Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vario losmaken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • vario losmaken

    Ik heb hier nog een motorblok (honda px) waar de vario van vast geroest is, ik ga hem demonteren en afschuren maar ik krijg dat ding er niet af...

    wat is de beste techniek om hem los te krijgen? hoe kan ik zorgen dat hij niet meedraait??

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door juliaan Bekijk Berichten
    hoe kan ik zorgen dat hij niet meedraait??
    Tegenhouden met een riem?

    Comment


    • #3
      die hangt te slap (ook een rede waarom die vario los moet) en met de hand tegen houden werkt ook niet

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door juliaan Bekijk Berichten
        die hangt te slap (ook een rede waarom die vario los moet) en met de hand tegen houden werkt ook niet
        Slipt die door als je daar pakweg met je voet op gaat staan of zo?
        Dan zit het stevig vast

        'k kan me dat ding niet direct voor de geest halen dus kan niet zoveel zeggen nu, origineel zijn he

        Verschilt die veel van die van een camino?

        Comment


        • #5
          ik denk da da praktisch dezelfde is als bij een camino.
          Ma als ik er aan draai me ne sleutel draait het wiel ook mee dus er moet toch een manier zijn om die te blokeren?

          Comment


          • #6
            de rem?

            Comment


            • #7
              Luchtdruksleutel altijd in principe daarvoor. Maar meestal zijn er ook minder conventionele praktijken toepasbaar. Proberen blokkeren is inderdaad de bedoeling, maar ik kan met het type niet direct voorstellen dus ik kan je geen raad geven.
              Anders gewoon eens vragen bij een garage, is op enkele seconden los.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

              Comment


              • #8
                de rem?
                die is ook kapot(tis nen ouwe blok die ik ergens vn een boer gekocht heb en ik heb er echt wel wa werk aan).
                Ma is dr zo geen speciale sleutel voor? (een buzzettisleutel of een blokkeersleutel heb ik ergens is gelezen denk ik)
                Last edited by ; 05/08/2008, 23:06.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                  Luchtdruksleutel altijd in principe daarvoor. Maar meestal zijn er ook minder conventionele praktijken toepasbaar. Proberen blokkeren is inderdaad de bedoeling, maar ik kan met het type niet direct voorstellen dus ik kan je geen raad geven.
                  Anders gewoon eens vragen bij een garage, is op enkele seconden los.
                  ja ik zal het eens navragen in een garage ik moet toch een nieuwe cilinder gaan kopen voor mijn ander blok (mijn deftig blok)

                  Comment


                  • #10
                    juist er zijn ook sleutels voor maar naar een garage gaan gaat veel goedkoper zijn (gratis)
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                    Comment


                    • #11
                      linkse draad?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                        linkse draad?
                        Dat is aan de vliegwielkant normaalgezien
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb blijkbaar de vario en de kopeling door elkaar gehaald, mijn excuses hiervoor
                          Het is dus de koppeling die vast geroest is...

                          Hier voor heb ik een koppelingsleutel nodig maar weet iemand waar ge da kunt krijgen?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door juliaan Bekijk Berichten
                            Ik heb blijkbaar de vario en de kopeling door elkaar gehaald, mijn excuses hiervoor
                            Het is dus de koppeling die vast geroest is...

                            Hier voor heb ik een koppelingsleutel nodig maar weet iemand waar ge da kunt krijgen?
                            Ge bedoelt dus eigenlijk de voorste poulie van de aandrijfriem?

                            Comment


                            • #15
                              Ja da rond ding aan het achterwiel met die ronde gaten in, daar zit roest tussen en het draait ni meer zo goed.

                              Comment


                              • #16
                                'k zou zeggen trek eens een paar foto's

                                'k kan nie meer volgen

                                Comment


                                • #17

                                  Comment

                                  Working...
                                  X