Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motor voor beginner: budget 2500 euro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
    Eerlijk, van die praat krijg ik nu het schijt se. Ik ben begonne met nen 125, ik heb hem nu 7 maanden en 11800 kilometer erop gezet en ik heb nog steeds geen spijt dat ik daarmee begonnen ben. Ik rijd er nog altijd even graag mee
    Mensen die dan bezig zijn over "ik ben blij dat'k geen 500 als eerste heb gekocht",.... *zucht*
    Jupke bedoelt dat niet slecht hoor Sebastian.

    Als jij kan kiezen tussen een 125 of een 500, dan ga je toch ook de 500 nemen hé Sebastian?
    Of, kan je kiezen tussen een 500 of een 600, dan ga je toch ook voor de 600 gaan? Zelfs al zou het een eerste moto zijn, niet?

    Comment


    • #22
      'k Zeg niet dat hij het slecht bedoeld ofzo

      Het is hier een topic over beginnersmoto en de discussie van 500-600 komt dan naar boven, terwijl er niet zo giganisch veel verschil op zit eigenlijk. Soit, ik heb gewoon bewust voor m'n 125 gekozen. Zelfs ne 500 had teveel van het goede geweest als ge me hiermee al ziet rijden, dus.

      Het komt zo over van: ne 500 geraakt ni uit de voeten naast ne 600, en als ik dan met m'n 125 begin, wat wordt daar dan over gedacht hè, terwijl dat hélemaal niet waar is

      Comment


      • #23
        Wat te denken van een sportieve touring à la Suzuki XF freewind, Honda Transalp of een Aprilia Pegaso? Heb heb eerder voor die modellen dan voor zo een racestrijkijzer

        Of misschien niet ideaal om tegen 120-130 over de autostrade te sjeezen?
        Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
        Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
          Wat te denken van een sportieve touring à la Suzuki XF freewind, Honda Transalp of een Aprilia Pegaso? Heb heb eerder voor die modellen dan voor zo een racestrijkijzer

          Of misschien niet ideaal om tegen 120-130 over de autostrade te sjeezen?
          Een CB is nu niet bepaald een 'racestrijkijzer' hé.

          Zo'n Pegaso of Freewind is natuurlijk ook iets handig en je kan daar probleemloos 120 - 130 mee rijden hoor. Je zit misschien iets rechter dan op een CB en je hebt wat meer bescherming. 't Is maar wat je verkiest hé, dat moet je voor jezelf uitmaken.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
            'k Zeg niet dat hij het slecht bedoeld ofzo

            Het is hier een topic over beginnersmoto en de discussie van 500-600 komt dan naar boven, terwijl er niet zo giganisch veel verschil op zit eigenlijk. Soit, ik heb gewoon bewust voor m'n 125 gekozen. Zelfs ne 500 had teveel van het goede geweest als ge me hiermee al ziet rijden, dus.

            Het komt zo over van: ne 500 geraakt ni uit de voeten naast ne 600, en als ik dan met m'n 125 begin, wat wordt daar dan over gedacht hè, terwijl dat hélemaal niet waar is
            Sorry zenne dude, maar het verschil tussen nen bvb nen CB 500 en nen CB600 of nen GS500 en nen GSF600/GSR600 of nen XJ600 en nen Fazer 600 is gewoon HUGE!

            EDIT : En dan zwijgen we nog over de echt performante 600cc...
            Last edited by Tjeu; 24/03/2008, 19:49.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
              Wat te denken van een sportieve touring à la Suzuki XF freewind, Honda Transalp of een Aprilia Pegaso? Heb heb eerder voor die modellen dan voor zo een racestrijkijzer

              Of misschien niet ideaal om tegen 120-130 over de autostrade te sjeezen?
              Uit uw lijstje kies ik direct de Transzwalp wegens nen 2 cilinder. 1 cilinder en snelweg is ni echt aangenaam, trillingen, stampen,...
              Bovendien zitte bij beide nogal vree dicht op het hoge stuur, waardoor dadde beke een "kakstoel"-gevoel krijgt. Gelukkig nog ni zo erg als bij een GS650 van BMW, maar tkomt wel in de buurt.

