Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorrijbewijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
    Je moet vooral het verkeersreglement kennen
    Klopt, en dat is voor beide theorie-examens (auto en moto) net hetzelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
      Klopt, en dat is voor beide theorie-examens (auto en moto) net hetzelfde.
      Das niet helemaal waar, voor de motor zitten er enkele (niet veel hoor) motor-specifieke vragen bij. bvb over de positie op de weg of over verkeersborden waar een moto op saat.

Comment

Das niet helemaal waar, voor de motor zitten er enkele (niet veel hoor) motor-specifieke vragen bij. bvb over de positie op de weg of over verkeersborden waar een moto op saat.
        Verkeersborden specifiek voor motorfietsen bedoeld dienen ook gekend te zijn door de automobilist.
        De rijpositie van de motorfiets op de rijweg kan perfect in de praktijk ingeoefend worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
          Verkeersborden specifiek voor motorfietsen bedoeld dienen ook gekend te zijn door de automobilist.
          De rijpositie van de motorfiets op de rijweg kan perfect in de praktijk ingeoefend worden.
          Dat weet ik wel, maar toch komen die vragen voor in de theorie (toen ik em gedaan heb toch)

Comment

Dat weet ik wel, maar toch komen die vragen voor in de theorie (toen ik em gedaan heb toch)
            Ik heb ook van die vragen gehad, juist daarom vind ik een bijkomend mototheorie-examen simpelweg overbodig.
            Zoals ik al zei, die paar specifieke motohandelingen kan je beter in de praktijk aanleren, de verkeersborden zijn voor elke weggebruiker hetzelfde, dus...

Comment

Ik heb het vorige vrijdag gedaan. 't Verschil is dat alle foto's met moto's zijn en dat er enkele vragen specifiek voor moto zijn. Zo krijg je foto van een motor in een bocht waar de bijrijder kaarsrecht blijft zitten. De vraag luidt: "Neemt de bijrijder hier een correcte positie aan?"

Ik heb nog eens een cd rommeke voor auto rijbewijs geleend in de bib, 15 keer een proefexamen afgelegd en dan m'n examen gaan doen (dus zonder specifieke moto leerstof door te nemen): Geslaagd met 4 foutjes.

Nu vlug m'n opleidingscheques aanvragen
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                sketterend systeem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                  Ik heb het vorige vrijdag gedaan. 't Verschil is dat alle foto's met moto's zijn en dat er enkele vragen specifiek voor moto zijn. Zo krijg je foto van een motor in een bocht waar de bijrijder kaarsrecht blijft zitten. De vraag luidt: "Neemt de bijrijder hier een correcte positie aan?"

Ik heb nog eens een cd rommeke voor auto rijbewijs geleend in de bib, 15 keer een proefexamen afgelegd en dan m'n examen gaan doen (dus zonder specifieke moto leerstof door te nemen): Geslaagd met 4 foutjes.

Proficiat hé.
                  A Twist of the Wrist

Comment

Om effe uitsluitsel te krijgen:

Mag ik nu eigenlijk wel of niet met een gewoon rijbwijs B rondsnorren met nen 125cc 'brommer'?

Comment

heb jij al 2 jaar je 'b' ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        heb jij al 2 jaar je 'b' ?
                        Zeker, sinds 2002 zelfs.

Comment

dan zou het mogen per 1 september laatstleden

het zou in het staatsblad moeten zijn verschenen, maar ik kan er niet zo goed met overweg

Comment

dan zou het mogen per 1 september laatstleden

het zou in het staatsblad moeten zijn verschenen, maar ik kan er niet zo goed met overweg

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/welcome.pl
                            Amai, wat is dat voor een soep...
                            Dus het zou dan mogen?
                            Want ik had gehoord dat het enkel voor personen was die hun B'tje voor 09.2001 behaald hebben...

Comment

landuyt heeft durand's beperking ongedaan gemaakt, iedereen die 2 jaar zijn 'b' heeft mag op een 125 cc zitten met max 11 kw

die komt van een federale site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                                Amai, wat is dat voor een soep...
                                en weet je wat, als brave belg ben je verplicht dit alle dagen bij te houden...we hebben niet alleen rechten

Comment

landuyt heeft durand's beperking ongedaan gemaakt, iedereen die 2 jaar zijn 'b' heeft mag op een 125 cc zitten met max 11 kw

die komt van een federale site

http://www.belgium.be/eportal/ShowDo...mentManager.nl
                                  nice, bedankt!

Comment

en weet je wat, als brave belg ben je verplicht dit alle dagen bij te houden...we hebben niet alleen rechten
                                    'k zal is rap zijn...

Comment

ik ben er blij voor, dat't weer voor iedereen mag, 't doet de waarde van m'n t5 stijgen

Comment

ik ben er blij voor, dat't weer voor iedereen mag, 't doet de waarde van m'n t5 stijgen
                                        ja zeg, zal 't een beetje gaan?

Comment

ik kan alleen maar hopen dat ik nooit om zo weinig geld verlegen zit dat haar en d'r billen moet verkopen

Comment

Working...
                                          X