Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door veerle.philips Bekijk Berichten
    Om mijn ouders nog een beetje rust te gunnen ben ik niet van plan om met een race machien naar huis te komen. toch ni direct
    En nen suzuki SV ofzo? Beetje naked maar toch iets racy vindek...

EDIT:

of zoiets http://www.2dehands.be/honda-cb-600-...qq=cb&start=20
    of toch meteen nen Harley http://www.2dehands.be/harley-sports...l?qq=sportster
    of van hetzelfde huis. Mijn stiefmoeder wilt haar blade meteen ruilen voor zoiets. Ge moet er maar voor zijn http://www.2dehands.be/buell-lightni...?motor_merk=50

'k Weet natuurlijk niet hoeveel ge deraan wilt/kunt spenderen en wat ge mooi vindt
    Last edited by Astian; 29/07/2008, 20:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
      En nen suzuki SV ofzo? Beetje naked maar toch iets racy vindek...

EDIT:

of zoiets http://www.2dehands.be/honda-cb-600-...qq=cb&start=20
      of toch meteen nen Harley http://www.2dehands.be/harley-sports...l?qq=sportster
      of van hetzelfde huis. Mijn stiefmoeder wilt haar blade meteen ruilen voor zoiets. Ge moet er maar voor zijn http://www.2dehands.be/buell-lightni...?motor_merk=50

'k Weet natuurlijk niet hoeveel ge deraan wilt/kunt spenderen en wat ge mooi vindt
      tzal wel zijn omdat ik een vrouw ben, maar de suzuki is ni echt iets voor mij. Den Honda zie ik al wel zitten, de sportster is goed als 2e moto denk ik en den buell is ook super, maar beter eerst nog een beetje beter leren vrees ik.

Comment

ik zen met ne cb600 begongen en nooit geen spijt van gehad

Comment

tzal wel zijn omdat ik een vrouw ben, maar de suzuki is ni echt iets voor mij. Den Honda zie ik al wel zitten, de sportster is goed als 2e moto denk ik en den buell is ook super, maar beter eerst nog een beetje beter leren vrees ik.
          Voila se, gij zijt een goei Ge gaat er nog komen meiske

Comment

Hebben vrouwen iets tegen Suzuki misschien?

Koopt u maar zo'n Honda CB, heel vergevingsgezind, licht, laag en oerbetrouwbaar. Met zo'n Buell of Harley hebt ge alleen maar prul.
            Probeer voor een exemplaar met ABS te gaan, als je dan alles dichtsmijt en niet de juiste remtechniek gebruikt, blijf je nog recht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Koopt u maar zo'n Honda CB, heel vergevingsgezind, licht, laag en oerbetrouwbaar. Met zo'n Buell of Harley hebt ge alleen maar prul.
              Probeer voor een exemplaar met ABS te gaan, als je dan alles dichtsmijt en niet de juiste remtechniek gebruikt, blijf je nog recht.

idd en als ge dan later eene zonder ABS koopt kunde ni remmen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichten
                Ik wou het net zeggen: leer maar rijden zonder ABS, voor ge hem gaat misbruiken. Tot ge natuurlijk ne keer met ne vervangmoto ofzo opweg zijt die dat niet heeft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

ik zeg ni dat vrouwen iets tegen Suzuki hebben he. Maar "ik vind hem ni mooi" is dat dan beter

Vanavond ga ik ne keer naar Honda garage Wim motors in Lottenhulle (Aalter) en eens kijken wat er "in aanbieding" is
                  Last edited by ; 31/07/2008, 09:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichten
                    Heden ten dage hebben de meeste lesmoto's van de rijscholen ABS. Ikzelf heb drie jaar geleden les gehad op een CB500 met ABS.
                    ABS is trouwens niet alleen handig voor de onervaren motorrijder, ook voor de ervaren rijder. Je zou er van verschieten hoeveel schuivers (van ervaren rijders) al hadden vermeden kunnen worden indien ze een motorfiets met ABS gehad zouden hebben. Die remtechniek leer je na verloop van tijd ook aan met ABS.

