Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Carburateurs zijn ingewikkelde dingen. Vergeet dat niet als je dat open vijst.
Het zou kunnen zijn dat de carburateur is uitgedroogd waardoor een witachtige film is achtergebleven. Die film kan voor verstoppingen zorgen. Hoe je dat het best aanpakt weet ik niet. Ik zou proberen om de film op te lossen in zuivere benzine ofzo.
ja ma moet ik aan alle 2 tegelijk draaien? of maar aan eentje
jah ge moet kiezen tis algelijk , die ene is voor de rolentie en moet je toedraaien. en dan 2.5toeren uitdraaien. die staat dan goed , dan is het nog alleen de lucht dat je moet regelen.
Stationairschroef moet je afstellen naar het stationair toerental natuurlijk. Volledig in en dan 2,5 slagen uitdraaien zou nogal een hoog toerental in vrijloop geven.
De luchtschroef zorgt voor de de luchtafstelling bij gesloten gasschuif en in mindere mate voor de hoeveelheid lucht bij de andere standen van de gasschuif.
Een carb stel je af door de hoofdsproeier en stationairsproeier aan te passen. Eventueel kan in een verder stadium de hoogte van de gasnaald en de luchtschroef bijgeregeld worden maar dat is zelden nodig en bij een standaard fabrieksbrommer al helemaal niet.
Als je luchtfilter schoon is hoef je trouwens helemaal niets af te stellen, de carb staat vanuit de fabriek goed afgesteld voor de px. De luchtschroef moet je inderdaad indraaien en dan een bepaald aantal toeren uitdraaien om ze in de basisstand te zetten. Bij Honda zat het waarschijnlijk een Keihein-carb zijn en dan is dat 1,25 toeren ofwel 2,50 "slagen" ja.
Als je de sproeiers hebt doorgeblazen met hogedruk en je bougie nat wordt dan is dat normaalgezien in orde. Tenzij je je choke niet goed bedient? Of een elektrisch chokesysteem defect zou zijn?
Van je bougiekabel zonder dop of bougie erin moet je een vonk van 1 cm lang kunnen trekken naar de massa tijdens het kicken. Als dat kan en je bougie en bougiekop zijn goed dan zou hij moeten starten. Want ik denk dat een px een elektronische ontsteking heeft waarvan het tijdstip niet geregeld kan worden.
Ik heb zelf een honda Px-r die starte een maand geleden nog perfect maar was niet in beweging te krijgen terwijl hij wel in toeren ging.
Nu ging ik vorige weekend er verder naar zoeken en nu starte hij gewoon niet meer.
Iemand raad voor mijn 2 problemen?
Comment