Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Yamaha YBR 125 of YZF 125

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Yamaha YBR 125 of YZF 125

Ik ga tegen de zomer toch de knoop doorhakken en mij zo'n machien aanschaffen.
    Alleen kan ik niet kiezen tussen deze twee...
    Het verschiel in prijs is al €1700.
    YBR= €2300
    YZF = €4000

Dan moet ik nog een Helm en kledij kopen.
    Daar heb ik zo'n €600 a 700 euro voor over.

Mijn vrouwke zou ook graag met da speelgoed gaan rijden maar heeft nogal schrik van die YZF.
    "zit da wel goe", "rijd da ni te hard" " da is wel veel geld he 1700 euro", "...enz.."

Mijn eerste gedacht was zo'n YBR.
    Maar zone YZF is is zo mooi.

Anderzijds denk ik dat een Midden dertiger beter af is met zo'n YBR.
    Ik denk ni dat ik ooit voor een MOTOR-rijbewijs ga gaan.
    => da is dan theorie en praktijk = €€€€€€€€ ????????

Ik weet het ni meer

HELP!!!!!

Voor een motorrijbewijs moet je voor theorie en praktijk minimum 600 euro rekenen.
    Kleding en helm zit je ook heel snel aan 500 euro, minimum, maar dat moet je ook op een 125 aan hebben.

Die YZF is gewoon zalig qua looks, zal ook wel zalig rijden, maar 4000 euro is veel voor een 125. Ik heb zondag bv een Kawasaki ER-6 (600cc) van 1,5 jaar oud een 12.000 km zien staan voor 4.200 euro.
    De Ybr zal ook wel een leuke fiets zijn, maar in alles net iets minder dan de YZF. Denk dat je voor 2.300 euro een leuke moto krijgt. En ik vind hem er niet slecht uitzien!

Aan de andere kant zal je die YZF waarschijnlijk makkelijker tweedehands kwijtraken (voor 't geval je het zo leuk vindt dat je toch voor je rijbewijs wil gaan)
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Je kan miss voor een 2de hands kiezen en toch een rijbewijs A halen waardoor je met een iets zwaardere mag rijden. Niet dat zo'n 125 niets kan maar iets meer vermogen is wel aangenaam (zeker als je ook snelweg zou wille doen).
      Als je dan toch een budget van 4000€ hebt voor de motor zelf, haal daar 600€ af voor je rijbewijs en je kan nog voor een dikke 3000€ een nieuwe 2dehands uitzoeken.

tussen die ybr en die yzf zou ik ook niet meteen kunnen kiezen. Die ybr ziet er in het echt nogal fragiel uit, maar persoonlijk ben ik niet voor die bekuipte machienes

succes met de keuze en zoektocht

Comment

Ik zeg u één ding: YZF.

Dan ben jij de master-125 op't forum. Tot nu is Jozze dat, samen met mij

Comment

Een YZF als het u genoeg interesseert. Als het puur als transport is de andere. En een YZF zit denk ik helemaal niet slecht hoor, tenzei ge rugklachten hebt ofzo. En heel veel harder gaat hij ook niet gaan, van die modellen roepen gewoon veel vooroordelen op bij vrouwen denk ik. Als ge echt liever een YZF hebt moet ge die nemen vind ik. Ik zou zelf zeker voor een 2e hands YZF gaan, eventueel een vorige generatie als dat bestaat. Misschien eens kijken of een cbr 125 niet goedkoper is. Als ge ervan houdt weet ik zeker dat ge aan de yzf veel meer plezier gaat beleven, en uw vrouw vast ook wel als ze er eenmaal aan gewend is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            Een YZF als het u genoeg interesseert. Als het puur als transport is de andere. En een YZF zit denk ik helemaal niet slecht hoor, tenzei ge rugklachten hebt ofzo. En heel veel harder gaat hij ook niet gaan, van die modellen roepen gewoon veel vooroordelen op bij vrouwen denk ik. Als ge echt liever een YZF hebt moet ge die nemen vind ik. Ik zou zelf zeker voor een 2e hands YZF gaan, eventueel een vorige generatie als dat bestaat. Misschien eens kijken of een cbr 125 niet goedkoper is. Als ge ervan houdt weet ik zeker dat ge aan de yzf veel meer plezier gaat beleven, en uw vrouw vast ook wel als ze er eenmaal aan gewend is.
            Inderdaad, die YZF ziet er hardcore uit ofzo, maar het is en blijft een 125. En 't is natuurlijk wel een fameus centje voor 'maar' een 125.
            Al eens aan een CBR125 gedacht. Nieuw iets van een 3000, tweedehands makkelijk de helft

Oerdegelijk, rijdt lekker, even zuinig, ... Ge gaat het u zeker niet beklagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
              Ik zeg u één ding: YZF.

