Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorrijbewijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Neeeeee, niet haar billen!!!
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Daarnet m'n eerste rijles voor moto gehad. That was fun!
      De oefeningen voertuigbeheersing instuderen hé.

Enkel met de 8 voel ik me wat onzeker (zeker met nat terrein) , de rest ging eigenlijk wel vlot.
      Volgende week nog 2x2u en dan m'n voorlopig rijbewijs aanvragen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes

Enkel met de 8 voel ik me wat onzeker (zeker met nat terrein) , de rest ging eigenlijk wel vlot.
        Vond ik persoonlijk ook het moeilijkste van alle manoeuvres, de stuuruitslag van de moto is te beperkt om 'm tussen de kegels te sturen, je moet 'm dus letterlijk schuin leggen anders lukt het niet. Kijktechniek is hierbij ook heel belangrijk, je hebt altijd de neiging om naar je voorwiel te kijken uit angst om tegen die kegeltjes te rijden, allée bij mij was dat zo toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
          Vond ik persoonlijk ook het moeilijkste van alle manoeuvres, de stuuruitslag van de moto is te beperkt om 'm tussen de kegels te sturen, je moet 'm dus letterlijk schuin leggen anders lukt het niet. Kijktechniek is hierbij ook heel belangrijk, je hebt altijd de neiging om naar je voorwiel te kijken uit angst om tegen die kegeltjes te rijden, allée bij mij was dat zo toch.
          Ik vond dat traag rijden veel lastiger.

Tijdens het oefenen niet maar tijdens het examen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
            Ik vond dat traag rijden veel lastiger.

Tijdens het oefenen niet maar tijdens het examen
            De zenuwen zullen wel mee een rol gespeeld hebben zeker?
            Dat traag rijden ging bij mij supergoed, 'k had dikwijls nog ne seconde of twee aan tijd over, tsja we zijn niet allemaal hetzelfde hé.

Comment

Traag rijden zat ik de eerste keer aan 9 seconden, daarna gemiddeld 14-15 seconden. Gewoon met koppel en met achterrem. Bij de 8 had ik de neiging naar de buitenste rand te kijken om te zien ik ik niet over de lijn was. Eigenlijk lukte het best als ik al tijdens de slalom de juiste verhouding koppeling-gas vond, daarna moest ik niet meer bijremmen of gas geven.

Was ook even wennen omdat de lesmoto een tweecilinder was, is iets minder soepel dan de viercilinder yamaha xj

En het uitwijkmaneuver is ook even wennen. Op het laatste reed ik 54, alhoewel je met nat weer maar 45 moet.

Al bij al ging het behoorlijk vlot.

Comment

Hallo ik ben hier nieuw. Ik had wa vraagskes.
                Als je in Belgie moto wil rijden en je bent voor 21 dan mag het maximum met een moto van 25 kw zijn of zit ik fout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Solarius Bekijk Berichten
                  Hallo ik ben hier nieuw. Ik had wa vraagskes.
                  Als je in Belgie moto wil rijden en je bent voor 21 dan mag het maximum met een moto van 25 kw zijn of zit ik fout.
                  idd, zo is het.

Comment

goca

op de goca site staat er bij motorrijbewijs, voor < 21 jarigen. dat ze maar mogen rijden met max 125 cc en 11 kw

dit was toch gewoon maximum 25 kw?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Derbi2003 Bekijk Berichten
                      op de goca site staat er bij motorrijbewijs, voor < 21 jarigen. dat ze maar mogen rijden met max 125 cc en 11 kw

dit was toch gewoon maximum 25 kw?
                      Yep, 25 kW als je je rijbewijs haalt.
                      A Twist of the Wrist

Comment

uit wat leer je het best voor motorrijbewijs? een boek in de bib of op internet of een cd-rommetje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          landuyt heeft durand's beperking ongedaan gemaakt, iedereen die 2 jaar zijn 'b' heeft mag op een 125 cc zitten met max 11 kw

die komt van een federale site

http://www.belgium.be/eportal/ShowDo...mentManager.nl
                          In april heb ik 2 jaar mijn brommerrijbewijs dan mag ik met 125 cc rijden max 11 kw, Zonder of met nummerplaat? want de site werkt iig niet meer

Comment

Met nummerplaat.
                            Ik vond het makkelijkst om via een cd-rom alle ste leren. Gewoon alle vragenlijsten enkele kere invullen.

Comment

Working...
                            X