Neeeeee, niet haar billen!!!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Motorrijbewijs
Collapse
X
-
Daarnet m'n eerste rijles voor moto gehad. That was fun!
De oefeningen voertuigbeheersing instuderen hé.
Enkel met de 8 voel ik me wat onzeker (zeker met nat terrein) , de rest ging eigenlijk wel vlot.
Volgende week nog 2x2u en dan m'n voorlopig rijbewijs aanvragenIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
Enkel met de 8 voel ik me wat onzeker (zeker met nat terrein) , de rest ging eigenlijk wel vlot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JakkelVond ik persoonlijk ook het moeilijkste van alle manoeuvres, de stuuruitslag van de moto is te beperkt om 'm tussen de kegels te sturen, je moet 'm dus letterlijk schuin leggen anders lukt het niet. Kijktechniek is hierbij ook heel belangrijk, je hebt altijd de neiging om naar je voorwiel te kijken uit angst om tegen die kegeltjes te rijden, allée bij mij was dat zo toch.
Tijdens het oefenen niet maar tijdens het examen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JupkeIk vond dat traag rijden veel lastiger.
Tijdens het oefenen niet maar tijdens het examen
Dat traag rijden ging bij mij supergoed, 'k had dikwijls nog ne seconde of twee aan tijd over, tsja we zijn niet allemaal hetzelfde hé.
Comment
-
Traag rijden zat ik de eerste keer aan 9 seconden, daarna gemiddeld 14-15 seconden. Gewoon met koppel en met achterrem. Bij de 8 had ik de neiging naar de buitenste rand te kijken om te zien ik ik niet over de lijn was. Eigenlijk lukte het best als ik al tijdens de slalom de juiste verhouding koppeling-gas vond, daarna moest ik niet meer bijremmen of gas geven.
Was ook even wennen omdat de lesmoto een tweecilinder was, is iets minder soepel dan de viercilinder yamaha xj
En het uitwijkmaneuver is ook even wennen. Op het laatste reed ik 54, alhoewel je met nat weer maar 45 moet.
Al bij al ging het behoorlijk vlot.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Solarius Bekijk BerichtenHallo ik ben hier nieuw. Ik had wa vraagskes.
Als je in Belgie moto wil rijden en je bent voor 21 dan mag het maximum met een moto van 25 kw zijn of zit ik fout.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Derbi2003 Bekijk Berichtenop de goca site staat er bij motorrijbewijs, voor < 21 jarigen. dat ze maar mogen rijden met max 125 cc en 11 kw
dit was toch gewoon maximum 25 kw?A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenlanduyt heeft durand's beperking ongedaan gemaakt, iedereen die 2 jaar zijn 'b' heeft mag op een 125 cc zitten met max 11 kw
die komt van een federale site
http://www.belgium.be/eportal/ShowDo...mentManager.nl
Comment
Comment