Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda CBF250 of Kawasaki ER 5 ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Daron Bekijk Berichten
    mmm... als die motor net een onderhoud heeft gehad moet die kerel daar een factuur van hebben he... geen factuur = geen onderhoud (in mijn ogen dan toch)
    en da slecht starten is volgens mij niet echt een goed teken, maar dat zal iemand anders moete bevestige

'kawa in de garage'? bedoel je niet de honda? of heb je 2 er5's op het oog?
    ER = garage
    CBF = privé

en da starte, wss heeft hij em al warm gereden opdat hij sneller zou starten. als hij dan nog moeizaam start :s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lady X Bekijk Berichten
      ik denk dat je gelijk hebt van die vest, kga da zo doen, die blijft toch jaren meegaan hé? dan kan die best ook voor in de winter dienen.
      Mijn ma blijft maar bezig 'koop u toch die nieuwe 125', ze bedoelt de YBR van Yamaha die ik haar eens getoond heb toen ik nog over deze twijfelde ze begint mij nu ook wel aantrekkelijke financiele voorstellen te doen als ik deze zou kopen, zo maakt ze de keuze gewoon moeilijk voor mij
      tuurlijk blijft die lang meegaan, tenzij je er mee over de grond sleept, dan kan je best een nieuwe kopen

de ybr 125 is echt een brommertje he? die's ook niet zo mooi afgewerkt enzo... gaat ook met moeite 110, dus is echt een city bike-je... kan je beter een dax kopen denk ik

Comment

tuurlijk blijft die lang meegaan, tenzij je er mee over de grond sleept, dan kan je best een nieuwe kopen

de ybr 125 is echt een brommertje he? die's ook niet zo mooi afgewerkt enzo... gaat ook met moeite 110, dus is echt een city bike-je... kan je beter een dax kopen denk ik
        neenee , een dax is echt niet voor mij, het lukt mij gewoon niet om dat mooi/wijs te vinden. Ik heb gewoon oorspronkelijk even gedacht aan YBR. Maar mijn ma is hier nu al haar trukken aan het gebruiken zodat ik deze toch zou kopen, echt niet handig zo, kdenk da ze nu gewoon doorheeft dak het echt ernstig meen van mij een te kopen, maar de keuze is zooooo moeilijk, ik kan echt (hopelijk nóg) niet kiezen tussen er en cbf

Comment

schrijf alles voor- en nadelen van beide motore ne keer op
          maar vooral, welke trekt je het meest aan.

Comment

proefritje zal al veel duidelijk make waarschijnlijk... gewoon voelen welke bike je het best ligt

en als je een dax niet mooi vindt, mss dan een pbr?

Comment

proefritje zal al veel duidelijk make waarschijnlijk... gewoon voelen welke bike je het best ligt

en als je een dax niet mooi vindt, mss dan een pbr?
              wrm iets me 50cc nemen als ge keus hebt tusse een 250 of ne 500

Comment

neenee, geen 50cctje voor mij. En de vraag welke me het best ligt.... wist ik dat maar, ze hebben allebei pro's en contra's, kdenk da de cbf zeker voldoende is voor mijn ritten in belgie, maar voor er nekeer goed mee te reizen...? en dan heb ik ook schrik voor de aankoop, die was toch niet helemaal meer in orde zoals eerder gezegd... kzou er toch liever niet nog 1000euro moeten insteken nadien zoals Daron, dan kan ik evengoed de ER kopen , daar heb ik wat meer vertrouwen in gezien die een jaar garantie geeft. Maar het blijft dan als er met de honda niets mis is dat de er duurder is qua verdere kosten eraan, plus voelde mij toch echt wel op mijn gemak bij de cbf, pff zo moeilijk

Comment

en mocht je die cbf nu ook bij een handelaar vinden, zou de keuze dan makkelijker zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EduardStegeman Bekijk Berichten
                    en mocht je die cbf nu ook bij een handelaar vinden, zou de keuze dan makkelijker zijn?
                    Ik denk het wel, want het is vooral die onzekerheid bij een particulier dak niet durf kopen, en alsk er langer over nadenk denk ik ook niet dat de voorem nog zo schitterend was van die ene cbf, ma keb geen stop geoefend, stom van mij. Kga nu eens alle dealers en garages uit de buurt opbellen om te vragen of ze geen cbf te koop staan hebben. tenigste wat dan nog wat twijfel geeft is de power (maar als die moto met een man van 80kg 140 kan dan kan die met mijn 55kg dat ook en zal die waarschijnlijk wel genoeg power hebben om ook op 120 nog goed te trekken nee? Maar dan nog enkel het reizen, kga eens beginnen aan mijn pro contra lijstje
                    de er daar ben ik dan weer zeker van dat die de power en rijplezier heeft dus ja

Comment

Als ik mijn lijstje bekijk is het de kawa die het moet worden:

ER 500
                      Bj 2003
                      10000 km
                      2000 euro

Pro’s
                      Power voor autostrade/reizen
                      Rijplezier +++
                      Veilig bij handelaar
                      In goede staat

Contra’s
                      Gemak
                      Duurder (verz,verbr,tax,onderhoud)

CBF 250

Bj 2005
                      11000km
                      1900euro

Pro’s
                      Gemak
                      Goedkoper (verz,verbr,tax)
                      Rijplezier +

