Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HANNspree helm?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichten
    elke helm heeft een andere pasvorm+ elke helm die je al even draagt zet zich naar jouw kop

en ik vind toch dat er een vrij groot verschil in qualiteit is tussen bv. lazer en shoei
    neem beide helmen maar eens vast vlak na elkaar
    Nu gaan we weer twijfelen. Maar als je ziet in welke staat mijn Shark nu is, dan kan het er alleen maar op vooruit gaan. Oordopjes draag ik toch altijd dus....

Comment

Een helm moet vooral goed zitten. Als hij de eerste seconden al ongemakkelijk zit...

Als ik bijvoorbeeld een Airoh opzet, dan spant die veel meer dan de Shoei die ik nu heb. Ik vind ook dat de sluiting van een Airoh te veel op mijn strottenhoofd duwt.

Wat dat verschil in kwaliteit betreft. Ik denk dat vooral in de materialen zit. Zo is de Shoei onderaan in leder uitgevoerd, wat op gebied van duurzaamheid natuurlijk veel beter is.

Voor mensen met een bril is de Shoei Multitec een echte aanrader.

Comment

Om goed te zitten moet ge ook vooral de juiste maat hebben. Ik heb een airoh van 80 euro, geen klachten van. Toen ik hem kocht voelde hij iets te klein aan, maar dat is zich gaan zetten, nu zit hij perfect. Het was wel op een brommerke dat maar 90 ging, als ge harder rijdt is het misschien anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
          Een helm moet vooral goed zitten. Als hij de eerste seconden al ongemakkelijk zit...

Als ik bijvoorbeeld een Airoh opzet, dan spant die veel meer dan de Shoei die ik nu heb. Ik vind ook dat de sluiting van een Airoh te veel op mijn strottenhoofd duwt.

Wat dat verschil in kwaliteit betreft. Ik denk dat vooral in de materialen zit. Zo is de Shoei onderaan in leder uitgevoerd, wat op gebied van duurzaamheid natuurlijk veel beter is.

Voor mensen met een bril is de Shoei Multitec een echte aanrader.
          Een goede helm spant van zichzelf al 'n beetje, hé. Anders ga je mogelijk problemen hebben dat ie na gaat schudden als je hoofd eens 'n bruuske beweging maakt.

Comment

Ik heb hem vandaag gaan kopen. Ben suppr tevreden, al kan ik nu nog niet veel zeggen. Zilver spiegelvizier is besteld.

Foto's:

Wit stickertje 2fast 4U is besteld:

EDIT: Sticker is er alweer af en staat in de waxoyl lakverzegeling. Zo gauw de witte 2fast 4U sticker binnen is
            Last edited by Astian; 21/08/2008, 18:45.

Comment

nice...en waarom staan die stickers in spiegelbeeld? of verkeerde instelling op de fotocamera ?
              1978 BMW E21 323i
              2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
              2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Gaat die hanenkam niet teveel storen bij hogere snelheden? Mij lijkt zoiets enorm irritant om mee te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                  nice...en waarom staan die stickers in spiegelbeeld? of verkeerde instelling op de fotocamera ?
                  Webcam om de MacBook spiegelt automatisch

Die snelheden valt heel goed mee. Tjeu wist mij eens te vertellen dat het 210km/h-resist is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                    Ik heb hem vandaag gaan kopen. Ben suppr tevreden, al kan ik nu nog niet veel zeggen. Zilver spiegelvizier is besteld.

Foto's:

Wit stickertje 2fast 4U is besteld:

EDIT: Sticker is er alweer af en staat in de waxoyl lakverzegeling. Zo gauw de witte 2fast 4U sticker binnen is
                    COOL !

Die hanekam

Die kan je bij RAD ook kopen heb ik gezien

Comment

COOL !

