Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbod pocketbikes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verbod pocketbikes

07/04/2006 08:14:58 ( Bron: BELGA) Minister Landuyt wil mini-brommers uit de handel
    (Belga) Federaal minister van Mobiliteit Renaat Landuyt wil een verbod op de verkoop van de spotgoedkope pocketbikes van Chinese makelij. Dat schrijven Het Nieuwsblad en Het Volk vrijdag. Volgens minister Landuyt gaat het om "gevaarlijk tuig".
    De minibrommers kosten ongeveer 150 euro en halen snelheden tot 100 kilometer per uur. Je mag er niet mee op de openbare weg, maar toch halen veel snelheidsduivels de dingen in huis als privéspeelgoed en scheuren ze er naar hartenlust mee de straat op. Minister Landuyt wil ingrijpen omdat elke wettelijke bepaling ontbreekt voor de tuigjes. Hij bespreekt de zaak met minister van Consumentenzaken Freya Van den Bossche, maar wellicht laat hij de economische inspectie de brommertjes uit de handel halen. (kva)

WAT VINDEN JULLIE HIERVAN ?

150 euro voor 1 die 100 gaat?

Zijn ze weer niet aan het overdrijven?

Comment

Ik heb al vaker gehoord dat de kwaliteit van die chinese niet al te hoog is! Maar het kan zijn dat ik er nog snel een ga kopen voor ze eruit gehaald worden .

Comment

Eindelijk

Comment

Wel eigenlijk kan ik Landuyt hierin gelijk geven, die dingen worden maar al te vaak op de openbare weg gebruikt op industrieterreinen en in woonwijken, tot dat er een ongeluk gebeurd en dan zit je met heel de miserie wegens geen verzekering en neen, je familiale dekt dat soort zaken niet. Echter de verkoop volledig verbieden zou ik ook niet goedkeuren, toestaan voor gebruik op kartingcircuits, dirrect akkoord, maar als tegenprestatie directe inbeslagname zonder teruggave bij gebruik op de openbare weg.

Comment

Ik vind het geen ramp dat ze die dingen zouden verbieden... Alhoewel ik er geen last van heb... Het zijn nu éénmaal toestelletjes die, indien ze verkeerd gebruikt worden een gevaar kunnen vormen (vb spelende kinderen die met zo'n ding gaan rondsnorren).

Comment

Ik heb ze eerlijk gezegd nog nooit in het openbaar zien rondrijden

Nu in ieder geval ik ben geen voorstander van die pocket-bikes. Spreekt me nauwelijks aan en ik vind het maar een 'domme ding'.

Comment

als de pocketbikes gebruikt worden om te racen op een gesloten omloop no problem.
                In mijn geburen en in de woonwijk zijn ze verdomd irritant.

Comment

ééntje van 150€ die 100 haalt? die halen niet eens 70.

Het is weer hetzelfde als altijd, het is weer teveel moeite om mensen te bekeuren als ze in overtreding zijn, dus verbieden ze de hele handel maar.
                  A Twist of the Wrist

Comment

Ik kan dit toch alleen maar toejuichen hoor !

Pocketbikes mogen nu sowieso enkel maar op 't daarvoor bestemde circuit gebruikt worden, en dus niet op de openbare weg. Dus daar verandert er niets.
                    En die "Made In China"-brommerkes die je voor weinig centen kunt kopen, zijn volgens mij onveilig en ronduit gevaarlijk: Landwind-pocketbikes, laten we ze zo maar noemen. Je kan me echt niet wijsmaken dat je voor die prijs dezelfde soort banden en remmen krijgt als die van een doorsnee pocketbike van € 900 - 1000.

OK, die namaakbikes halen misschien geen 100, maar als je tegen 65 op de grond smakt, zal je het ook wel geweten hebben hoor.

@911turbo

Heb je het hele artikel wel gelezen ?
                    Het gaat hier namelijk over de goedkope brommertjes; die worden wss uit de handel gehaald. Met de oorspronkelijke pocketbikes is niks mis, en dat weten ze in Brussel ook wel.
                    De hele handel gaat dus niet verboden worden hoor.
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audiboy
                      Ik heb ze eerlijk gezegd nog nooit in het openbaar zien rondrijden

Nu in ieder geval ik ben geen voorstander van die pocket-bikes. Spreekt me nauwelijks aan en ik vind het maar een 'domme ding'.
                      Kom maar eens in MM dan

Naja, ik heb er geen last van, vind het wel geinige dingen

Comment

ok, der is mss wel een probleem met die brommekes, in Roeselare heb ik er ook al zien rondcrossen op fietsweggetjes ....

maar verbieden vind ik toch wat erg! wat met alle brommerkes die nog in stock zijn?