Comment

Ik heb daar alleen nog maar BMW weten staan.
                      Een vriend van mij kent iemand die haar Honda weg doet. 2 jaar oud, 2.000 km en ze vraagt 4500€. Is dit een realistische prijs?
                      Hmm.. 2000 km op 2 jaar tijd? Van bevlieging gesproken Dat rij ik in een zomermaand of twee als ik niet te vaak de baan op ben

Al eens aan een Bandit 600 gedacht? Niet te zwaar, erg vergevingsgezind, toch krachtig genoeg (100 PK heb je écht niet nodig hoor), erg schappelijk van prijs...

Comment

Mijn rijlessen zijn op een BMW FG650 als ik mij niet vergis en ik weet dat mijn linkerschouder zeer doet na 1 uur 8-jes rijden.

Persoonlijk vind ik dat ik nogal veel "moeite" moet doen om tijdens mijn manoeuvres die moto te laten gaan zoals ik wil. Kan aan mij liggen, maar als ik moto's zie rijden, dan lijkt dat allemaal zo moeiteloos te gaan wat ik nu bij mij niet het gevoel heb dat dat het geval is.

Pijn in je schouders is perfect normaal na een uurtje 8-jes rijden. Is wel een teken dat je een klein beetje gespannen op de moto zit.
                        Om die 8-jes te leren rijden is een moto wel een serieus gewicht natuurlijk als je niet al te groot/zwaar bent. Ik merk dat zelf ook nu ik in de winter een 10-tal kilo's kwijt ben geraakt, als ik met mijn moto traag rijd (in 1 keer draaien op echt smalle wegen) wringt 'em toch net iets meer tegen.
                        Last edited by 911turbo; 02/08/2008, 13:42.
                        A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk Berichten
                          Al eens aan een Bandit 600 gedacht? Niet te zwaar, erg vergevingsgezind, toch krachtig genoeg (100 PK heb je écht niet nodig hoor), erg schappelijk van prijs...
                          Inderdaad, Bandit GSF 600/650 is een goede moto (comfortabel, snel genoeg, goede zithouding) een beetje een alleskunner.

Wat ik ook een aanrader vind is een ER6-n of ER-6f, Versys of een Fazer 600. GSX-f650 is ook een mooie machine.

Bandit 650

Gsx-f 650

Bijgevoegde Bestanden
                          A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk Berichten
                            Hmm.. 2000 km op 2 jaar tijd? Van bevlieging gesproken
                            héhé, op mijne CB600F staan na 2 volle jaren 1400km De rodage-olie moet er nog af

Wordt tijd dat ik er nog eens mee ga rijden precies of et rubber gaat verderven

Ochja, teveel hobbies en te weinig tijd

Comment

Ik heb mijn rijbewijs een 3-tal jaren eindelijk gaan halen en ik heb dat op een Honda CB500F gedaan, namelijk die van de rijschool.

Die moto's zijn best in orde, maar zo saai, eh.

Ik heb dan als eerste moto een nieuwe Harley 883R gekocht en ik moet zeggen dat me dat echt goed beviel! Is echt om op je gemak mee te rijden en wat te wennen aan de snelheden en de feeling van het motorrijden. Die machine heeft echter wel beperkingen : zo kan je moeilijk corrigeren in een bocht op een afdaling, 260kg en bodemspeling. Ik heb er meerdere malen gensters zien uitkomen tijdens de afdaling bij Maredsous

Ik zou hem wel gehouden hebben als 2e moto om soms wat in de buurt te rijden en met iemand achterop, maar 2 in de garage is mij wat veel.