Die hanekam

Die kan je bij RAD ook kopen heb ik gezien
                      Komt van bij RAD

Comment

Webcam om de MacBook spiegelt automatisch

Die snelheden valt heel goed mee. Tjeu wist mij eens te vertellen dat het 210km/h-resist is

achzo handig...

alé denk ik toch
                        1978 BMW E21 323i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                          achzo handig...

alé denk ik toch
                          De rechtuit-stabiliteit zal wel hoger zijn bij die snelheden met deze kam

Comment

'k Heb er nu toch al een 30 kilometer mee gereden en da zit dik in orde hoor. 't Is ook m'n eerste helm met van die échte race-sluiting. Hele verbetering.
                            De pinlock is trouwens super! Het dampt gewoon niet aan (duh), maar als ge dat niet gewend zijt

Ik was van de week op de meir en het regende ouw wijve. Ik had m'n complete motorpak aan. Telkens ik uit ne winkel kwam: helmpje en handschoenen aan en gaan.

Waarschijnlijk zal ik dus het gefumeerd scherm gaan halen mét pinlock, in plaats van het spiegelvizier zonder pinlock...

Comment

De rechtuit-stabiliteit zal wel hoger zijn bij die snelheden met deze kam
                              ik had het eigenlijk over de MacBook maar soit

vraag me eigelijk wel af of die hanekam geen hinder veroorzaakt als je wat sneller rijdt. Volgens mij moet ge dat toch voelen bewegen zene, nekspieren kweken
                              1978 BMW E21 323i

Comment

'k Heb er nu toch al een 30 kilometer mee gereden en da zit dik in orde hoor. 't Is ook m'n eerste helm met van die échte race-sluiting. Hele verbetering.
                                De pinlock is trouwens super! Het dampt gewoon niet aan (duh), maar als ge dat niet gewend zijt

Ik was van de week op de meir en het regende ouw wijve. Ik had m'n complete motorpak aan. Telkens ik uit ne winkel kwam: helmpje en handschoenen aan en gaan.

Waarschijnlijk zal ik dus het gefumeerd scherm gaan halen mét pinlock, in plaats van het spiegelvizier zonder pinlock...
                                had je op die Shark nog geen dubbele D-sluiting? ik zou echt niet meer zonder willen, een gewone bevestiging komt echt snel los, vorige keer nog iemand meegenomen en had em mijn vroegere brommerhelm gegeven (was trouwens niks aan ofzo) en die gewone sluiting was losgekomen tijdens het rijden terwijl ik zeker weet dat ze vast was geklikt

zo'n pinlock systeem moet wel handig zijn, met mijn spiegelvizier heb ik daar geen mogelijkheid toe en het dampt toch afentoe aan, maar de damp verdwijnt wel direct
                                1978 BMW E21 323i

Comment

Die hanekam is alleen maar als'k niet ver rij waarschijnlijk. Naar't werk en terug, winkel en terug, snel naar den bakker, ...
                                  Langere ritjes zal ik dat wel achterwege laten vrees ik

Spiegelvizier ziet er zo strak uit, maar als dat aandampt ziede echt wel ni veel Was met de Shark toch het geval, maar dat was dan ook wel een brol-helmpke.
                                  Die had inderdaad nog een gewoon klik-systeem...

Comment

Ik vond die dubbele D-sluiting in het begin echt maar iets bizar. Zo'n snelsluiting leek gewoon veel gemakkelijker.

Maar nu ben ik dat zodanig gewoon. Ik mag wel niet vergeten om het overblijvend stukje vast te klikken of dat klettert keihard tegen mijn helm als ik 90-100 rijd.

Comment

Ik vond die dubbele D-sluiting in het begin echt maar iets bizar. Zo'n snelsluiting leek gewoon veel gemakkelijker.

Maar nu ben ik dat zodanig gewoon. Ik mag wel niet vergeten om het overblijvend stukje vast te klikken of dat klettert keihard tegen mijn helm als ik 90-100 rijd.
                                      inderdaad bij mijne eerste motohelm snapte ik het nut er ook niet van, maar qua veiligheid is het vele beter. Nu weet ik zelfs niet meer beter en is het een gewoonte om zoiets dicht te doen
                                      1978 BMW E21 323i

Comment

Spiegelvieziertje vandaag afgehaald en gemonteerd.

65 euro, viel mee...

Comment

lookin' good
                                          1978 BMW E21 323i

Comment

Working...
                                          X