Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda CBF250 of Kawasaki ER 5 ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ni twijfelen tussen die 2, zeker de Kawa (ook al ben ik echt geen fan van Kawa, veel te fanatiek gedoe daar rond...) en dan wel voor de doodeenvoudige reden dat zo nen ER5 een stuk volwassener en gebruiksvriendelijker is dan den CBF.

CBF is namelijk 1 cilinder en den ER5 is nen 2 cilinder. Hoe meer cilinders, hoe "romiger" om het simpel uit te drukken. En als je al eens een langere afstand wil doen, dan ben je pakken beter af met de Kawa.

Bovendien zijn ze beiden compact en ligt, dus da kan geen probleem geven.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Amai da zijn hier allemaal zeer vriendelijke aanbiedingen die ik hier krijg , straks doet ge mij nog blozen.

Ik ben zoals gezegd van plan om naar de twee modellen te gaan kijken die ik op het oog heb. Daron laat mij wel inzien dat de ER wel goedkoper kan uitkomen als je bij een particulier echt het risico loopt nog zoveel kosten te hebben. Want de Er die ik op het oog heb staat bij garagist. Dus op vlak van 'hoe ik mij erop voel' zal ik een antwoord krijgen als ik er naar ga zien, en de rest nog eens goed beredeneren adhv de verkooppraatjes en jullie informatie.

Verder, ik moet ook nog een vest kopen. Kben al wat gaan kijken, die prijzen schelen wel veel zeg:
      - khad een vest van 80 euro gevonden van merk HELD, zogezegd ademend (moet ik dat ademend geloven als er geen goretex in zit?)
      - en keb dus ook ander uiterste gevonden, van 300 euro, dainese merk, naart schijnt vree goed merk, met ademende goretex membraan, vree mooi ook...
      Iemand tips op vlak van vesten?

thx, ik hou jullie op de hoogte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
        't Was niet de bedoeling er zo'n spel rond te maken, gewoon humoristisch. Laat het gast. Uw punt is bewezen, waarvoor nogmaal dank.
        waarom opeens zo'n serieuze reactie? als gij een grappige reply geeft, geef ik er toch gewoon een terug

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EduardStegeman Bekijk Berichten
          daron is vast en zeker wel kandidaat
          langs geen kante: ik heb nog nooit op ne nieuwe gerede... en ik betwijfel of die van mij origineel genoeg is om te kunnen oordelen over een andere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lady X Bekijk Berichten
            Amai da zijn hier allemaal zeer vriendelijke aanbiedingen die ik hier krijg , straks doet ge mij nog blozen.

Ik ben zoals gezegd van plan om naar de twee modellen te gaan kijken die ik op het oog heb. Daron laat mij wel inzien dat de ER wel goedkoper kan uitkomen als je bij een particulier echt het risico loopt nog zoveel kosten te hebben. Want de Er die ik op het oog heb staat bij garagist. Dus op vlak van 'hoe ik mij erop voel' zal ik een antwoord krijgen als ik er naar ga zien, en de rest nog eens goed beredeneren adhv de verkooppraatjes en jullie informatie.

Verder, ik moet ook nog een vest kopen. Kben al wat gaan kijken, die prijzen schelen wel veel zeg:
            - khad een vest van 80 euro gevonden van merk HELD, zogezegd ademend (moet ik dat ademend geloven als er geen goretex in zit?)
            - en keb dus ook ander uiterste gevonden, van 300 euro, dainese merk, naart schijnt vree goed merk, met ademende goretex membraan, vree mooi ook...

Zo nen ER kunde eigenlijk ni aan miskopen. Het scheelt ni veel of da werkt nog met vuursteentjes om vonkjes te veroorzaken... Allé, om maar te zeggen dat da stokouden maar vooral degelijken techniek is. Daar kan ni veel mis aan gaan. Beetje gelijk een golfje SDI.

En van kledij... Wel eum, daar kan ik wel teen en tander over vertellen aangezien ik 5 jaar in de RAD showrooms gewerkt heb
            (tot en met afgelopen zaterdag)

Maar da allemaal uit beginnen typen is wel veel werk...

Heel kort :
            Gore-tex is de naam van het membraan, in die HELD vest zit geen gore-tex maar een Reissa membraan. Das praktisch even waterdicht en dat ademt ook, maar net iets minder.
            Is het goed? Zeer zeker. Voor 80% van de motorijders volstaan de eigenschappen van een Reissa membraam.

