Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Poll :Gilera Fuoco 500ie of Piagio MP3 400ie RL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    'k zie net dat de vraag dateerde van mei

    Wa is't geworden?
    Nog niks ,heb nog maar net m'n Husqvarna SM450R verkocht , die moest eerst weg zijn en nu ik dit las ga ik mogelijk ook voor zo'n LT-versie gaan , als die achteraf ooit weg moet zal die wss makkelijker verkopen want bijna iedereen heeft B-rijbewijs tov toch beperkter aantal mensen met motorrijbewijs .

    Nu enkel nog afwachten of ze de Gilera Fuoco ook als LT-versie uitbrengen ?

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      das knap van piaggio
      Eigenlijk niet zo heel uniek hoor , de BRP Can-Am Spyder mag je ook met B-rijbewijs besturen (3-wieler met 990cc Rotax-blok zoals in Aprilia RSV Mile )


      Discover our brand new lineup of 2025 3-wheel Can-Am Ryker, Spyder & Canyon motorcycles, and the new all electric motorcycles Can-Am Pulse & Origin.

      Comment


      • #23
        ja, maar dat wringt in de bochten

        das een quad op 3 wielen

        Comment


        • #24
          Doe mij maar een LT 400!!!!!

          Moet dringend eens met mijn vrouw gaan 'babbelen'. Maar of die 8000 euro ook zo'n koopje vindt, durf ik echt te betwijfelen ;-(((

          In ieder geval : tijdens het volgende auto/motorsalon zal den dezen op de stand van Gilera en Piaggio te vinden zijn.

          Comment


          • #25
            Blijkbaar zou de Fuoco ook verkrijgbaar worden in een versie die met autorijbewijs bereden mag worden :

            News, Nachrichten und aktuelle Meldungen aus allen Ressorts. Politik, Wirtschaft, Sport, Feuilleton und Finanzen im Überblick.




            Reicht demnächst der Autoführerschein?

            Bleibt noch die Frage nach dem Verbrauchs. Schließlich verleitet der Gilera Fuoco 500 i.e., auf der Autobahn gut für Tempo 150, zum Gasgeben. Wer den Roller richtig fordert, muss mit vier und bis knapp fünf Liter Super für 100 Kilometer Strecke rechnen - in Relation zum Fahrspaß nicht viel, absolut gesehen aber doch eine ganze Menge.



            Um den Fuoco und die anderen MP3-Roller unter dem Piaggio-Label - 125 Kubik (11 kW/15 PS), 250 Kubik (16 kW/22 PS) und 400 Kubik (25 kW/34 PS) - endlich in größerer Zahl auch bei uns auf die Straßen zu bringen, setzen die Italiener auf einen Trick: Vom Herbst an soll es möglich sein, die Dreiräder auch mit dem Autoführerschein fahren zu können; die nötigen Modifikationen an den Fahrzeugen sind dem Vernehmen nach bereits fast abgeschlossen.



            Bleibt nur die Frage, ob stolze Autobesitzer dann auch genügend Selbstbewusstsein aufbringen, um sich mitleidvollen Blicken auszusetzen.
            Bron :
            Nachrichten aus Deutschland und aller Welt mit Kommentaren und Hintergrundberichten.

            Comment


            • #26
              Bizar : als je een MP3 in 250cc of 400cc LT-versie koopt zou je er niet mee op de snelweg mogen , met de gewone versies (zonder LT-achtervoegsel) wel

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                Bizar : als je een MP3 in 250cc of 400cc LT-versie koopt zou je er niet mee op de snelweg mogen , met de gewone versies (zonder LT-achtervoegsel) wel
                Tis maar best. Als ge ni mee nen moto kunt rijden, dan moede ook ni mee zo een ding rijden. De gevaren en den techniek is dezelfde als bij nen moto, dus ik zie geen enkele reden waarom je dan ook de vaardigheden van het moto rijden niet zou moeten hebben.

                Wil je toch van het motorrijden proeven en geen rijbewijs doen, rij dan 125cc. Wil je zo 3 wielen, power en met autorijbewijs, neem dan nen Can-Am Spider.

                En alst aan mij lag, dan werd het rijbewijs een ferm stuk goedkoper (toegankelijker), maar tevens een ferm stuk moeilijk.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • #28
                  Ik koop wel een deftige motor...

                  Ik zie nauwelijks of geen nut in het extra wiel behalve het feit dat je geen poot moet uitklappen wanneer je het voertuig achterlaat...

                  Echter woon-werk verkeer doe ik wel met de wagen!

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door RSR Bekijk Berichten
                    Ik koop wel een deftige motor...

                    Ik zie nauwelijks of geen nut in het extra wiel behalve het feit dat je geen poot moet uitklappen wanneer je het voertuig achterlaat...

