Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• moto

hallo,

ik zit met een vraag ivm met het motorrijbewijs.

ik wordt binnekort 17 en ik zou graag voor een motorrijbewijs gaan.
    maar ik weet niet hoe of wat ik moet doen, en als ik mijn rijbewijs behaald heb, met wat type motor mag ik rijden en/of mag ik dan al op de openbare weg rijden.

groeten marnick

eerst uwe theorie doen + examen
    en dan rijlessen

ofwel 6uur en dan met een L rondbollen en dan examen
    ofwel 8 uur en dan direct examen

gezien uwe leeftijd zult ge gedurende 2 jaar een beperkt rijbewijs hebben, dus ne moto met max 25kw. Na die 2 jaar moogt langs t gemeentehuis gaan en een nieuw rijbewijs gaan halen (ge moet geen examens doen ofzo) en dan hebt ge geen beperking meer qua vermogen van uwe moto.

thats it

Comment

dus ik kan al voor mijn 18e mijn beperkt rijbewijs a hebben?

moet ik geen 18 zijn dan...?

groete marnick

Comment

ge moet wel 18 zijn ja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          eerst uwe theorie doen + examen
          en dan rijlessen

ofwel 6uur en dan met een L rondbollen en dan examen
          ofwel 8 uur en dan direct examen

gezien uwe leeftijd zult ge gedurende 2 jaar een beperkt rijbewijs hebben, dus ne moto met max 25kw. Na die 2 jaar moogt langs t gemeentehuis gaan en een nieuw rijbewijs gaan halen (ge moet geen examens doen ofzo) en dan hebt ge geen beperking meer qua vermogen van uwe moto.

thats it
          EN minstens 21 jaar zijn. 18 jaar zijn en het papiertje halen + 2 jaar rijden is dus niet voldoende. Je moet weldegelijjk 21, ik heb er onlangs nog achter geïnformeerd hoe het nu precies zat, en dat zei de man aan de balie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
            EN minstens 21 jaar zijn. 18 jaar zijn en het papiertje halen + 2 jaar rijden is dus niet voldoende. Je moet weldegelijjk 21, ik heb er onlangs nog achter geïnformeerd hoe het nu precies zat, en dat zei de man aan de balie.

dan is de man achter de balie fout

Comment

als ge 20 jaar 11 maand en 29 dagen oud bent en je gaat dan voor je rijbewijs dan moet je nog 2 jaar met een beperkt vermogen rijden

maar als je op je 18 begingt mag je normaal gezien op je 20 met onbeperkt rijden

Comment

't Is al goe, betweters

Ik had er gewoon onlangs achter gehoord, maar bon, 'k wil het gerust geloven

Comment

ik ben op mijn 18 begonnen met motorrijden en heb een paar maand geleden mijn 'zwaar rijbewijs' kunnen gaan halen bij de gemeentedienst. Gewoon het 25kw rijbewijs omruilen en na een 3-tal dagen had ik mijn +25kw rijbewijs. Was toen ook 20 jaar (en een paar maand ) morgen trouwens 21 (dat even terzijde )
                  1978 BMW E21 323i
                  2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                  2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Aangezien ik het systeem met de "L" ga doen, vraag ik mij af hoelang je dan mag rijden als leerling vooraleer je je examen doet.

Minimum en maximum periode als leerling ?

En zit er op die motor dan een beperking als leerling ? Of heeft dat ook met de leeftijd te maken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                      Aangezien ik het systeem met de "L" ga doen, vraag ik mij af hoelang je dan mag rijden als leerling vooraleer je je examen doet.

Minimum en maximum periode als leerling ?

En zit er op die motor dan een beperking als leerling ? Of heeft dat ook met de leeftijd te maken?
                      Je mag bvb. niet naar het buitenland. En je mag een jaar rondrijden.

Ik heb de lessen genomen en instant mijn examen gedaan en geslaagd... Ik ben van mening dat je beter dadelijk het examen kan gaan doen, als alles er nog fris inzit.

En dan ben je er meteen vanaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duKKe Bekijk Berichten
                        Je mag bvb. niet naar het buitenland. En je mag een jaar rondrijden.

Ik heb de lessen genomen en instant mijn examen gedaan en geslaagd... Ik ben van mening dat je beter dadelijk het examen kan gaan doen, als alles er nog fris inzit.

En dan ben je er meteen vanaf.
                        +1

Pak desnoods een paar uur extra les, moest het niet goed gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                          ik ben op mijn 18 begonnen met motorrijden en heb een paar maand geleden mijn 'zwaar rijbewijs' kunnen gaan halen bij de gemeentedienst. Gewoon het 25kw rijbewijs omruilen en na een 3-tal dagen had ik mijn +25kw rijbewijs. Was toen ook 20 jaar (en een paar maand ) morgen trouwens 21 (dat even terzijde )

Bij deze, Happy B-day today!!
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                            Bij deze, Happy B-day today!!
                            thanks
                            1978 BMW E21 323i

Comment

Die theorie voor de moto, is dat juist dezelfde als voor de auto? Of moet je daar ook een apart theoretisch examen voor afleggen? Indien ja, hoe oud moet je daarvoor zijn? Ik ga mijn theoretisch examen voor de auto afleggen als ik 17 jaar ben, kan ik dan meteen dat van de moto ook afleggen?

P.s: gelukkige verjaardag tracer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlasjtrab Bekijk Berichten
                                Die theorie voor de moto, is dat juist dezelfde als voor de auto? Of moet je daar ook een apart theoretisch examen voor afleggen? Indien ja, hoe oud moet je daarvoor zijn? Ik ga mijn theoretisch examen voor de auto afleggen als ik 17 jaar ben, kan ik dan meteen dat van de moto ook afleggen?

P.s: gelukkige verjaardag tracer
                                thanks als ik mij kan herrinnere was het niet zo verschillend van de theorie met de auto, theorie over de borden en verkeersregels is hetzelfde, maar afentoe staat er wel iets bij over waar je best in het rijvak rijdt enzo op de autosnelweg, zo van die dingen..
                                en volgens mij kan je vanaf 17 en 9 maand je theorie afleggen voor de moto.
                                1978 BMW E21 323i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  +1

Pak desnoods een paar uur extra les, moest het niet goed gaan.
                                  ik vind dat ook de beste oplossing

maar mss die lessen ni bij de rijschool nemen(die zijn echt wel veel te duur)

Comment

Working...
                                  X