              Maar aangezien den transzwalp gebruik maakt van het NTV blok, zijde beter af met een Deauville. Das echt dé ideale woonwerk moto. Heeft het voordeel dat de vering ietsje strakker is (en dan is het nog nen boot...), die wielmaten normaler zijn (lees goedkopere banden) en dat hij standaard al bergruimte heeft voor uw regenpakje, sleutelbos, boterhamdoos en thermos met verse soep. Ook is deze standaard voorzien van valblokken, antidiefstalsysteem en vanaf 2002 (?) met ABS en CBS (gecombineerd rem systeem) beschikbaar. Bovendien is da echt wel een aangename, wendbare moto en poepsimpel om alles op te leren.
              Last edited by Tjeu; 24/03/2008, 19:50.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                Wat te denken van een sportieve touring à la Suzuki XF freewind, Honda Transalp of een Aprilia Pegaso? Heb heb eerder voor die modellen dan voor zo een racestrijkijzer

                Of misschien niet ideaal om tegen 120-130 over de autostrade te sjeezen?
                iets tegen een racestrijkijzer ja?

                j/k veel succes met de zoektocht
                1978 BMW E21 323i
                2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  Sorry zenne dude, maar het verschil tussen nen bvb nen CB 500 en nen CB600 of nen GS500 en nen GSF600/GSR600 of nen XJ600 en nen Fazer 600 is gewoon HUGE!

                  EDIT : En dan zwijgen we nog over de echt performante 600cc...
                  Voilà, maar dit is het nu net, dude.

                  Héél immens zal het wel niet zijn, en als het zo is, kiest men toch ne 600. En maar mekkeren en kankeren op een 500je dan, precies of je kan daar geen fun mee hebben.
                  Ik heb de bewuste keuze gemaakt voor m'n 125, kan ik dan helemaal geen fun maken ofwat?

                  Meer niet...

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                    Voilà, maar dit is het nu net, dude.

                    Héél immens zal het wel niet zijn, en als het zo is, kiest men toch ne 600. En maar mekkeren en kankeren op een 500je dan, precies of je kan daar geen fun mee hebben.
                    Ik heb de bewuste keuze gemaakt voor m'n 125, kan ik dan helemaal geen fun maken ofwat?

                    Meer niet...
                    Die 100cc is niet het verschil maar meestal zijn dat totaal andere van karakter. 500 is dikwijls een gezapige twin terwijl de meeste 600 hoogtoerige 4-cyl zijn.

                    Met een 500 kan je je ook amuseren maar net omdat de drempel tussen de 2 zo klein is ben je als je iets sportiever ingesteld bent gewoon beter af met die 600.

                    Ik geloof heel graag dat jij je amuseerd met je 125 maar dat is ook meteen een veel lichtere fiets he, een bvb cb500 is eigenlijk wat underpowered geizen z'n gewicht. Ook als je er veel woon werk meet doet zal je rustiger op de autostrade kunnen bollen met een zwaardere, ik kan me niet voorstellen dat je met je 125 100 km autostrade gaat doen?

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Die 100cc is niet het verschil maar meestal zijn dat totaal andere van karakter. 500 is dikwijls een gezapige twin terwijl de meeste 600 hoogtoerige 4-cyl zijn.

                      Met een 500 kan je je ook amuseren maar net omdat de drempel tussen de 2 zo klein is ben je als je iets sportiever ingesteld bent gewoon beter af met die 600.

                      Ik geloof heel graag dat jij je amuseerd met je 125 maar dat is ook meteen een veel lichtere fiets he, een bvb cb500 is eigenlijk wat underpowered geizen z'n gewicht. Ook als je er veel woon werk meet doet zal je rustiger op de autostrade kunnen bollen met een zwaardere, ik kan me niet voorstellen dat je met je 125 100 km autostrade gaat doen?
                      Heb ik al gedaan

                      Verschillende keren hélemaal tot de ardennen hiermee over de snelweg, paar keer kust gedaan, ...

                      Waar denkt ge dat ik mijn topsnelheid heb getest

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                        Heb ik al gedaan

                        Verschillende keren hélemaal tot de ardennen hiermee over de snelweg, paar keer kust gedaan, ...