                    Echter woon-werk verkeer doe ik wel met de wagen!
                    Heb er nog niet mee gereden, maar veel van de mensen uit mijn omgeving wel en iedereen is er ZEER enthousiast over! En ja, we spreken hier over echte motorrijders
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                      Tis maar best. Als ge ni mee nen moto kunt rijden, dan moede ook ni mee zo een ding rijden. De gevaren en den techniek is dezelfde als bij nen moto, dus ik zie geen enkele reden waarom je dan ook de vaardigheden van het moto rijden niet zou moeten hebben.

                      Wil je toch van het motorrijden proeven en geen rijbewijs doen, rij dan 125cc. Wil je zo 3 wielen, power en met autorijbewijs, neem dan nen Can-Am Spider.

                      En alst aan mij lag, dan werd het rijbewijs een ferm stukgoedkoper (toegankelijker), maar tevens een ferm stuk moeilijk.

                      Goedkoper dat is meer dan een feit!
                      Het feit dat ze nu zo duur zijn ligt nu aan het feit dat ge via rijschool moet doen. Maar langs de andere kant is een rijschool heel handig om te leren rijden (vond ik persoonlijk).

                      Ik snap niet zo goed waarom je het huidige examen gemakkelijk vindt. Dus kan je eens verduidelijken waarom je het huidige examen (te) gemakkelijk vindt?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Deadly_Joske Bekijk Berichten
                        Goedkoper dat is meer dan een feit!
                        Het feit dat ze nu zo duur zijn ligt nu aan het feit dat ge via rijschool moet doen. Maar langs de andere kant is een rijschool heel handig om te leren rijden (vond ik persoonlijk).

                        Ik snap niet zo goed waarom je het huidige examen gemakkelijk vindt. Dus kan je eens verduidelijken waarom je het huidige examen (te) gemakkelijk vindt?
                        Als je je rijbewijs volledig via de rijschool doet, dan moet je voor auto meer lessen nemen dan voor moto. Dus met minder les, heb je zowat evenveel slaag kans.... Terwijl er bij motorijden zoveel meer komt kijken dan bij autorijden.... Dan is het examen te makkelijk en kan je na je rijles en examen eigenlijk nog steeds niet/amper rijden.

                        Om het simplistisch uit te leggen é

                        Anders gezegd : MAG verklaarde paar jaar terug dat 70% van de motorrijders te weinig motorbeheersing bezit. Tja, dan moet je aan de bron beginnen é : opleiding intensiever en examen moeilijker.
                        => nieuwe motorrijders hebben betere techniek en motorbeheersing => veiligere chauffeurs => meer verkeersveiligheid => goeikopere verzekeringen en vooral, beter imago rond het motorrijden.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Als je je rijbewijs volledig via de rijschool doet, dan moet je voor auto meer lessen nemen dan voor moto. Dus met minder les, heb je zowat evenveel slaag kans.... Terwijl er bij motorijden zoveel meer komt kijken dan bij autorijden.... Dan is het examen te makkelijk en kan je na je rijles en examen eigenlijk nog steeds niet/amper rijden.

                          Om het simplistisch uit te leggen é

                          Anders gezegd : MAG verklaarde paar jaar terug dat 70% van de motorrijders te weinig motorbeheersing bezit. Tja, dan moet je aan de bron beginnen é : opleiding intensiever en examen moeilijker.
                          => nieuwe motorrijders hebben betere techniek en motorbeheersing => veiligere chauffeurs => meer verkeersveiligheid => goeikopere verzekeringen en vooral, beter imago rond het motorrijden.

                          Ik kan je stelling volgen.

                          Maar dan heb ik een tegenargument Leer je als motorrijder niet vooral door ervaring?
                          Ik heb zelf niet zoveel ervaring met de moto (7maand/2500km met 125cc en 3maand/1000km met 600cc). Maar ik merk toch dat ik steeds beter en beter mn moto "voel".

                          En het negatieve aan rijschool is, dat ze met een bepaalde moto een bepaald parcour laten afleggen. Ze leren je geen gevoel te hebben met de moto, ze leren je in om een parcour foutloos af te leggen.
                          Zo zie ik vb mijn vader met zijn BMW 850RT zijn praktisch examen niet halen. Waarom zou dat niet kunnen? Het is toch een moto, het moet toch met elke moto haalbaar zijn?

                          Hetgeen ik graag zou doen, is met een moto eens op een circuit gaan rijden en eens de grenzen van het motorijden verkennen. Naar mijn (totaal onervaring) mening zou je dan veel leren over hoe je een moto moet aanvoelen, niet?

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Deadly_Joske Bekijk Berichten
                            Ik kan je stelling volgen.