Vanwaar dan nog de grote prijsverschillen?
            => kwaliteit / stevigheid van het buitenmateriaal
            => extra verstevingingslappen op de kwetsbare plaatsen
            = > dikte van de thermovoering
            => aantal (waterdichte) zakken
            => pasvorm
            => riempjes alles hande om de vest perfect aan te laten sluiten
            => reflecterende onderdelen
            => merk

En voor een juiste jas aan te kunnen raden, zal je toch best eerst eens uw doel moeten omschrijven...
            Winter, zomer, woon-werk, enkel bij zon, hoeveel km's ongeveer, reizen, zijde een kouwelijke,...
            Motoren & Tjeurisme

Comment

mja, elk kledingsmerk heeft natuurlijk zen eigen 'kenmerken'... veilig zullen ze allemaal wel zijn, daar dienen die EU keurmerken voor. ik draag Richa (belgisch merk) en ik ben daar heel tevreden over. gekocht in de Zwarte Arend op de A12 richting Boom. die hebben goeie vesten voor rond de 100 euro (ook duurder natuurlijk)... hangt er van af wat u budget is
              motorshop EKO in kontich heeft ook veel kleding...
              voor de rest kan ik niet echt oordelen, k rij nog maar pas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                Ni twijfelen tussen die 2, zeker de Kawa (ook al ben ik echt geen fan van Kawa, veel te fanatiek gedoe daar rond...) en dan wel voor de doodeenvoudige reden dat zo nen ER5 een stuk volwassener en gebruiksvriendelijker is dan den CBF.

CBF is namelijk 1 cilinder en den ER5 is nen 2 cilinder. Hoe meer cilinders, hoe "romiger" om het simpel uit te drukken. En als je al eens een langere afstand wil doen, dan ben je pakken beter af met de Kawa.

Bovendien zijn ze beiden compact en ligt, dus da kan geen probleem geven.
                euh?
                1978 BMW E21 323i
                2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                  euh?
                  Mja, 8 op de tien kawa mannen zijn altijd zo fanatiek bezig... En mijnen Kawa is den besten en alles wat kawa maakt is mooi en nooit iets anders dan nen Kawa en ...

Ma da zijn dan meestal de mannen die mee nen groenen sportive kawa rijden.
                  En nee, ze zijn ni allemaal zo, maar bij Kawa ebde beduidend meer merkidioten dan bij andere merken.
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Mja, 8 op de tien kawa mannen zijn altijd zo fanatiek bezig... En mijnen Kawa is den besten en alles wat kawa maakt is mooi en nooit iets anders dan nen Kawa en ...

En nee, ze zijn ni allemaal zo, maar bij Kawa ebde beduidend meer merkidioten dan bij andere merken.
                    dat doet zowat iedereen... en tegenwoordig zit er helemaal geen verschil meer in die jappanners... ze hebben elk hun eigen mankementjes, maar over't algemeen zijn ze allemaal eve goed hoor

allez ja... komaan, honda is beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daron Bekijk Berichten
                      waarom opeens zo'n serieuze reactie? als gij een grappige reply geeft, geef ik er toch gewoon een terug
                      Als je hier dieper wil op ingaan, doe het dan via PM. Indien niet, leg het dan stil.

Comment

ahaa maar ik heb gene groene nee maar ik denk dat je bij elk merk wel zo'n 'merkidioten' (ik vind het persoonlijk geen mooi woord ma bon ) hebt. Bij de ducatisten vind ik het het 'ergst' eigenlijk. Je moet maar eens rondkijken op MF.nl maar goed elk merk heeft zo wel zijn voorstanders dus ik vind niet dat je enkel de Kawa mannen zo moet beoordelen

soit back on topic
                        1978 BMW E21 323i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                          ahaa maar ik heb gene groene nee maar ik denk dat je bij elk merk wel zo'n 'merkidioten' (ik vind het persoonlijk geen mooi woord ma bon ) hebt. Bij de ducatisten vind ik het het 'ergst' eigenlijk. Je moet maar eens rondkijken op MF.nl maar goed elk merk heeft zo wel zijn voorstanders dus ik vind niet dat je enkel de Kawa mannen zo moet beoordelen

soit back on topic
                          Toen ik een tijdje geleden het dorpscafé binnenging na een ritje, zei de cafébaas:
                          "Mooi motorpak! Alleen spijtig dat er geen KAWA staat ipv die Yamaha-logo's..."