Nu heb ik een Kawa Z750, wat ook een geweldige machine is. Uiteindelijk hangt het toch allemaal van je rechterhand af... Als je die kan in toom houden kan je evngoed met een R6 beginnen, vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                                héhé, op mijne CB600F staan na 2 volle jaren 1400km De rodage-olie moet er nog af

Wordt tijd dat ik er nog eens mee ga rijden precies of et rubber gaat verderven

Ochja, teveel hobbies en te weinig tijd
                                heeft dat spel al wat toeren gedraaid? ik heb de mijne nu van eind februari 2008 en heb er 2300km opstaan, dus ook nog niet heel veel gereden. Laatste tijd meer en meer
                                1978 BMW E21 323i
                                2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duKKe Bekijk Berichten
                                  Ik heb mijn rijbewijs een 3-tal jaren eindelijk gaan halen en ik heb dat op een Honda CB500F gedaan, namelijk die van de rijschool.

Die moto's zijn best in orde, maar zo saai, eh.

Ik heb dan als eerste moto een nieuwe Harley 883R gekocht en ik moet zeggen dat me dat echt goed beviel! Is echt om op je gemak mee te rijden en wat te wennen aan de snelheden en de feeling van het motorrijden. Die machine heeft echter wel beperkingen : zo kan je moeilijk corrigeren in een bocht op een afdaling, 260kg en bodemspeling. Ik heb er meerdere malen gensters zien uitkomen tijdens de afdaling bij Maredsous

Ik zou hem wel gehouden hebben als 2e moto om soms wat in de buurt te rijden en met iemand achterop, maar 2 in de garage is mij wat veel.

Nu heb ik een Kawa Z750, wat ook een geweldige machine is. Uiteindelijk hangt het toch allemaal van je rechterhand af... Als je die kan in toom houden kan je evngoed met een R6 beginnen, vind ik.
                                  Den Dukke van in Kallo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                                    heeft dat spel al wat toeren gedraaid?
                                    Bwa, vanaf een goei 1000km heb ik al meermaals de kraan volledig opengedraaid richting 13.000 toeren En ie doet dat niet slecht azo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                                      Bwa, vanaf een goei 1000km heb ik al meermaals de kraan volledig opengedraaid richting 13.000 toeren En ie doet dat niet slecht azo
                                      idd die doen dat niet slecht een buurman van een paar huizen verder heeft ook een cb 600, veel rijdt ie er ook niet mee, maar als hij er eens mee rijdt ...
                                      1978 BMW E21 323i
                                      2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                      2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                        Pijn in je schouders is perfect normaal na een uurtje 8-jes rijden. Is wel een teken dat je een klein beetje gespannen op de moto zit.
                                        Om die 8-jes te leren rijden is een moto wel een serieus gewicht natuurlijk als je niet al te groot/zwaar bent. Ik merk dat zelf ook nu ik in de winter een 10-tal kilo's kwijt ben geraakt, als ik met mijn moto traag rijd (in 1 keer draaien op echt smalle wegen) wringt 'em toch net iets meer tegen.
                                        Ik denk dat rijhouding er veel mee te maken moet hebben. gisteren nog eens les gehad en een uur lang manoeuvres gedaan en ik had nergens last.
                                        En het is ni evident om klein te zijn en op een moto te kruipen. en het ergste van al ik krijd die moto niet terug recht als hij ne keer tegen de grond is gegaan. Kheb het ne keer geprobeerd en mijne rug aan zeer gedaan.

EN nu komt mijn ex af met het feit dat zijn schoonbroer zijn harley weg doet. Dan wringt het toch een beetje zenne. Kiezen tussen Honda en nog wa beter leren rijden of nen Harley van den eerste keer.
                                        Ik merk dat ik hier een tussen de "sportievere" rijders zit, maar voor mij mag het toch ook wat rustiger zijn. En het heerlijke geluid dat die machientjes maken. Ja je bent er voor of niet he

Comment

éla, heb ook nog een paar jaar Harley gereden hoor, puur genieten was dat

Comment

Working...
                                          X