En op wat slaat die 100 in godsnaam? zo'n kraam haalt nooit 100, en als het dat toch doet, dan zal dat maar 1 keer zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                          @911turbo

Heb je het hele artikel wel gelezen ?
                          Het gaat hier namelijk over de goedkope brommertjes; die worden wss uit de handel gehaald. Met de oorspronkelijke pocketbikes is niks mis, en dat weten ze in Brussel ook wel.
                          De hele handel gaat dus niet verboden worden hoor.
                          OK, maar wat gaan ze verbieden?

Gaan ze professionele pocketbikes van chinese makelij ook verbieden? of enkel die van 150€?

Wat als die chinezen hun brol onder een andere naam en tegen bvb 300€ te koop zetten?
                          A Twist of the Wrist

Comment

Ik heb er ook helemaal niks op tegen dat ze die dingen gaan verbieden.
                            Een 2-tal jaar terug was er een jongen bij mij op school en die kwam met de pocket bike naar school. Hij woonde zo een 10-tal kilometer van het school. Hij kwam aan op school en stak het brommertje gewoon in z'n kastje Handig maar wel gevaarlijk op de baan...
                            Mij zeggen ze totaal niks
                            Senna, Driven To Perfection

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                              OK, maar wat gaan ze verbieden?

Gaan ze professionele pocketbikes van chinese makelij ook verbieden? of enkel die van 150€?

Wat als die chinezen hun brol onder een andere naam en tegen bvb 300€ te koop zetten?
                              Ze mogen niet zomaar alles uit China verbieden hoor. Ze zullen er wel iets op vinden om er zeker van te zijn dat de verkochte dingskes enkel voor professioneel gebruik bestemd zijn.

Ik vond die rage niet alleen belachelijk, ik zag er totaal het nut niet van in. De minste bult in de weg en je ligt er toch?
                              Wat niet wegneemt da'k er ook wel graag es zou op zitten

Comment

Ze moeten ze voor mij niet verbieden, gewoon superboetes als ze eentje snappen die ermee op de openbare weg komt, brommerke afpakken en vermalen tot een zakske afval en nog een boete van 500-1000 euro, het gaat rap gedaan zijn met op de openbare weg rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr
                                  Ze mogen niet zomaar alles uit China verbieden hoor. Ze zullen er wel iets op vinden om er zeker van te zijn dat de verkochte dingskes enkel voor professioneel gebruik bestemd zijn.
                                  Een tijdje geleden stond hier nog ergens een topic van dat ze bij een handelaar allerlei opvoerspullen in beslag hadden genomen. Daar waren ook prof. racerij-spullen bij
                                  A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                    Een tijdje geleden stond hier nog ergens een topic van dat ze bij een handelaar allerlei opvoerspullen in beslag hadden genomen. Daar waren ook prof. racerij-spullen bij
                                    "Voor de racerij bestemd" is niet gelijk aan "voor de racerij gemaakt". Als zo'n dingen aan rijke pubers verkocht worden is de kans klein dat ze die voor professionele doeleinden gebruiken.

Comment

awel, 'k vind da een goei zaak dat ze da verbieden. ne echte pocket bike, dus ni die chinese prutsen maar vb die polini'kes, zijn gemaakt om er mee te rijden op kartcircuits of om competitie mee te rijden. Das nooit de bedoeling geweest om daarmee op straat te rijden.

Die Chinesen brol draait na enkele uren al in de soep en 't zijn levensgevaarlijke dingen want deftig remmen doet zo'n ding niet + ze zijn amper zichtbaar op de openbare weg.

Comment

Dat ze ze verbieden op de openbare weg oké.
                                        maar laat ze toch op een parking rijden. daar doen ze niemand kwaad.
                                        Als ze op hun toot vallen zullen ze niet gaan klagen, en nemen ze de risico's er dus wel bij. zo zijn er elke zondag pocketbikers aan de ikea in ternat. laat die toch doen.
                                        om 100km/u te rijden met zo'n ding moet je trouwens goed kierewiet zijn. 40km/u is meer dan genoeg.

Comment

Working...
                                        X