                        Waar denkt ge dat ik mijn topsnelheid heb getest
                        Zit je daar dan relaxed op en zou je het aanraden aan iemand die pakweg elke dag 50 km autostrade moet doen?

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Uit uw lijstje kies ik direct de Transzwalp wegens nen 2 cilinder. 1 cilinder en snelweg is ni echt aangenaam, trillingen, stampen,...
                          Bovendien zitte bij beide nogal vree dicht op het hoge stuur, waardoor dadde beke een "kakstoel"-gevoel krijgt. Gelukkig nog ni zo erg als bij een GS650 van BMW, maar tkomt wel in de buurt.

                          Maar aangezien den transzwalp gebruik maakt van het NTV blok, zijde beter af met een Deauville. Das echt dé ideale woonwerk moto. Heeft het voordeel dat de vering ietsje strakker is (en dan is het nog nen boot...), die wielmaten normaler zijn (lees goedkopere banden) en dat hij standaard al bergruimte heeft voor uw regenpakje, sleutelbos, boterhamdoos en thermos met verse soep. Ook is deze standaard voorzien van valblokken, antidiefstalsysteem en vanaf 2002 (?) met ABS en CBS (gecombineerd rem systeem) beschikbaar. Bovendien is da echt wel een aangename, wendbare moto en poepsimpel om alles op te leren.
                          Dat noem ik nog eens gefundeerd advies se! Die Deauville zegt mij ook wel iets maar als ik zo snel de zoekertjessites afschuim valt die niet echt binnen het budget.

                          Misschien nog een noob-vraag. Wat zijn normale/aanvaardbare km-standen voor een motor?
                          Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                          Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Zit je daar dan relaxed op en zou je het aanraden aan iemand die pakweg elke dag 50 km autostrade moet doen?
                            Dat verre van.

                            Maar tegen dat ik nu op ne 600 stap, heb ik wel een kei goeie basis Dat was de bedoeling, dus volgend jaar is't zo ver.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                              Dat noem ik nog eens gefundeerd advies se! Die Deauville zegt mij ook wel iets maar als ik zo snel de zoekertjessites afschuim valt die niet echt binnen het budget.

                              Misschien nog een noob-vraag. Wat zijn normale/aanvaardbare km-standen voor een motor?
                              Nen deauville zal idd net iets duurder zijn, maar je zal die achteraf weer heel snel kwijt zijn én dit voor een mooie prijs. Is een zeer gegeerde motorfiets, zowel nieuw als 2de hands.

                              Km-stand is afhankelijk van het karakter van het blok (max zuigersnelheid), de kwaliteit van de gebruikte materialen, de zorg van de eigenaar en ga zo maar door.

                              Hoge km standen drukken doet de prijzen drukken. Bij een 500 zal je al gauw kosten hebben vanaf +30.000km (koppeling, remmen, veren,...) Eens over de 50.000 km kan je last krijgen van de versnellingsbak. Zeker als de vorige eigenaar ook een beginner (of vrouw ) was...

                              Bij bvb een Deauville mag je daar nog een km of 10 à 20.000 bij doen.
                              Nu, als ge eigenaar alles goed opgevolgd heeft, dan kan je met een NTV makkelijk 80.000km en meer halen. Maar eens aan de 100.000km wordt het duur. De Deauville heeft namelijk overlangs doorgesneden carters en als het blok dan eens open moet....

                              Als we dan naar bvb een CBR600RR kijken die zuigersnelheden haalt van 30m/s en meer (!!!!!) dan spreekt het voor zich dat het volledige blok meer afziet en sneller versleten zal zijn.

                              Ander uiterste is de van nature prachtig uitgebalanceerde Pan European (ST1100) met V4 configuratie waarbij de max zuigersnelheid nog geen 9,5 m/s haalt en het blok bijgevolg onverslijtbaar is. Deze motoren halen dan ook op hun koussen km standen van 200.000 en meer.

                              Hoe goedkoper een motor nieuw is, hoe meer goedkope materialen er op zitten en hoe sneller er slijtage op zal treden, zo kan je het ongeveer stellen. Duurdere motoren zijn vaker uitgerust met wat robustere onderdelen. Met uitzondering van uitermate performante motoren die ook duur zijn, maar voor andere redenen.