                            Maar dan heb ik een tegenargument Leer je als motorrijder niet vooral door ervaring?
                            Ik heb zelf niet zoveel ervaring met de moto (7maand/2500km met 125cc en 3maand/1000km met 600cc). Maar ik merk toch dat ik steeds beter en beter mn moto "voel".

                            En het negatieve aan rijschool is, dat ze met een bepaalde moto een bepaald parcour laten afleggen. Ze leren je geen gevoel te hebben met de moto, ze leren je in om een parcour foutloos af te leggen.
                            Zo zie ik vb mijn vader met zijn BMW 850RT zijn praktisch examen niet halen. Waarom zou dat niet kunnen? Het is toch een moto, het moet toch met elke moto haalbaar zijn?

                            Hetgeen ik graag zou doen, is met een moto eens op een circuit gaan rijden en eens de grenzen van het motorijden verkennen. Naar mijn (totaal onervaring) mening zou je dan veel leren over hoe je een moto moet aanvoelen, niet?
                            Ik heb hier in mijn straat een ex-oefenterreintje van de rijschool. Af en toe doe ik da nog eens. Mee zo nen RT 850 zal da normaal relatief makkelijk zijn. Dee het vroeger met een RT1200 en da ging vlotjes Beste moto om die oefeningen te doen is nen Deauville, ondanks dat da toch een zwaar ding is.
                            Moeilijkste moto was de Benelli's (zeker de TnT CR) omdat die laag in de toeren constant af willen slaan en een buitengewoon gigantische draaicircel hebben.

                            En nee, mee gewoon te rijden leerde eigenlijk te weinig. Als je niet weet hoe je het moet doen (technisch), dan kan je die theorie ook ni omzetten in praktijk en juiste ervaring.

                            Ja, circuit moet je zeker eens doen. Daar steek je massa's veel van op. Vooral soepel rijden. Dito met rijvaardigheids cursussen. Echte aanrader!

                            En tja, was veel ervaring... Ik zit nu ongeveer op een goeie 170.000 km op vooral +600cc motokes. Maar is da veel... Dunno, ik vin het nog steeds te weinig
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

                            Comment


                            • #34
                              Balen, nauwelijks file en 120 km/h is hard zat




                              Of ik gek geworden ben. Menig collega denkt van wel. Wat beweegt je om file’s te wensen?

                              Het antwoord zit in het nieuwe voertuig waarmee ik vanmorgen vol de ochtendspits indook. Een driewieler, die ik vanaf nu maar gewoon scooter noem. Dat klinkt wat minder infantiel.

                              Of gewoon Piaggio MP3, zo’n Italiaanse merknaam heeft toch wel een hippe klank. Hoe dan ook, ik zal eerst even uitleggen waar we het over hebben.

                              De Piaggio MP3 is een motorscooter die je gewoon met je B-rijbewijs mag rijden.

                              Geen lullig scootertje maar een fullsize scooter met een 34 pk 400 cm3 ééncilinder waar je de snelweg mee op mag! Rechtopzittend en hoofdschuddend (door de wind die aan je helm rukt) kun je dan 160 km/h halen.

                              En geloof me dat doe je een paar keer omdat je weet dat het kan, daarna weet je dat 120 km/h comfortabeler is.

                              En dan ervaar je dat 120 km/h best snel is, een sensatie die je in een moderne auto pas bij 200 plus (mogelijk) ervaart.

                              Alleen een Donkervoort- of Caterham-rijder weet wat we bedoelen. Maar de sensatie om door te rijden waar automobilisten stilstaan in de file is een genot dat exclusief is voorbehouden aan motorrijders.

                              Én nu mag zo’n verdwaalde autoliefhebber als ik op zijn MP3 dat dus ook. Jammer dat er zo weinig file stond. Gelukkig hebben we de MP3 langere tijd in onze garage en zullen we ongetwijfeld nog kunnen genieten van fileleed. Lees in de komende testverslagen of deze slimme motorscooter het ideale vervoermiddel voor filedieren is.




                              Bron : http://www.autovisie.nl/nieuws/weblo...-en-/index.xml

                              Comment


                              • #35
                                Piaggio lanceert sportieve MP3 LT :

                                Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.




                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                                  Doe mij maar een LT 400!!!!!

                                  Moet dringend eens met mijn vrouw gaan 'babbelen'. Maar of die 8000 euro ook zo'n koopje vindt, durf ik echt te betwijfelen ;-(((

                                  In ieder geval : tijdens het volgende auto/motorsalon zal den dezen op de stand van Gilera en Piaggio te vinden zijn.
                                  Dedju, dedju... Dit berichtje vond ik hier daarjuist terug. Dateert dus van oktober 2008...
                                  En zeggen dat ik ondertussen dienen MP3 400 RL al 8 maand in mijn garage staan heb.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X