Contra’s
                      Rijplezier minder
                      Geen veilige koop
                      Reizen? Autostrade? Power -
                      Geen goede staat

nu nog een aangepast lijstje maken voor als ik eentje vind bij handelaar

Comment

als jullie met de motor op vakantie gaan, is het dan niet leuker net de autostrades te mijden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          als jullie met de motor op vakantie gaan, is het dan niet leuker net de autostrades te mijden ?
                          Inderdaad, daarom denk ik wel dat de cbf250 dit moet kunnen, als die tenminste lange ritten aankan, maarja, nu en dan moet er wel autostrade mee gedaan worden, das gewoon nodig, ma zoals ik al zei hoop ik dat da bij mij wel zal lukken

Kbegin steeds meer te denken de cbf te kopen bij een handelaar, alleen vervelend dak die nergens vind bij honda dealers, kga nu eens yamaha dealers, enzo afgaan

Comment

Da slecht starten van de CBF is normaal. Wanneer een motorblok tussen warm en koud staat, start die altijd een stuk slechter dan als ie koud is

En aangezien dadde van Gent zijt, ik dacht da Mototech in Schellebelle zowel nog nen ER5 als nen CBF heeft staan, beide met garantie en meestal aan scherpe prijzen.
                            (www.mototech.be) En daar ebde zekerheid dadde effectief ook correct geholpen wordt als er zich iets in dat jaar garantie voor doet.

Voor u kledij, ga eens naar RAD (das in Drongen, www.rad.be ) en laat u helpen, want als ik u bezig hoor, dan gade anders (met alle respect) zeker met iets compleet verkeerd naar huis gaan

En voor de maat : passen mét de binnenvoering erin en zelf topje + bloesje aandoen.
                            Dan moet de jas mooi aansluiten, zoals een gewone jas.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Inderdaad, daarom denk ik wel dat de cbf250 dit moet kunnen, als die tenminste lange ritten aankan, maarja, nu en dan moet er wel autostrade mee gedaan worden, das gewoon nodig, ma zoals ik al zei hoop ik dat da bij mij wel zal lukken

Kbegin steeds meer te denken de cbf te kopen bij een handelaar, alleen vervelend dak die nergens vind bij honda dealers, kga nu eens yamaha dealers, enzo afgaan
                              CBF'ke zal langere ritten wat moeilijker verteren.
                              De vervelendste dingen aan een CBF zijn dat hij niet gemaakt is om lange tijd aan +120 km/h te rijden en als je eens een vrachtwagen of bus wilt inhalen... Mja, da gaat minder vlot en maakt het wat minder veilig.

Als je dan toch een CBF overweegt, wat is er mis met een CB(F)500?
                              Tensotte is dat de Honda tegenhanger van de ER...

En als je iets tussen de CBF250 en de ER500 wilt, dan is er nog steeds de GS500
                              En die vinde echt voor geen geld. Zijn kwalitatief wel ietsje minder, dus zeker bij dealer kopen.
                              Last edited by Tjeu; 22/06/2008, 13:55.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik ben bij rad geweest, keb daar eigenlijk niets gevonden dat echt goed leek, al die beschermers kon ik zo platduwen, en veel uitleg kreeg ik er ook niet bij, er hing ook geen merk waarvan ik had 'horen zeggen' dat het een goed was... Kzou morgen mijn vest gaan kopen bij dainese, een goretex met uitneembare binnenjas, ze is wel mijn maat, en waterdicht, wel duur , maar in bescherming investeer ik wel. Kdnek toch dat dit goede keuze is.

Die gs heb ik zitten zoeken maar vind die toch niet 'voor geen geld' en de honde cbf 500 is gewoon int algemeen te duur, heb sjanse dak op die Er gebots ben ma kvind de verzekering van 500 en tax erbij samen ook nogal duur daarmee dak over die twijfel ...

Comment

Ik ben bij rad geweest, keb daar eigenlijk niets gevonden dat echt goed leek, al die beschermers kon ik zo platduwen, en veel uitleg kreeg ik er ook niet bij, er hing ook geen merk waarvan ik had 'horen zeggen' dat het een goed was... Kzou morgen mijn vest gaan kopen bij dainese, een goretex met uitneembare binnenjas, ze is wel mijn maat, en waterdicht, wel duur , maar in bescherming investeer ik wel. Kdnek toch dat dit goede keuze is.

Die gs heb ik zitten zoeken maar vind die toch niet 'voor geen geld' en de honde cbf 500 is gewoon int algemeen te duur, heb sjanse dak op die Er gebots ben ma kvind de verzekering van 500 en tax erbij samen ook nogal duur daarmee dak over die twijfel ...
                                  RAD heeft toch goed materiaal? Voor elk wat wils.

En ze verdelen toch Dainese?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten

idd, bij die in Puurs heb ik al wat Dainese gerief gekocht
                                    1978 BMW E21 323i
                                    2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                    2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten

geen dainese nee, en van het materiaal heb ik geen verstand maar ze hielpen niet erg goed toen ... (ben er twee keer binnen geweest, heb er wel een nieuwe helm gekocht al)

Comment

De rugbescherming op mijn jas is ook maar zo'n foam ding. Dat kan je idd induwen met je hand, maar breekt toch wel de klap op je rug. Als je echt safe wil, moet je nog zo'n rugbeschermer erbij kopen maar dat is mij iet ste veel gedoe.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          De rugbescherming op mijn jas is ook maar zo'n foam ding. Dat kan je idd induwen met je hand, maar breekt toch wel de klap op je rug. Als je echt safe wil, moet je nog zo'n rugbeschermer erbij kopen maar dat is mij iet ste veel gedoe.

idd: zo'n harnas is veilig he, maar ik kan mij wel confortabelere dingen voorstellen
                                          rugbescherming is over het algemeen soepel... tenzij je echt een cirquit pak koopt

Comment

Working...
                                          X