Comment

Ik begrijp dat merkgedoe ook niet. Fanatiekelingen vind je trouwens bij elk merk. Ik doe er alleszins niet aan mee. Ieder zijn voorkeur zeg ik altijd, elk merk heeft zijn eigen charme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik begrijp dat merkgedoe ook niet. Fanatiekelingen vind je trouwens bij elk merk. Ik doe er alleszins niet aan mee. Ieder zijn voorkeur zeg ik altijd, elk merk heeft zijn eigen charme.
                              zo denk ik er ook over

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                              Toen ik een tijdje geleden het dorpscafé binnenging na een ritje, zei de cafébaas:
                              "Mooi motorpak! Alleen spijtig dat er geen KAWA staat ipv die Yamaha-logo's..."
                              1978 BMW E21 323i

Comment

hallohallo! ik ben helemaal happy, kben gaan rijden met de rijschool. Motorijden is precies zoals fietsen , dat verleer je dus gelukkig niet. Ben gisteren ook naar de kawa gaan zien, prachtigprachtig... Kbegin nu meer die richting uit te denken, alleen jammer dat dat mij duurder uitkomt natuurlijk, maar allez kzal wel eens bijverdienste vinden, nu nog mijn moeder wat kalmeren want die vindt dat natuurlijk allemaal maar vreselijk. Nuja, als je nooit op een moto gezeten hebt kan je niet weten wat het is hé
                                alleej, morgen nu nog de cbf eens zien, proefrit, en maandag proefrit met de kawa...

En van vest : ik ben van plan voornamelijk in de zomer te rijden, maar kdenk wel dat ik iets gevonden heb, is wel niet gemakkelijk om de juiste maat te vinden+ iets dat er een beetje mooi uitziet op mij

Salukes

PS, kzie dat het hier eerder gevraagd is: ik ben dus van regio gent

Comment

hallohallo! ik ben helemaal happy, kben gaan rijden met de rijschool. Motorijden is precies zoals fietsen , dat verleer je dus gelukkig niet. Ben gisteren ook naar de kawa gaan zien, prachtigprachtig... Kbegin nu meer die richting uit te denken, alleen jammer dat dat mij duurder uitkomt natuurlijk, maar allez kzal wel eens bijverdienste vinden, nu nog mijn moeder wat kalmeren want die vindt dat natuurlijk allemaal maar vreselijk. Nuja, als je nooit op een moto gezeten hebt kan je niet weten wat het is hé
                                  alleej, morgen nu nog de cbf eens zien, proefrit, en maandag proefrit met de kawa...

En van vest : ik ben van plan voornamelijk in de zomer te rijden, maar kdenk wel dat ik iets gevonden heb, is wel niet gemakkelijk om de juiste maat te vinden+ iets dat er een beetje mooi uitziet op mij

Salukes

PS, kzie dat het hier eerder gevraagd is: ik ben dus van regio gent
                                  als ik u was, ik zou een wintervest met uitritsbare voering neme... mocht het dan wa kouder zijn, dan moet ge der nix al te dik onder steke
                                  gewoon ne motor kope, en is onschuldig lache als u moeder iets zegt... zoiets heb ik ook gedaan... en dan beginne wenne aan 'voorzichtig he', elke keer als ge vertrekt

Comment

Ben vandaag naar de honda gaan zien, zag er wel mooi uit, is mij uiteindelijk niet gelukt een 'kenner' mee te nemen, enkel mijn vriend was mee.
                                    Wat er mij aan opviel:
                                    - motorblok stond warm, en startte dan nog pas de tweede keer (misschien omdat die te lang heeft stilgestaan? herinner mij toch dat dit een probleem was bij mijn brommer als die lang niet gebruikt was, of zou het ernstiger zijn?)
                                    - nogal wat roest rond de uitlaat, die man beweerde dta ie altijd had binnengestaan en dat roest kwam van in de regen te rijden, is dit een probleem?
                                    - achterband nieuw, voorband begint denk ik af te slijten maar nog genoeg vermoed ik
                                    - rijden was leuk, niet hetzelfde als de ER6 van de rijschool gisteren maar wel leuk en bovendien zoals ik hoopte heb ik toch een gevoel dak die de baas kan als ik stilsta, hij voelt licht
                                    - onderhoud: had geen onderhoudsboekje, die man zei dat ie onlangs voor volledige controle is binnengegaan en nu nog binnen 500km moet gesmeerd wrden, kweet niet hoezeer ik dit moet geloven natuurlijk.
                                    - die man zie dat hij hem wegdee wegens aankoop auto, maar denk niet dat dit de reden was