                              En het is een cliché, maar eigenlijk spant Honda nog steeds de kroon als het op kwaliteit aan komt... Heb zelf meerdere soesen (GSX600F, GS500, TL1000, SV650, AN650,...) Yam's (Fazer, Majesty 250) en Honda's (Deauville, VFR800, ST1100, STX1300, CB750, CB250,...) onder mijn vleugels gehad en echt waar, de Honda's springen er gewoon uit als het op degelijkheid aan komt... (wat zeker niet wil zeggen dat ze perfect en foutloos zijn é! Ook aan al ons Honda's is er wel eens iets mislopen)
                              Ook naar corrosie bestendigheid en dergelijke doorstaan de Honda's veel beter de tand des tijds dan de andere.

                              Vandaar dat die vaak 2de hands wat duurder zijn dan hun rechtstreekse concurrenten
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #35
                                Deze discussies vind je gewoon op elk motor forum 20 keer terug.
                                Dezelfde argumenten keren telken sterug.

                                Als je nog niet met de moto gereden hebt, is bijna elke moto snel in het begin.
                                Ikzelf heb m'n vragen bij moto's met 100+ pk's. Je moet al een behoorlijk tijd rijden om die te benutten. En of dat verantwoord is op de openbare weg? Ikzelf rij met de door velen verguisde Yamaha Diversion, een "vette" 61 pk sterk. Ik trek er bijna alle auto's uit, denk dat ik na een 6 seconden ook de 100 haal, iets wat weinig sportieve auto's je nadoen, en al zeker niet voor -2000 euro

                                Ikzelf ben meer een viercylinder man omdat die als beginner iets soepeler zijn. Met de cb500 van de rijschool had ik soms ook wat last van bokken, gewoon omdat je een versnelling te laag zit.

                                Ikzelf heb een super verzorgde Yamaha xj600n van '98, 30.000km gekocht voor 1750 euro. Dus je vind zeker en vast degelijke moto's voor je budget. Reken idd wel op minimum 500 euro voor helm, jas, schoenen,...


                                MAAR en dat zal iedereen hier wwel beamen, pas op, want motorrijden is verdoemme verslavend. Je weet waar je begint, maar verder....
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten


                                  Ikzelf heb m'n vragen bij moto's met 100+ pk's.
                                  Ik ook, 't is daarmee dat 'k er juist onder ben gebleven.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik ook, 't is daarmee dat 'k er juist onder ben gebleven.
                                    Ik volg, mijn volgende moto wordt normaal enen met -100 pk.

                                    0.5 pk per kilogram, da vind ik het ideale. Meer is onnodige over-kill.
                                    (Wat ni wil zeggen dat da ni leuk is )
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      denk dat ik na een 6 seconden ook de 100 haal,
                                      Den Benelli doet da in een 3-3.5 seconden. (afhankelijk vant model)
                                      Hoeveel mensen kunnen da zeggen van uw bedrijfsvoertuig
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • #39
                                        Tjeu, wat zijn jouw bedenkingen ivm de Bandit, heeft de 1200 echt zo'n betrouwbaar blok zoals de meeste zeggen of is er daar weinig verschil in te vinden met andere?
                                        Ik ben beginnen rijden met mn broer zn K1200LT, veel te zwaar (qua gewicht) voor een beginner vond ik. In het begin voelde mn bandit zeer licht aan natuurlijk...
                                        i 1 2 1/2 6

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                                          Tjeu, wat zijn jouw bedenkingen ivm de Bandit, heeft de 1200 echt zo'n betrouwbaar blok zoals de meeste zeggen of is er daar weinig verschil in te vinden met andere?
                                          Ik ben beginnen rijden met mn broer zn K1200LT, veel te zwaar (qua gewicht) voor een beginner vond ik. In het begin voelde mn bandit zeer licht aan natuurlijk...
                                          Bandits hebben betrouwbare blokken, alleszins betrouwbaarder dan die van een Buell. Wel spijtig dat ze vierkant draaien.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X