Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gunbus 410

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gunbus 410

Technische Daten

Motor:

* 2-Zylinder, V-Anordnung
    * Zylinderwinkel: 45°
    * Hub: 176 mm
    * Bohrung Ø: 156 mm
    * Hubraum: 6728 cm³ 410 cu.in.
    * Verdichtungsverhältnis: 8,7:1
    * Max. Drehmoment: 710 Nm bei 1900 U/min.

Getriebe:

* Sequentielles 3-Gang-Getriebe mit Rückwärtsgang

Kupplung:

* 3-Scheiben Sintermetall Trockenkupplung
    * Ø 140 mm, Betätigung hydraulisch

Antrieb:

* Primärantrieb: Duplex - Rollenkette 1"x 11/16"
    * Sekundärantrieb: Einfach – Rollenkette 1"x 11/16"

Fahrgestell:

* Rahmen: Stahlrohr, 25CrMo4, WIG - verschweißt
    * Lenkkopfwinkel: 65°
    * Trapezgabel: Stahlrohr, 25CrMo4

Gemischaufbereitung:

* 2 Einzel-Drosselklappen, Ø 70 mm
    * sequentielle Kraftstoffeinspritzung, Lambda geregelt
    * Katalysator, Doppelzündung
    * elektronisches Motormanagement mit abschaltbarer Schlupfregelung

Bereifung:

* vorne: Ø 38", Breite 11", Hersteller RIGDON
    * hinten: Ø 42", Breite 15", Hersteller RIGDON

Bremsanlage:

* vorne: zwei Scheiben, Ø 310 mm
    * hinten: eine Scheibe, Ø 310 mm

Schmierung:

* Trockensumpfschmierung

Maße und Gewichte:

* Länge gesamt: 3450 mm
    * Radstand: 2410 mm
    * Höhe gesamt: 1480 mm
    * Sitzhöhe: 800 mm
    * Leergewicht: 650 kg

Hier op autoblog nemen we af en toe wat motornieuws mee, want een motor is eigenlijk net een auto, maar dan met 2 wielen minder. Vandaag hebben we een motor die zo bizar is, dat we er wel even over moéten schrijven: de kolossale Gunbus. Amerikanen hebben al vaker de klassieke motorwetten getart met hun […]

Comment

Zalig sta daarmee aan de lichten.

Comment

De lolo ferarri onde de moto's, veel te zwaar opgespoten lippen en tetten.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          De lolo ferarri onde de moto's, veel te zwaar opgespoten lippen en tetten.
          Hoeveel muurkes zoude daarmee kunnen ommalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
            Hoeveel muurkes zoude daarmee kunnen ommalen?
            Ha Ha.. (ge moogt is van mopje veranderen hoor, na 3 maanden is het niet grappig meer)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlasjtrab Bekijk Berichten
              Ha Ha.. (ge moogt is van mopje veranderen hoor, na 3 maanden is het niet grappig meer)
              Vindt ge? Wat moet dieje eigenaar dan zeggen denkt ge. Denkt gij dat die da grappig vond. Misschien moet ik u eens inlichten over de omstandigheden hè, of waart ge der ook? God weet den hoeveelste pummel is dat al

Comment

Vindt ge? Wat moet dieje eigenaar dan zeggen denkt ge. Denkt gij dat die da grappig vond. Misschien moet ik u eens inlichten over de omstandigheden hè, of waart ge der ook? God weet den hoeveelste pummel is dat al

Wat heeft het feit dat die eigenaar er niet mee kan lachen hier mee te maken? En nee ik was er niet bij, en ja ik ken het verhaaltje intussen wel. Het gaat gewoon over het feit dat ge nu al 3 maanden aan een stuk over hetzelfde mopje bezig zit. 1keer oke, grappig. 2 x een glimlach, 3x cv nog, maar 30keer is er wel over. Sorry dat ik mij hier aan stoor.

