij zal idd niet een extreem hoge topsnelheid hebben, maar zoiets vecht je uit in de bochten, daar is het em allemaal om te doen. Wie het snelste door de bocht komt laat de andere toch achter. Dus ok geen powerprestaties maar wel een kwaliteit (niet dat Duc of KTM slecht zijn he) sporttoer bike met heel veel potentieel.
Mensen, graag had ik dus willen weten wat jullie vinden en wat ik zou moeten doen. Momenteel rij ik met een Triumph Daytona 600, ik had zeer graag bij Triumph gebleven maar die willen maar geen 1095 of meer Daytona uitbrengen...
Ik vind een CBR/GSXR en kompanen wel ongelofelijke fietsen maar elk jaar komen ze met een nieuw model en dat stoort mij een beetje. Dat ze een faceliftje hier of daar krijgen ok, maar dat het blok soms 5 pk verschil heeft met het model van het jaar daarvoor... niet leuk.
En dan nog het feit dat je dezelfde om elk hoek van't straat ziet.
Alvast bedankt voor de reacties. Ik heb nog een jaartje te gaan, er kan dus nog veel uitkomen waardoor ik mss een andere keuze zal maken. Ik zal jullie zeker laten weten welke het zal zijn.
greetings,
Mobilelord
Comment