Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eerste Moto

Ik ben momenteel lessen aan het nemen om hopelijk op 11 augustus mijn motorijbewijs te behalen.
    En mogelijk is deze vraag al veelvuldig gesteld geweest maar hier komt ze dan nog eens: wat is een ideale moto om te kopen voor een klein meisje als ikzelf. Ik besef dat ik met mijn 1m58 niet op alles zal kunnen rijden.
    Eigenlijk zou ik doodgraag een Harley willen kopen op termijn, maar ik ben al gaan beseffen dat het misschien beter is om hier niet onmiddellijk mee te beginnen.

Wat kunnen jullie mij als raad geven?

en als er nog tips zijn voor het examen: ook meer dan welkom

Examen: gewoon relax rijden. Niet krampachtig op de moto zitten. Overdreven goed kijken, voorrang verlenen, enz... zonder als een slak te gaan rijden. Niet door rood rijden (deed mijn voorganger al na 200 meter van het examencentrum. Na 2 minuten was hij terug...)

Als je een Harley wil, gaat je voorkeur waarschijnlijk meer naar choppers? Daar ben ik helaas helemaal niet in thuis. Gewoon niet direct voor de zwaarste en krachtigste moto's gaan. Al zullen anderen dat weer tegenspreken.

Ik zie dat je van W-Vl bent dan zal je in Brugge moeten examen doen. Ik vond mijn examinator daar héél relax. Rustig, sprak me iedere keer met m'n voornaam aan.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

in welke klasse wordt er gezocht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veerle.philips Bekijk Berichten
        Ik ben momenteel lessen aan het nemen om hopelijk op 11 augustus mijn motorijbewijs te behalen.
        En mogelijk is deze vraag al veelvuldig gesteld geweest maar hier komt ze dan nog eens: wat is een ideale moto om te kopen voor een klein meisje als ikzelf. Ik besef dat ik met mijn 1m58 niet op alles zal kunnen rijden.
        Eigenlijk zou ik doodgraag een Harley willen kopen op termijn, maar ik ben al gaan beseffen dat het misschien beter is om hier niet onmiddellijk mee te beginnen.

Er zijn zoveel lage moto's. De Honda CB500 is een zeer betrouwbare, lichte, lage en niet te krachtige motor. Met een CB500 ga je zeker met je voeten aan de grond kunnen. Ideaal voor de beginners dus.
        Een Harley is niet echt een ideale beginnersmoto. Laag ga je wel zitten maar die schakelen zwaar, trillen langs alle kanten, hebben een zwaar ontkoppelingshendel en dikwijls een bruut vrijkomend koppel in de lage toeren. Ook stuurt zo'n Harley voor geen meter, maar als je van rustig cruisen houdt heb je dat natuurlijk niet nodig.

Tip voor het praktisch examen: oefenen en blijven oefenen op die manoeuvres.

Comment

Hier vind je al wat tips over "de beginnersmoto".
          (Maar daarmee heb ik niet gezegd dat een eerste moto daarom ook een klassieke "beginnersmoto" moet zijn)

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Examen: gewoon relax rijden. Niet krampachtig op de moto zitten. Overdreven goed kijken, voorrang verlenen, enz... zonder als een slak te gaan rijden. Niet door rood rijden (deed mijn voorganger al na 200 meter van het examencentrum. Na 2 minuten was hij terug...)

Als je een Harley wil, gaat je voorkeur waarschijnlijk meer naar choppers? Daar ben ik helaas helemaal niet in thuis. Gewoon niet direct voor de zwaarste en krachtigste moto's gaan. Al zullen anderen dat weer tegenspreken.

Ik zie dat je van W-Vl bent dan zal je in Brugge moeten examen doen. Ik vond mijn examinator daar héél relax. Rustig, sprak me iedere keer met m'n voornaam aan.
          Of Tielt... Of Wevelgem... Vanuit Ruiselede zal het allemaal geen 10 minuten verschil maken denk ik. Nooit gedacht dat Ruiselede het centrum van West-Vlaanderen was.

Op uw examen hetzelfde doen als wat je deed toen je uw B haalde (als je dat hebt), maar dan met die paar motorgerelateerde zaken erbij. Dat valt mee he.

Comment

Welkom allereerst. Proficiat met het lessen

Mijn vriendin en ik zijn beide begonnen op (dezelfde) CBR125R Repsol (zie onderschrift). Ik heb er een aantal extra rijcursussen mee gedaan, fameus mee gespeeld, kortom: een leuke tijd gehad en toch goed leren rijden. In augustus staat hij een jaar in m'n garage, en in november verwachten we onze nieuwe moto, een 600cc.

Wat ik maar wil zeggen: begin met iets wat kleiner is (zeker aangezien je het zelf al zegt: klein meisje) en dan kan je nog zien. Mijn stiefmoeder rijdt nu ook op ne Fireblade dus

By the way, ge spreekt van nen Harley. Gezien je leeftijd mag je meteen op vol-vermogen, dus daar zit je al niet mee. Er zijn genoeg vrouwen die op een Harley rijden. Zelf vind ik de Sportster wel wat hebben. 'k Ben 1m70 en dat ging écht poepsimpel voor mij. 't Is dan geen lichte fiets meer, maar met nen Harley scheurt ge (normaal gezien) toch niet, dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten

Mijn vriendin en ik zijn beide begonnen op (dezelfde) CBR125R Repsol (zie onderschrift). Ik heb er een aantal extra rijcursussen mee gedaan, fameus mee gespeeld, kortom: een leuke tijd gehad en toch goed(???) leren rijden. In augustus staat hij een jaar in m'n garage, en in november verwachten we onze nieuwe moto, een 600cc.

