Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik stem hiermee volledig mee in, op de openbare weg zijn ze dan ook nog gevaarlijk... slecht zichtbaar voor vrachtwagens en gewone wagens..
En er zijn parkings genoeg
Het is nog maar pas in het nieuws geweest dat het streng verboden is om met een pocketbike op de openbare weg te rijden en blijkbaar kunnen sommigen het toch niet laten. Ik was aan het fietsen en zag een rode pocketbike liggen op de straat met wat brokken errond en wat verder stond een nieuwe Audi A4 met rode schrammen erop. Er was blijkbaar een ongeval gebeurt. Gelukkig waren er geen gewonden maar wel schade aan de wagen en aan de pocketbike. Ik hoorde hoe de bestuurster van de Audi haar beklag deed tegenover de pocketbiker. De bestuurder van pocketbike (ongeveer 16 jaar schat ik) stond er droevig bij, waarschijnlijk zal hij ook wel weten waarom. Ik zag dat de politie arriveerde, die kerel met de pocketbike zal er niet goed van zijn. Hoe het is afgelopen heb ik niet meer gezien.
Het is nog maar pas in het nieuws geweest dat het streng verboden is om met een pocketbike op de openbare weg te rijden en blijkbaar kunnen sommigen het toch niet laten. Ik was aan het fietsen en zag een rode pocketbike liggen op de straat met wat brokken errond en wat verder stond een nieuwe Audi A4 met rode schrammen erop. Er was blijkbaar een ongeval gebeurt. Gelukkig waren er geen gewonden maar wel schade aan de wagen en aan de pocketbike. Ik hoorde hoe de bestuurster van de Audi haar beklag deed tegenover de pocketbiker. De bestuurder van pocketbike (ongeveer 16 jaar schat ik) stond er droevig bij, waarschijnlijk zal hij ook wel weten waarom. Ik zag dat de politie arriveerde, die kerel met de pocketbike zal er niet goed van zijn. Hoe het is afgelopen heb ik niet meer gezien.
Die kerel mag achteraf gezien blij zijn dat ie niet onder de wagen stak.
Zware boetes als je der me eop de weg gaat. Die horen dara niet thuis.
Plus als die €150 fietsjes niet veilig zijn (en ik zie niet hoe ze dat voor die prijs wel kunnen zijn) zeker verbieden.
Ben er ook wel voorstander van. Ik heb een maat dat door de gebrekkige kwaliteit een paar maand in een rolstoel heeft mogen zitten. Het voetstukje was afgebroken en door de ijzeren plaat die de ketting afschermde is gans zijn achillespees doorgesneden.
Maar ja, je wilt het pas doen en geloven voordat je er iets mee voorhebt, voor zijn ongeval heb ik er ook nog een paar keer mee gereden, nu zul je mij er niet op zien zitten.
Zo'n pocketbike is net zoals onze marders (1/6 telegeleide 26cc wagens), speelgoed voor grote kinderen!
Nogal wiedes dat je daarmee niet op de openbare weg mag, maar dan zoek je maar een parking of industrieterrein waar je voor geen overlast zorgt, zoals wij met onze marder. Als je dan een ongeluk krijgt hou je er hoogstens een buil en wat schaafwonden aan over.
Maar om af te schaffen? Daar heb ik toch m'n twijfels bij.
Ik kan ook een turbine kopen en die in m'n garage op een winkelkarretje lassen. En als ik dat dan test en ik verongeluk mezelf, tja, dat heb ik dan zelf gezocht.
Maar om daarom alle winkelkarretjes uit de handel te nemen?
Zo'n pocketbike is net zoals onze marders (1/6 telegeleide 26cc wagens), speelgoed voor grote kinderen!
Nogal wiedes dat je daarmee niet op de openbare weg mag, maar dan zoek je maar een parking of industrieterrein waar je voor geen overlast zorgt, zoals wij met onze marder. Als je dan een ongeluk krijgt hou je er hoogstens een buil en wat schaafwonden aan over.
Ik kan ook een turbine kopen en die in m'n garage op een winkelkarretje lassen. En als ik dat dan test en ik verongeluk mezelf, tja, dat heb ik dan zelf gezocht.
Je kan dat inderdaad zelf maken, maar moet je daarom toelaten dat een verkoper winkelkarretjes met motor gaat aanbieden in z'n winkel?
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Dan zou je de verkoop van tunningsdelen moeten verbieden,
en dat is een heikel punt want voor brommers zijn ook veel onderdelen verkrijgbaar die nauwelijks legaal zijn en voorzien van quasie geen veiligheidsnorm.
Zelfs voor auto's, want voor auto's zijn carbon spoilers verboden en mogen deze niet buiten de bumper komen, maar kijk eens bij tunningswinkels...
Het plan van minister Landuyt is enkel om de goedkope dingen te verbieden die uit elkaar vallen als je ermee rijdt. De echte liefhebber kan zich dan nog altijd gaan amuseren op het circuit (of waar rij je met die dingen?).
Het is, in mijn ogen, een goed idee van die minister om die gevaarlijke Chinese brol uit de handel te halen.
Eneuh… Tegen 60 per uur vallen en enkel wat builen en schaafwonden? Ik wil jou schaafwonden wel eens zien als je in de zomer tegen 60 per uur op de grond smakt met een korte broek aan
Eneuh… Tegen 60 per uur vallen en enkel wat builen en schaafwonden? Ik wil jou schaafwonden wel eens zien als je in de zomer tegen 60 per uur op de grond smakt met een korte broek aan
60 km/h is idd snel genoeg om heel wat botten in je lijf te breken.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
maar een beetje slimme mens bolt daar zelfs geen 60 mee.
ik heb ook al gepocketbiked (wat een woord) en je moet je circuit zo maken dat het technisch is. Rechtdoor rijden kan iedereen.
als je dan bochtjes genoeg hebt kan je misschien maximaal 40km/u rijden. En als je valt is het meestal in een bocht. waar je sowiso nog trager bolt. Het enigste wat ik al gehad heb is het vel van mijn kneukels. Lange broek doe je sowiso aan net zoals een helm.
Comment