Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Z1000 of Z750

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Z1000 of Z750

Heb nu al drie jaar men moto rijbewijs en wil me nu eindelijk wel es nen moto kopen....Twordt wel men eerste moto...

Het wordt alleszins al nen Kawa Z maar nen 1000 of 750 da weet ek nog nie echt....
    Heb op andere forums ook al mensen hun mening gevraagd en de meeste zeggen da er nie zoveel verschil zit in het rijden met nen Z750 of nen Z1000,ge moet gewoon uw rechterhand in bedwang kunnen houden zeggen de meeste....

Nen snelheidsduivel da ben ek wel nie,da moek wel zeggen....

Nu wil ikhier ook wel eens een mening horen van jullie of van mensen die met nen Kawasaki Z rijden...

Groeten,...

Voor een eerste moto is een Z750 zeker voldoende, onderin is ie krachtig genoeg.

enig nadeel aan de 750 is de uitlaat, persoonlijk vind ik de uitlaat van de Z1000 wel iets "mooier", niet dat ik dat van de 750 lelijk vind..

De Z750 heeft andere remmen, kortere wielbasis, andere velgen.

De Z1000 is wel duurder, en ie drinkt wel wat meer 98 i.p.v. 95 voor de 750 als ik me niet vergis.
    A Twist of the Wrist

Comment

Vindt da ook mooier die uitlaten van de Z1000 en als ge wilt kunt ge er altijd nog dubbele uitlaten van laser,remus,enzo....op monteren,wat niet het geval is bij de Z750....

En qua pk's verschillen ze ook nie zoveel Z750 ===>>>110 Pk
      Z1000 ===>>>127 Pk

Denk dak toch voor die Z1000 zal gaan....

Comment

Met wat heb je allemaal al gereden?
        A Twist of the Wrist

Comment

ik zou de 750 kiezen. als ik me ni vergis is em vlot 2500€ goedkoper en hij moet weinig of niets onderdoen qua rijden. Omdat de 750 een kortere gearing heeft dan de 1000 moet hij geen duimbreedte toegeven in't hernemen en/of accelereren t.o.v. de 1000.
          en ja, ik heb met beide al gereden

Comment

1000cc is nergens voor nodig, en zeker niet als eerste motor. Daarmee rijdt ge u binnen de kortste keren dood.
            Ik zou niet twijfelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr
              1000cc is nergens voor nodig, en zeker niet als eerste motor. Daarmee rijdt ge u binnen de kortste keren dood.

wa voor een gezever is da weeral? Gij denkt da ge u met die 750 ni even snel kunt dood rijden? tot 200km/u zal die 750 den 1000 zo goed als ni moeten lossen hoor, dus in de praktijk zijn die op de openbare weg quasi even snel.

Comment

De Z1000 zit boordevol details diehem mooier maken dan de Z750 maar ik zou het niet kopen als eerste moto. De Z750 is al krachtig genoeg.

Comment

i.v.m. da doodrijden enzo denk dat dit volledig aan uw eigen ligt....

En als ge rond de 8000 euro voor nen moto zou geven en er dan zot gaat mee rijden dan zijt ge nen zot en wilt ge niemeer leven ofwel hebt ge geld teveel....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boabea
                    i.v.m. da doodrijden enzo denk dat dit volledig aan uw eigen ligt....

En als ge rond de 8000 euro voor nen moto zou geven en er dan zot gaat mee rijden dan zijt ge nen zot en wilt ge niemeer leven ofwel hebt ge geld teveel....

of wilde u amuseren nee, ge moet goed onthouden da 75% van de ongevallen met moto's de tegenpartij in fout is. Dus of ge nu op een aftands chopperke zit of ge zit op een bling bling kanon met 180pk, da maakt niveel uit.

Ge zult da wel zien als ge vrij veel rijdt...ge moet constant de andere in't oog houden want het lijkt soms wel alsof elke automobilist blind is. De keren da ge vol in de ankers moet of nen auto moet ontwijken zijn na een paar jaar rijden nimeer te tellen. Vroeg of laat hebde wel nekeer iets voor, of ge nu hard of rustig rijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                      of wilde u amuseren nee, ge moet goed onthouden da 75% van de ongevallen met moto's de tegenpartij in fout is. Dus of ge nu op een aftands chopperke zit of ge zit op een bling bling kanon met 180pk, da maakt niveel uit.