Comment

Wat heeft het feit dat die eigenaar er niet mee kan lachen hier mee te maken? En nee ik was er niet bij, en ja ik ken het verhaaltje intussen wel. Het gaat gewoon over het feit dat ge nu al 3 maanden aan een stuk over hetzelfde mopje bezig zit. 1keer oke, grappig. 2 x een glimlach, 3x cv nog, maar 30keer is er wel over. Sorry dat ik mij hier aan stoor.
                  Den Tjeu eeft precies vriendjes gemaakt ofzo.

Kijk, draai en keer het hoe ge wilt. Ge kunt op uwe smoel gaan, tot daar. Maar op zo'n manier iedereen zijn dag verneuken, omdat meneer op zijn zware machine mij op m'n 125 moest overtreffen. Hoe kan je je al verlagen in de eerste plaats. En het dan even op die cilinders steken

Comment

Den Tjeu eeft precies vriendjes gemaakt ofzo.

Kijk, draai en keer het hoe ge wilt. Ge kunt op uwe smoel gaan, tot daar. Maar op zo'n manier iedereen zijn dag verneuken, omdat meneer op zijn zware machine mij op m'n 125 moest overtreffen. Hoe kan je je al verlagen in de eerste plaats. En het dan even op die cilinders steken
                    Wou hij iemand overtreffen? Je moet het niet zo persoonlijk opnemen hoor.

Gezien die situatie, alles bij elkaar genomen... Ja, ik kan wel begrijpen waarom hij de dingen zo aangepakt heeft. Jij niet, maar dat is daarom nog niet slecht he.

En als ik het me niet verkeerd herinner wist hij ook wel waar de uiteindelijke schuld lag.

Inderdaad. Laat het gewoon gerust zeg... Ondertussen weet iedereen hoe je erover denkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                      Wou hij iemand overtreffen? Je moet het niet zo persoonlijk opnemen hoor.

Gezien die situatie, alles bij elkaar genomen... Ja, ik kan wel begrijpen waarom hij de dingen zo aangepakt heeft. Jij niet, maar dat is daarom nog niet slecht he.

En als ik het me niet verkeerd herinner wist hij ook wel waar de uiteindelijke schuld lag.

Inderdaad. Laat het gewoon gerust zeg... Ondertussen weet iedereen hoe je erover denkt.
                      Oh nee? En wat is dit dan?

Constant mijn contactslot weer afdraaien aan de tussenstops, nadat ik net gestart had. Constant grote gaten laten tussen zijn voorligger terwijl ik achter hem reed. Hij kon op die machine makkelijke de kraan opendraaien, wat hij ook deed. Maar ik kon niet bijbenen op de 125 en kreeg commentaar dat'k moest aansluiten. Wanneer ik hem dan voorbijstak, plakte hij voortdurend in mijn kont en reed zelfs enkele malen tegen mijn achterwiel.

Wanneer ik dan aan 20 km/u op mijn tank ga zitten, moet meneer ook nog eens showen dat hij veel beter kan.

Dan denk ik wel dat het mij gepermitteerd is om hem nu uit te lachen, al duurt dat inderdaad maanden.

Comment

Oh nee? En wat is dit dan?

Constant mijn contactslot weer afdraaien aan de tussenstops, nadat ik net gestart had. Constant grote gaten laten tussen zijn voorligger terwijl ik achter hem reed. Hij kon op die machine makkelijke de kraan opendraaien, wat hij ook deed. Maar ik kon niet bijbenen op de 125 en kreeg commentaar dat'k moest aansluiten. Wanneer ik hem dan voorbijstak, plakte hij voortdurend in mijn kont en reed zelfs enkele malen tegen mijn achterwiel.

Wanneer ik dan aan 20 km/u op mijn tank ga zitten, moet meneer ook nog eens showen dat hij veel beter kan.

Dan denk ik wel dat het mij gepermitteerd is om hem nu uit te lachen, al duurt dat inderdaad maanden.
                        Uw goed recht, maar via PM gaat dit ook. Iedereen weet het ondertussen al.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                          Uw goed recht, maar via PM gaat dit ook. Iedereen weet het ondertussen al.
                          Ge zou de PMekes eens moeten lezen hoe hij het zelfs dààr blijft volhouden en op de cilinders steekt

Comment

Working...
                          X