die kawa bij de garage ga ik maandag proefrijden, maar die startte wel meteen koud, had geen roest, en daar krijg ik dus garantie bij

nog even algemene info over beide: kawa bj 2003 10000km, honda bj2005, 11000km, aankoop prijs is bijna dezelfde

tot de volgende!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daron Bekijk Berichten
                                      als ik u was, ik zou een wintervest met uitritsbare voering neme... mocht het dan wa kouder zijn, dan moet ge der nix al te dik onder steke
                                      gewoon ne motor kope, en is onschuldig lache als u moeder iets zegt... zoiets heb ik ook gedaan... en dan beginne wenne aan 'voorzichtig he', elke keer als ge vertrekt
                                      ik denk dat je gelijk hebt van die vest, kga da zo doen, die blijft toch jaren meegaan hé? dan kan die best ook voor in de winter dienen.
                                      Mijn ma blijft maar bezig 'koop u toch die nieuwe 125', ze bedoelt de YBR van Yamaha die ik haar eens getoond heb toen ik nog over deze twijfelde ze begint mij nu ook wel aantrekkelijke financiele voorstellen te doen als ik deze zou kopen, zo maakt ze de keuze gewoon moeilijk voor mij

Comment

Ben vandaag naar de honda gaan zien, zag er wel mooi uit, is mij uiteindelijk niet gelukt een 'kenner' mee te nemen, enkel mijn vriend was mee.
                                        Wat er mij aan opviel:
                                        - motorblok stond warm, en startte dan nog pas de tweede keer (misschien omdat die te lang heeft stilgestaan? herinner mij toch dat dit een probleem was bij mijn brommer als die lang niet gebruikt was, of zou het ernstiger zijn?)
                                        - nogal wat roest rond de uitlaat, die man beweerde dta ie altijd had binnengestaan en dat roest kwam van in de regen te rijden, is dit een probleem?
                                        - achterband nieuw, voorband begint denk ik af te slijten maar nog genoeg vermoed ik
                                        - rijden was leuk, niet hetzelfde als de ER6 van de rijschool gisteren maar wel leuk en bovendien zoals ik hoopte heb ik toch een gevoel dak die de baas kan als ik stilsta, hij voelt licht
                                        - onderhoud: had geen onderhoudsboekje, die man zei dat ie onlangs voor volledige controle is binnengegaan en nu nog binnen 500km moet gesmeerd wrden, kweet niet hoezeer ik dit moet geloven natuurlijk.
                                        - die man zie dat hij hem wegdee wegens aankoop auto, maar denk niet dat dit de reden was

die kawa bij de garage ga ik maandag proefrijden, maar die startte wel meteen koud, had geen roest, en daar krijg ik dus garantie bij

nog even algemene info over beide: kawa bj 2003 10000km, honda bj2005, 11000km, aankoop prijs is bijna dezelfde

tot de volgende!
                                        mmm... als die motor net een onderhoud heeft gehad moet die kerel daar een factuur van hebben he... geen factuur = geen onderhoud (in mijn ogen dan toch)
                                        en da slecht starten is volgens mij niet echt een goed teken, maar dat zal iemand anders moete bevestige

'kawa in de garage'? bedoel je niet de honda? of heb je 2 er5's op het oog?

Comment

als ik da allemaal zo lees is die cbf niet echt tip top in orde en de ER wel (ge der daar ook nog eens garantie bij). Zeker aangezien ze dezelfde km hebben en het bouwjaar nu niet echt heel veel scheelt.

ik had hetzelfde probleem met mijn vader, maar eenmaal ik hem had en hij hoe veel plezier ik ermee heb, is hij helemaal bijgedraait.
                                          Je bent ook geen tiener meer hè, eigen keuzes maken enzo...

Comment

Working...
                                          X