Wat ik maar wil zeggen: begin met iets wat kleiner is (zeker aangezien je het zelf al zegt: klein meisje) en dan kan je nog zien. Mijn stiefmoeder rijdt nu ook op ne Fireblade dus

By the way, ge spreekt van nen Harley. Gezien je leeftijd mag je meteen op vol-vermogen, dus daar zit je al niet mee. Er zijn genoeg vrouwen die op een Harley rijden. Zelf vind ik de Sportster wel wat hebben. 'k Ben 1m70 en dat ging écht poepsimpel voor mij. 't Is dan geen lichte fiets meer, maar met nen Harley scheurt ge (normaal gezien) toch niet, dus
              Last edited by ; 28/07/2008, 19:30. Reden: ni duidelijk genoeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichten
                Basistechnieken e.d. aangeleerd, wat makkelijker is dan op een zwaarder machien. Dan denk ik maar aan slalommen, over plankjes rijden, ...
                Ook is deze veel vergevingsgezinder, ...

Duidelijk genoeg?

EDIT: zijde gij nu toevallig ni dieje met zijne GSR van de STAM fzo?
                Last edited by Astian; 28/07/2008, 19:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten

Of Tielt... Of Wevelgem... Vanuit Ruiselede zal het allemaal geen 10 minuten verschil maken denk ik. Nooit gedacht dat Ruiselede het centrum van West-Vlaanderen was.

Op uw examen hetzelfde doen als wat je deed toen je uw B haalde (als je dat hebt), maar dan met die paar motorgerelateerde zaken erbij. Dat valt mee he.
                  Aha, ze hadden mij verteld op de rijschool dat er voor motoexamens maar 1 per provincie was. Ik deed m'n B rijbewijs in Oostende, maar motor in Brugge (als plattelandsjongen zo maar verzeild in de grootstad, the urban jungle... had er nachtmerries over )
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Vermits ik in Melle werk en rijles volg in Zwijnaarde, zal het Sint Denijs worden om examen te doen. ik ken de weg daar een beetje en vermits ik al 10 jaar met de auto rij, is het verkeersinzicht zo geen probleem. ik vrees alleen maar voor de remproeven. Ik heb al 4u achter de rug en nog 4u te gaan en dan is het examen.
                    slalom en 8-jes zijn geen probleem, stapvoets rijden zou ook geen probleem mogen worden, zat toch al bij mijn vorige pogingen aan 11 seconden, dus nog 1e te gaan

Nu voor een moto: Harley ga ik me niet onmiddellijk ana wagen en het hoeft ook niet noodzakelijk een chopper te zijn, zolang het maar iets is waar ik mee kan leren rijden, bochten beter leren nemen. want met 8u rijschool kan je niet zeggen dat je met de moto kan rijden. Zolang ik er maar rustig kan ervaring mee kan doen ben ik al tevreden
                    Last edited by ; 28/07/2008, 22:49.

Comment

Ah, ge zijt van Ruuslee

Dan zal ik je misschien af en toe tegenkomen met mijn Vespa.

Ik denk eraan om volgend jaar een ER-5 of een MT-03 te kopen om mijn rijbewijs te halen.

Zeker die ER-5 is eigenlijk de ideale opstapmotor, in de rijscholen gebruiken ze die ook veel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten

Mijn vriendin en ik zijn beide begonnen op (dezelfde) CBR125R Repsol (zie onderschrift). Ik heb er een aantal extra rijcursussen mee gedaan, fameus mee gespeeld, kortom: een leuke tijd gehad en toch goed leren rijden. In augustus staat hij een jaar in m'n garage, en in november verwachten we onze nieuwe moto, een 600cc.

Bij Harley heb ik ook niet al te veel keuze maar de sportster is een supertof machien en die zie ik zeker zitten.

Comment

Bij Harley heb ik ook niet al te veel keuze maar de sportster is een supertof machien en die zie ik zeker zitten.
                          En de lichte 883 versie kan je vrij goedkoop vinden op de tweedehandsmarkt...

Comment

Veerle is een knappe madam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              Veerle is een knappe madam.
                              Ik wist niet dat dit een Rendez-Vous site was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                Ik wist niet dat dit een Rendez-Vous site was
                                Dan loop je achter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                  Dan loop je achter.
                                  Dat jij achter iets loopt is duidelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                    Dat jij achter iets loopt is duidelijk

Oké, genoeg gelachen, terug ontopic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Oké, genoeg gelachen, terug ontopic.
                                      Een knappe vrouw moet in een strak leren pak op een supersport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        Een knappe vrouw moet in een strak leren pak op een supersport
                                        supersport zal ik maar mee wachten tot ik kan rijden denk ik

Vandaag terug les gehad en mijn manoeuvres zijn nog niet goed genoeg, dus extra les nemen en vermits ik geen moto heb, kan ik buiten mijn lessen niet oefenen.
                                        DUS
                                        Ontopic: Honda CB500 zou goed moeten zijn.

Comment

Working...
                                        X