Ge zult da wel zien als ge vrij veel rijdt...ge moet constant de andere in't oog houden want het lijkt soms wel alsof elke automobilist blind is. De keren da ge vol in de ankers moet of nen auto moet ontwijken zijn na een paar jaar rijden nimeer te tellen. Vroeg of laat hebde wel nekeer iets voor, of ge nu hard of rustig rijd.
                      awel daar geef ik u 100% gelijk in. gisteren had mijn nonkel het ver voor, ik reed achter hem op een goeie 20m en we reden 50 km/u (ja echt ) en we komen aan een kruispunt waar voorrang van rechts geldt...hij remt dus en er stopt een vrouw met haar wagen en zij HAD dus voorrang...nu rijdt ze toch nog door terwijl mijn nonkel terug begint te accelereren, kmoe zeggen dat het niet veel scheelde of ik zag mijn eerste motorongeluk in real life (op de weg dan toch, op circuit daarentegen... ) en dan begint die vrouw nog tegen ons te zagen dat we gelijk zotten rijden en dat zij voorrang HAD en daar heeft ze een punt ...

nu iets over de keuze tussen een z750 en een z1000, ja het zijn beide heel mooie moto's en krachtig genoeg maar het beste om je keuze te maken is om met beide modellen te gaan testrijden... ik denk dat iedere motorrijder zijn eigen voorkeur heeft en eigen mening over zo'n motoren, maar zelf zou ik gwn naar een kawa-dealer gaan en eventjes vragen of ze geen demo-modellen hebben staan.
                      1978 BMW E21 323i
                      2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                      2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

goh, kiezen voor een ander is zo moeilijk. Ik zou beiden even trachten te testen.
                        Persoonlijk heb ik noch van de 1000 noch van de 750 kennis, laat staan technische kennis.

it's up to you......maar wees voorzichtig , volgens mij zijn beiden bijzonder krachtige machienes.

Comment

De 750 zal zeker volstaan! En ik zie nu net dat Silver Lightning hier opt forum de zijne weg doet voor een aantrekkelijke prijs, en er zit al een Akrapovic op! Bangelijke optie Als ik van jou was, zou ik die zeker gaan bezien!!

http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=16267

Comment

't Is misschien niet de meest verstandige keuze, al heb je dat natuurlijk zelf in de hand, maar ga maar voor die Z1000!

Het was ook mijn eerste moto en dat ging best goed. Je moet je natuurlijk wel wat kunnen intomen want anders is dat ding met u weg ipv omgekeerd maar een Z1000 ziet er zoveel beter uit dan een Z750 en als je het in het begin wat rustig aan doet (die Z1000 zit rot van het koppel en sleurt echt verschrikkelijk hard aan de boom als je de kraan even open zet) zal dat zeker lukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zwiep
                              't Is misschien niet de meest verstandige keuze, al heb je dat natuurlijk zelf in de hand, maar ga maar voor die Z1000!
                              Vind ik ook, koop je jezelf een 750 dan ben je die na een half jaar beu en wil je toch een 1000. Allez, zo willen de meesten het toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zwiep

Het was ook mijn eerste moto en dat ging best goed. Je moet je natuurlijk wel wat kunnen intomen want anders is dat ding met u weg ipv omgekeerd maar een Z1000 ziet er zoveel beter uit dan een Z750 en als je het in het begin wat rustig aan doet (die Z1000 zit rot van het koppel en sleurt echt verschrikkelijk hard aan de boom als je de kraan even open zet) zal dat zeker lukken.
                                Vind da ook,nen Z1000 is gewoon perfect afgewerkt,die details mis ik op de Z750...En vooral die dubbele uitlaten die ge er allemaal kunt voor krijgen zijn gewoon de max !!!
                                En ben gene snelheidsduivel dus ben er gerust in....

Ben blij dak hier es iemand tegenkom waar nen Z1000 ook zen eersten moto was...

GrtZZZZZZZZzzzzzzzzz

Comment

Working...
                                X