Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goede koop? HONDA XL 600 V Transalp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goede koop? HONDA XL 600 V Transalp

Heb interesse om deze motor aan te kopen als instap. Moet dienen voor (sporadisch) woon-werkverkeer (h/t 120 km) en weekendritjes in de ardennen.

advertentie
    Wat is jullie mening?

Heb eens geïnformeerd naar de specificaties, maar niet alles is mij even duidelijk:

Qua kilometers? (40.000 km), wanneer dienen de grote kosten zich aan?

+ wat moet ik mij voorstellen bij:
    - Middenbok (SW MOTECH)
    - Aangepaste voorvorkvering (Wirth)?
    - Michelin Anakee?
    - Onderhoudsmanual Bucheli

En wat te denken van de prijs? Wat is een eerlijke prijs voor deze motor?
    Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
    Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Ik kan er niet veel op zeggen want rij zelf nog maar een dik jaar met de moto.
    38 000 km is al wel wat, maar de vraag is wat er al aan gedaan is en hoe hij onderhouden is. Ziet er wel een proper machien uit. Transalp is niet bepaald een populair model, dus de prijs krijg je misschien ook nog wel naar beneden.

Ik verkoop trouwens ook een opstap moto is dezelfde prijsklasse.

Comment

Dienen moto is 13 jaar oud en koste nieuw 6700 euro=> te duur! Moest het bij nen dealer zijn, mét garantie, dan was de prijs nog beetje hoog maar nét ok. Nen '99 Transalp 650cc (nieuwer model met nieuw blok) mag volgens de officiële prijzen nog tot 3000 euro gaan... Dus het vorige model dat tevens nog eens 4 jaar ouder is, vink het particulier eigenlijk wat te duur. Een betere deal moet zeker te vinden zijn.

Dienen middenbok is wel handig (om ketting te smeren).

Die michkes zijn voor zover ik weet niet meer de recentste banden. Maar daar gade als beginnen geen last van hebben.

Valbaren zijn een (groot) pluspunt. Maar de meeste transzwalpjes hebben die wel.

En dienen onderhoudsmanual (=werkplaatshandboek) is wel handig als je zelf beke wil sleutelen. Maar da vinde ook gratis op internet.

Topkoffer is ook een pluspunt.

En dat merk van voorveringmodificatie, daar heb ik nog nooit van gehoord.... Ohlins, WP, Hyperpro, Bitubo, Sachs, ... maar Wirth? dunno... Mss iets typisch voor zandsnuivers...

En voor die 40.000 km, kijken naar remblokken en ketting. Ook ff checken wanneer de kleppen de laatste keer gesteld zijn enzo. Als alles binnen de laatste 6000km gedaan is, dan zitte goed voor nen tijd, anders heb je het zelf aan uwen rekker en dan is de prijs al helemaal veel te hoog.
      Als je zoiets gaat bekijken, neem dan zeker altijd iemand mee die er iets van kent, da kan u veel misserie besparen... Check ook de staat van de koppeling ff, want bij zo nen transalp moet je die er al gauw eens bijhalen en kan ze rond deze km-stand wel al behoorlijk versleten of verbrand zijn.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
        Ik kan er niet veel op zeggen want rij zelf nog maar een dik jaar met de moto.
        38 000 km is al wel wat, maar de vraag is wat er al aan gedaan is en hoe hij onderhouden is. Ziet er wel een proper machien uit. Transalp is niet bepaald een populair model, dus de prijs krijg je misschien ook nog wel naar beneden.

Ik verkoop trouwens ook een opstap moto is dezelfde prijsklasse.
        Pas op jong, die transzwalpjes zijn nog populairder dan dadde zou denken, ondanks ze ni licht, hoog en traag zijn (50pk...). Maar wordt door vele mensen aanzien als een goede opstapper. En dat is het ook. Bovendien zijn ze behoorlijk betrouwbaar. Dacht wel dat die voorvorken af en toe eens konden lekken, maar ni zeker meer van...
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Merci voor de info.

Wat de prijs betreft, wat is dan een deftige prijs?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
            Merci voor de info.

Ik zeg niet dat de prijs niet deftig is, maar je kan hem misschien nog proberen te laten zakken. Om een vergelijking te geven:

De motozaak waar ik mijn Bandit gekocht heb heeft dezelfde Transalp staan van 1998 met 46500 kms op de teller en vraagt €3299 met 12 maanden garantie inbegrepen.

Comment

Merci voor de info.

Hangt ervan af of je zelf kan sleutelen of niet.

Indien niet, dan zouk da zeker bij nen dealer kopen om uzelf veilig te stellen en dan mode da vinden voor paar honderd euro minder of paar jaar jonger, mits even zoeken. Anders vinde der voor die prijs zeker bij nen dealer.

Indien wel, dan kunde partikulier wel eentje vinden voor een stuk minder geld. Zo eentje moet volgens mij makkelijk inder de 2000 euro te vinden zijn!

Kijk, das bvb 1 aan een meer dan eerlijke prijs. Is tevens jonger (zal zelfde bouwjaar zijn, maar 1 jaar later ingeschreven ) heeft wel 10.000 km meer.

of deze bij een dealer = mét garantie én ongeveer zelfde km's

Eentje voor minder geld en minder dan de helft van de km's

En da op 3 min zoeken

Kwil maar zeggen da als je even rond kijkt, je zeker een veel betere deal kan doen
              Motoren & Tjeurisme

Comment

@ Moeftie: Wil je per sé een Transalp?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                  @ Moeftie: Wil je per sé een Transalp?
                  Moet niet echt maar als je op zoek bent naar een 2 cil, betrouwbaar enduro model met instapmotor (+/- 600cc) heb je niet veel keuze hé.... Eventueel nog een Kawa KLE 500, maar daar is de tank blijkbaar onvoldoende groot om aangenaam het woon-werk traject af te leggen.
                  Last edited by Moeftie; 25/05/2008, 18:02.

Comment

eventueel deze:

Comment

Moet niet echt maar als je op zoek bent naar een 2 cil, betrouwbaar enduro model met instapmotor (+/- 600cc) heb je niet veel keuze hé.... Eventueel nog een Kawa KLE 500, maar daar is de tank blijkbaar onvoldoende groot om aangenaam het woon-werk traject af te leggen.
                      En waarom enduro?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        Hangt ervan af of je zelf kan sleutelen of niet.

Indien niet, dan zouk da zeker bij nen dealer kopen om uzelf veilig te stellen en dan mode da vinden voor paar honderd euro minder of paar jaar jonger, mits even zoeken. Anders vinde der voor die prijs zeker bij nen dealer.

Indien wel, dan kunde partikulier wel eentje vinden voor een stuk minder geld. Zo eentje moet volgens mij makkelijk inder de 2000 euro te vinden zijn!

Kijk, das bvb 1 aan een meer dan eerlijke prijs. Is tevens jonger (zal zelfde bouwjaar zijn, maar 1 jaar later ingeschreven ) heeft wel 10.000 km meer.

of deze bij een dealer = mét garantie én ongeveer zelfde km's

Eentje voor minder geld en minder dan de helft van de km's

En da op 3 min zoeken

Kwil maar zeggen da als je even rond kijkt, je zeker een veel betere deal kan doen

Ben momenteel in onderhandeling voor deze:

Waar moet ik nog op letten?

Comment

Die ziet er in goede staat uit.
                          EN de prijs valt mee, aantal km's ook.

beetje rondgoogelen
                          Motor-forum.nl is ook altijd interessant.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                          X