Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alex zijn eerste motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Voor rijbewijs: opleidingscheques!!!

En je maakt het zo duur of zo goedkoop als je wil. Hangt af van hoe nieuw je je moto wil, een veelvoorkomende of een specialleke.

Mijn moto was 9 jaar oud, had net geen 30.000 km en koste me 1750 euro. Maar het is dan ook een "trage", basic bike. Maar ik heb er zo'n leute meeeee

Reken dat je vanaf 3000 een echt goede okkazie hebt, 750 euro uitrusting en 600-700 rijbewijs. Taksen zvallen heel goed mee. Verzekering 300-500 per jaar.

ALs hobby zijn er goedkopere, maar niet veel leukere.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Voor rijbewijs: opleidingscheques!!!
      Kan je daarmee ook je praktische lessen betalen ?

Comment

Ja hoor. Ik heb het zelfs slim gespeeld. De eerste zes uur gevolgd in het ene jaar. 125 euro terugbetaald door de cheques. En pas het jaar daarop m'n laatste twee uur + examen gedaan. En nog eens 125 euro terug met cheques.

Dus 250 euro heeft vadertje staat betaald voor mij

Je moet wel werknemer zijn om die cheques aan te kunnen vragen.

Comment

600 is nog veel, ik zou een 400tje nemen als ge echt geen ervaring hebt. Is nog niet traag hoor. Ook een 2e hands, ge gaat makkelijker onderuit als ge denkt, tenzij ge van uzelf weet dat ge altijd voorzichtig gaat rijden, maar dan nog...

Comment

Ja hoor. Ik heb het zelfs slim gespeeld. De eerste zes uur gevolgd in het ene jaar. 125 euro terugbetaald door de cheques. En pas het jaar daarop m'n laatste twee uur + examen gedaan. En nog eens 125 euro terug met cheques.

Dus 250 euro heeft vadertje staat betaald voor mij

Je moet wel werknemer zijn om die cheques aan te kunnen vragen.
            Merci voor de tip eh maat !

Wel slim van je met die splitsing, kon dat trouwens ? Heb je dan efkes een pauze ingelast in je praktijkopleiding of hoe heb je dat gedaan ?

Comment

Mijn moto was 9 jaar oud, had net geen 30.000 km en koste me 1750 euro. Maar het is dan ook een "trage", basic bike. Maar ik heb er zo'n leute meeeee
              En meer moet dat niet zijn hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Helm, compleet pak, laarzen en hanschoenen. Neem ongeveer maar een 750 euro. En dan hoef je nog niet echt gek te doen.
                Das toch wel héél weinig geld me dunkt.
                R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                  Als je bijvoorbeeld naar RAD gaat, kan je met dat bedrag wel iets doen.

Ik kom op veel meer, mijn helm alleen al kost 450 Euro. Maar voor 200 Euro heb je ook al een leuke helm uiteindelijk.

En het kan altijd voor minder.

Comment

Eerlijk gezegt, als eerste motor zou ik sowiso al niet zwaar gaan, en zeker niet omdat je vermelde dat hij niet graag de traagste is.

Dan kan ik aannemen maar als eerste moto, niet graag de traagste zijn.. in dat geval zou ik al kiezen voor de 125 anders is het gewoon de moto die met u rijd, nu ik heb nog ni zoveel ervaring, ik rij zelf maar me ne 50 maar geeft mij als eerste moto, of geeft mij zelfs na mijn 2 jaar 50 rijden een 600 en er gebeuren ongelukken !

Comment

als ge bv ne cb 600 pakt ga da nog reelijk
                      ne cbr 600rr is al iets heel anders
                      en als ge NA de rijschool nog wa les volgd bij een opleidingscentrum wa da al veel minder kst dan rijschool ga ge der toch een beetje mee leren rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                        Rijde gij trouwens mee, Podo?

'k zou gewoon skippe naar de 2 laatste pagina's ofzo
                        ik vind alleen de juiste datum ni

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
                          .. in dat geval zou ik al kiezen voor de 125 anders is het gewoon de moto die met u rijd
                          Ik ben zeker dat je een 125 na enkele maanden kotsbeu bent.
                          Een CB600 lijkt me de ideale opstapper.
                          CBR600RR Kweetnie zé, 't is niet omdat 't "maar" een 600 is, dat 't geen bom is. Eens de 8000 tr/min breekt de hel pas echt los & dan moet je al een goed geoefend iloot zijn om alles onder controle te houden.
                          Maar 't is uw keuze...
                          R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                          Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                          Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

CB 600 F

Nog 2 weken wachten... het kriebelt ferm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichten
                              ik vind alleen de juiste datum ni
                              7 september
                              1978 BMW E21 323i
                              2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                              2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                                Mijn lederen tweedelig HG pak: 350 euro.
                                Mijn Daytona Clubman laarzen: 160 euro.
                                Mijn handschoenen van HG: 30 euro als ik me nog goed herinner.
                                Mijn Airoh Warrior helm: 150 euro.

Totaal: 690 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                  Merci voor de tip eh maat !

Wel slim van je met die splitsing, kon dat trouwens ? Heb je dan efkes niet en pauze ingelast in je praktijkopleiding of hoe heb je dat gedaan ?
                                  Na de eerste zes uur een tijd met m'n L gereden (tot m'n crash).
                                  Pas na 6 maand m'n praktisch examen gedaan en er was weer een nieuw jaarke begonnen intussen. Was totaal niet gepland zo, wel mooi meegenomen

Mijn raad: koop een tweedehands easy going bike. Ben je hem beu na een jaar zal je er uiteindelijk toch niet zo veel verlies op doen.

Comment

Da's nu net het mooie aan motorsport, je kan het héél duur maken, maar je kan het ook gewoon bij duur houden

Comment

Mijn uitrusting op dit moment:

bering Steel jas: €180 (in solden gekocht)
                                      Handschoenen: €0 (gewonnen met MOTORRIJDER)
                                      broek: €125
                                      helm Caberg Rhyno: € 144 (online gekocht, wel eerst gepast)
                                      Daytona Journey schoenen: €150

totaal: € 609

Er zijn er die dat aan 1 helm geven

Moest het nog niet duidelijk zijn, ik ben een budget motorrijder

Ah ja, tanktas van de LIDL: €20

Comment

zo'n handschoenen kun je toch niet aanraden aan iemand om op de moto aan te doen??!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichten
                                          zo'n handschoenen kun je toch niet aanraden aan iemand om op de moto aan te doen??!!!
                                          Sorry, die handschoenen op de foto zijn niet die van HG. Die van HG zijn er met dichte vingers.

Btw, waarom zouden die handschoenen van op de foto niet goed kunnen zijn? Dat zijn hanschoenen met bescherming hoor. Zo van die commandodinges.

Zoiets dus

Comment

Working...
                                          X