Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorrijbewijs, welke motor?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Der is nu zelfs een diversion-versie van

Ik begin serieus overwegen om m'n motorijbewijs af te leggen. Bijna vakantiegeld op m'n rekening. Zou wel eens kunnen dat het er niet lang opstaat

Heb het hier al eens gepost, maar als ik alle kosten betaal mag ik met m'n broers Yamaha XJ600N rondrijden. Das de ideale moto voor mij Geen racebeest (top is 170 km/h geloof ik) Ideaal voor woon-werk.

Jammer van het kleurke, maar ik kan er mee leven
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Hmm die diversion vind ik maar niks Hij moet een ronde koplamp hebben

Comment

in 't begin van men motocarriere heb ik nog 18 maand met een XJ600S gereden (een diversion dus) 25kw op papier. 'k heb er meermaals net niet 210km/u uitgehaald. Er stonden laser pro stockskes op die een formidabel geluid gaven. Meermaals is het me overkomen dat ik ergens op een rit aankwam gesnord en veel volk vragend stond te kijken (in de trend van: "wat komt erdaar aan?") toen ze mijn divike dan zagen kreeg je de meest rare blikken te zien Was echt een prachtbakske waar ik de trukken van de foor op heb geleerd gaande van de grondspeling opgebruiken, knieke aan de grond placeren tot hem onderuitremmen door foute (beginners)reactie heb er meermaals supersportrijders doen zweten op de kleinere binnenwegen, mits juist schakelwerk en het betere joe bar werk

Hij is dan gesneuveld (met 59000km op de klok) in de verkeersjungle...door nen clown in ne renault safrane die op 20m voor menne neus de baan kwam opgereden. geen tekeningske vandoen me dunkt .

Dus aan al degene die een goedkoop en goed beginnersmotooke zoeken, sla zo'n diversion zeker ni af! 't ziet er niet zo blits uit maar hij is wel héél handelbaar en vergevingsgezind en 't is net dat wat je nodig hebt in den beginne

Comment

Ik heb is een vraagje.
          Als je een gewoon rijbewijs hebt, mag je dan ook met een brommer of motor rijden?
          Ik dacht van wel, maar weet er echt niets van af. Dus ik vroeg me af wat mijn restricties zijn. We zijn namelijk van plan om er eentje aan te schaffen, maar daarvoor zou ik eerst willen weten wat kan en wat mag. Remember, het gaat hier om een autorijbewijs B en niet om een motorrijbewijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN
            Ik heb is een vraagje.
            Als je een gewoon rijbewijs hebt, mag je dan ook met een brommer of motor rijden?
            Ik dacht van wel, maar weet er echt niets van af. Dus ik vroeg me af wat mijn restricties zijn. We zijn namelijk van plan om er eentje aan te schaffen, maar daarvoor zou ik eerst willen weten wat kan en wat mag. Remember, het gaat hier om een autorijbewijs B en niet om een motorrijbewijs
            Als je je rijbewijs hebt van voor 31 augustus 2001 mag je met een motor tot 25 KW rijden.

Daarna moet je een rijbewijs halen voor alles wat meer dan 45cc heeft en sneller is dan 45 km/u

Edit, datum aangepast

Comment

Met rijbewijs B mag je rijden met een 125cc tot 11Kw. Voorlopig moet het behaald zijn voor september (?) 2001. Dat zou binnenkort veranderen door een wetswijziging.

edit: jupke was me voor, de snoodaard

Comment

'k heb dus nog de datum aangepast, moest 2001 zijn ipv 2003

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                  Met rijbewijs B mag je rijden met een 125cc tot 11Kw. Voorlopig moet het behaald zijn voor september (?) 2001. Dat zou binnenkort veranderen door een wetswijziging.

Tis dus 25 KW en 125cc voor rijbewijze tot 31 augustus 2001

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                    Tis dus 25 KW en 125cc voor rijbewijze tot 31 augustus 2001
                    Er gaan stemmen op om dat terug te wijzigen zodat terug iedereen die z'n B langer heeft dan 2 jaar dit terug zou mogen maar ik weet niet of dit ook gaat doorgaan aangezien ze het vorige keer hebben afgeschaft wegens niet in regel volgens europa.

Comment

enig idee wat er in die wetswijziging gaat staan?
                      Mijn rijbewijs is van November 2005, dus ik zou enkel met een tot 45km/u en 45CC brommerke mogen rijden?
                      Last edited by ; 24/05/2006, 15:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN
                        enig idee wat er in die wetswijziging gaat staan?
                        Mijn rijbewijs is van November 2005, dus ik zou enkel met een tot 45km/u en 45CC brommerke mogen rijden?
                        Idd .

Comment

Ivm met dat wetsvoorstel, dat is nog maar een voorstel he ...

Comment

Als je je rijbewijs hebt van voor 31 augustus 2001 mag je met een motor tot 25 KW rijden.

Daarna moet je een rijbewijs halen voor alles wat meer dan 45cc heeft en sneller is dan 45 km/u

Edit, datum aangepast
                            past misschien die 25 kW ook nog aan naar 11 kW en het is correct.
                            A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                              past misschien die 25 kW ook nog aan naar 11 kW en het is correct.
                              Damn, zat twee regels door mekaar te hutsen

Tis te zien dat de week bijna om is

Idd 125cc en max 11 KW

max 25 KW als je een A hebt en minder dan 21 jaar ...

Comment

tsss TTn zo in verwarring brengen...

Comment

tsss TTn zo in verwarring brengen...
                                  Voor tetten is er geen verwarring, tuffen op een brommerke, dat mag ie

Comment

Voor tetten is er geen verwarring, tuffen op een brommerke, dat mag ie
                                    Zolang dat mijn ma dat aankoopt heb ik daar allemaal geen probleem mee

Comment

Working...
                                    X