Dan ben jij de master-125 op't forum. Tot nu is Jozze dat, samen met mij
              master 125 hoort dat af seg
              1978 BMW E21 323i
              2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
              2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                master 125 hoort dat af seg
                "Aan 11000 toeren onploft da bekan "

"Hij staat precies maar op 100 pk"

"Ja, maar alles went hè"

We zullen dat topic verder maar niet besmeuren zekers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                  "Aan 11000 toeren onploft da bekan "

"Hij staat precies maar op 100 pk"

"Ja, maar alles went hè"

We zullen dat topic verder maar niet besmeuren zekers?
                  f¨*ck you
                  1978 BMW E21 323i
                  2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                  2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Die YZF is wel een prachtig ding maar inderdaad wat duurder. Nu ja, duur, je krijgt er ook wat voor terug. Mijn Vespa 125 GTS kost ook al een goede 3800 Euro.

Ik ben wel van plan om ooit een moto-rijbewijs te halen.

Ik heb me ook een goede vest en handschoenen gekocht. Want veiligheid vind ik superbelangrijk en dat is voor een 125 cc machine niet anders. Je rijdt tenslotte 100 km/h op 2 wielen. Met het huidige weer en temperatuur is het zelfs verdomd nodig

Het is allemaal wat je er wil aan geven en wat je belangrijk vindt.

Ik denk dat je met geen van de 2 een slechte keuze maakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                      f¨*ck you
                      Ja Dilske, touché'ke

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                      Die YZF is wel een prachtig ding maar inderdaad wat duurder. Nu ja, duur, je krijgt er ook wat voor terug. Mijn Vespa 125 GTS kost ook al een goede 3800 Euro.

Ik ben wel van plan om ooit een moto-rijbewijs te halen.

Ik heb me ook een goede vest en handschoenen gekocht. Want veiligheid vind ik superbelangrijk en dat is voor een 125 cc machine niet anders. Je rijdt tenslotte 100 km/h op 2 wielen. Met het huidige weer en temperatuur is het zelfs verdomd nodig

Het is allemaal wat je er wil aan geven en wat je belangrijk vindt.

Ik denk dat je met geen van de 2 een slechte keuze maakt.
                      Zékers niet bezuinigen op kledij zoals CSL al zei. Ik wens het niemand toe, maar moest je vallen, dan ben je blij dat je het draagt hoor.
                      (niet dat'k erover kan meepraten ma kom )

Comment

Die YZF is nieuw, dus je kan daar niet op zoek naar vorige modellen.
                        Een cbr is even degelijk, maar niet zo breed en niet van een "ziet er net een 600 uit"-kaliber.

Comment

pff tis ni gemakkelijk te kiezen zelle.
                          Ik ben in de week eens naar nen Hond CBR 125 gaan zien want voor de Yamaha YZf is het nog een maand wachten.
                          Ziet er niet lelijk uit, een echte CBR in het klein.
                          Heb boekje van de CBR 125 en ook van CBR 600-1000 meegekregen om te vergelijken.
                          En da valt heel goe mee ivm afmetingen tov ne grote.
                          Ik heb nu ook nen dealer van Yamaha gevonden die den YBR heeft staan in alle kleuren.
                          Ik ga daar ook eens kijken.

Verder ben ik er nog niet uit of nen ouwe zak van 36 op nen CBR of YZF geen belachelijk zicht is.
                          Zo van " Willen maar ni kunnen".

Waar het voormij om draait is dat ik ofwel een otoke bijkoop of nen 125CC "brommer" ( zoals er ene vant werk da noemt ( met zijn 45 jaar en een gekregen rijbewijs)).
                          als ik dan ga vergelijken in de kosten van:
                          - aankoop
                          - taksen
                          - verzekering
                          - verbruik
                          Is nen 125CC ideaal.
                          t' Is alleen de welke.
                          Ik ga geen 500 KM met dieje 125 doen gewoon naar 't werk (24 km op en af)
                          en eens naar ne vriend (+- 15km) , enz....

Comment

Ik heb dat anderhalf jaar lang met een 125 cc vespa px gedaan. Eerst maar een kilometer of 10 maar toen ik verhuisde was dat plots ook een 22 kilometer en omdat die px maar een goeie 85-90 ging was dat toch wat eentonig na een eind. Ook omdat 75 % op weg naar het werk gewoon rechtdoor is.
                            Met een cbr haal je vlot 110 denk en das al wat leuker

Uiteindelijk zal het toch je hart zijn dat beslist

Comment

Oude zak van 35......
                              Geen motorrijbewijs......
                              Gebruik : enkel woon-werkverkeer (24km enkel)....
                              Reeds in bezit van wagen, maar de files kotsbeu.....
                              Prijs (2dehands - 2200 euro), verzekering (80 euro), taks (0 euro), verbruik (3,5 l).....
                              Noem hem zelf mijn 'mobiletteke'..... (Laat ze maar lachen, ik kom ze wel tegen in de file :-))))) )
                              Topsnelheid : boven de 100 km/u....
                              Heel wat ruimte onder het zadel.....
                              En ik rij turbulentievrij (want ik zit achter een 'etalageruit').....

Scooter Honda Pantheon 125cc...... Ideaal.....

En natuurlijk droom je van meer. Maar dat doet diegene met een Bulldog of een Diversion ook :-)))))

Comment

voorlopig nog niet hoor ;-)

Maar dat komt wel

Comment

Working...
                                X