Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motor voor beginner: budget 2500 euro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
    Tjeu, wat zijn jouw bedenkingen ivm de Bandit, heeft de 1200 echt zo'n betrouwbaar blok zoals de meeste zeggen of is er daar weinig verschil in te vinden met andere?
    Ik ben beginnen rijden met mn broer zn K1200LT, veel te zwaar (qua gewicht) voor een beginner vond ik. In het begin voelde mn bandit zeer licht aan natuurlijk...
    Bandit is oerdegelijk. Is ook jaren lang 1 van de meest geliefde motoren geweest bij stunters, omwille van dit koppelrijke en degelijk blok

Eens voorbij de 50.000km moede soms wel uw oliepijl tussen 2 onderhoudsbeurten controleren. Maar voor de rest heb ik daar nog geen klachten van gehoord...

Wel heeft hij zoals vele jappen een veel te zacht afgeveerde voorkant, is de grondspeling ronduit triestig (voetsteunen, rempedaal, schakelpedaal en meer van dat schrapen té gauw over den asfalt), zijn de remmen maar net ok (stalen remleiding en zachtere remblokken kunnen hier wel wonderen doen) en da ist zowat
    Maar die paar minpuntjes kunnen echt ni opwegen tegen de vele pluspunten van den Bandit. Is in mijn ogen prijs-kwaliteit een echte topper. Altijd al geweest.

Toegeven, helaas zelf nog niet met den 1200 gereden... Wel nog met de 600.
    Maar heb veel (particuliere) klanten die nog zo enen gehad hebben of nog steeds hebben en kom nogal goed overeen met nen klant die Soes dealer is en er nu zelf ook enen gekocht heeft
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Thanks Tjeu. (Voor)rem heb ik nog niet te klagen gehad, maar ik kan eigenlijk niet vergelijken. Misschien later eens aan stalen remleidingen denken. Wel is het zo dat mn achterrem erbarmelijk is...

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Bandits hebben betrouwbare blokken, alleszins betrouwbaarder dan die van een Buell. Wel spijtig dat ze vierkant draaien.
      Ja, dat is waar Jakkel. Wat was het, na 20k draait dat spel vierkant he?
      i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
        Thanks Tjeu. (Voor)rem heb ik nog niet te klagen gehad, maar ik kan eigenlijk niet vergelijken. Misschien later eens aan stalen remleidingen denken. Wel is het zo dat mn achterrem erbarmelijk is...
        Of slechte blokjes, of uw blokjes zijn verglaasd. Eens een mm'tje afschuren kan soelaas brengen
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Om het concreet te maken. Deze Honda Transalp staat mij wel aan. Ook de prijs....

Opmerkingen of valkuilen?
          Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
          Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
            Om het concreet te maken. Deze Honda Transalp staat mij wel aan. Ook de prijs....

Opmerkingen of valkuilen?
            Supermotard van maken ofwa?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
              Supermotard van maken ofwa?
              Verklaar u nader????

Wat te denken van deze Honda Deauville?

http://www.kapaza.be/Motoren/Honda/8404352/Motor_Honda_Deauville.html
              Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
              Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                Verklaar u nader????

Wat te denken van deze Honda Deauville?

http://www.kapaza.be/Motoren/Honda/8404352/Motor_Honda_Deauville.html

Van een enduro-achtig-iets ne supermotard maken hè

Comment

Een Deauville is een relaxte tourmoto. Als dat is wat je wil, zijn dat héél degelijke fietsen.
                  Een Transalp is een heel andere rijkarakter. Een supermotard is een enduro bike met straatbanden, zonder noppen dus. Maar daar lijkt een Transalp me wat zwaar voor.

Beiden kan je mooie exemplaren vinden aan schappelijke prijzen.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    Een Deauville is een relaxte tourmoto. Als dat is wat je wil, zijn dat héél degelijke fietsen.
                    Een Transalp is een heel andere rijkarakter. Een supermotard is een enduro bike met straatbanden, zonder noppen dus. Maar daar lijkt een Transalp me wat zwaar voor.

Beiden kan je mooie exemplaren vinden aan schappelijke prijzen.
                    Eerlijk vind ik een Deauville meer voor iemand op leeftijd

Comment

Ja, met 56 pk voor een moto van 230 kg (ongeveer) zal je niet echt de stenen uit de straat trekken.

Comment

Eerlijk vind ik een Deauville meer voor iemand op leeftijd
                        én met meer verstand

Is een degelijke woon-werkmotor, maar echt opwindend is hij niet... het is gewoon een heel rationele motorfiets...
                        Heb hier nog een Pan European staan... maar die raadt ik je af om mee te beginnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk Berichten
                          én met meer verstand
                          Da zulle we dan in't midde laten

Comment

Da zulle we dan in't midde laten
                            lol, is goed... want om met een motor te rijden moet je al redelijk gek zijn

Comment

Kerel, ik zou voor de Transalp gaan... Nog twee dikke ijskreembakken op de zijkant en ge kunt de wereld aan

Comment

Kerel, ik zou voor de Transalp gaan... Nog twee dikke ijskreembakken op de zijkant en ge kunt de wereld aan
                                ... Maar file's is iets anders

Comment

... Maar file's is iets anders
                                  Ge moet dan tenminste geen spiegelkes meer afschoppen

Comment

Ge moet dan tenminste geen spiegelkes meer afschoppen
                                    Komen die bakken zo hoog? Damn, voor mij meteen 2 exemplaren graag

Comment

Komen die bakken zo hoog? Damn, voor mij meteen 2 exemplaren graag
                                      FOEI... We mogen toch eens lachen hé?...

Comment

FOEI... We mogen toch eens lachen hé?...
                                        Zékers

Comment

Persoonlijk zou ik ook de Transalp kiezen van die twee. 't Is een moto waar je alles mee kan, snelweg (voor even), mooie secundaire wegen met bochtjes, even off-road,...
                                          Of een eenvoudige naked bike lijkt me ook geschikt als beginner.

Comment

Working...
                                          X