Ik denk eerder dat de vraag was: "hoe geraakt die gast om de 5000km aan 1000 euro"
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alex zijn eerste motor
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk BerichtenIk denk eerder dat de vraag was: "hoe geraakt die gast om de 5000km aan 1000 euro"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenDoor hem lang genoeg in zijn garage te laten staan zeker ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk BerichtenWat doede anders met nen Stucgati?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDa's al een ouw sebbe... zelfs zo oud dat het al voorbijgestreefd is.
EDIT: was die voorspelbaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk BerichtenWat doede anders met nen Stucgati?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenNaar kijken natuurlijk ... die beeldschone machine!
Gisteren toen ik terug kwam van de zee was ik voortdurend (was met den auto) bij nen gele 748 aan't rijden... Pfff, da's toch zo botergeil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk BerichtenNiet zoveel noten op uwe zang met uw Amerikaans ijzer op de weg hè.
Er zijn er hier met jappen, met minder km's die al wel lekken. Voilà se... 't is eruit!!
Sorry hé Sam, da's niet slecht bedoelt zenne.
Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk BerichtenEDIT: was die voorspelbaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTot hiertoe lekt die Amerikaanse brol toch nog altijd niet hé!
Er zijn er hier met jappen, met minder km's die al wel lekken. Voilà se... 't is eruit!!
Sorry hé Sam, da's niet slecht bedoelt zenne.
100%
Zijne kwak stond vandaag op de parking van Telenet, naast de CBR van mijn vrouwtje. 't Schijnt heeft em ne foto gepakt stuurde 'em.
Ben is benieuwd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenTot hiertoe lekt die Amerikaanse brol toch nog altijd niet hé!
Er zijn er hier met jappen, met minder km's die al wel lekken. Voilà se... 't is eruit!!
Sorry hé Sam, da's niet slecht bedoelt zenne.
100%
ja heb een foto genomen ze zal em straks eens posten. Stond ook een ducatie hypermotard in de parking bij telenet, very nice
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichtencorrectie: hij lekTE
ja heb een foto genomen ze zal em straks eens posten. Stond ook een ducatie hypermotard in de parking bij telenet, very nice
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk BerichtenJa, daar heeft m'n vrouwtje ook al over verteld en die vond ze zooooh mooi. "Het Was ne rode ducati, zo'n beetje als uwe crosser da gij ebt gehad", "aaah, nen Hypermotard "
sorry voor de fotokwaliteit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichtenvoila se
sorry voor de fotokwaliteit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk BerichtenWaarom is de plaat weggedaan. Iedereen kent ze toch al
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenMijn 748S (standaard motor, maar -R setup (Showa voorvork, Ohlins schokdemper, Brembo gold brake calipers, stuurdemper, lichtgewicht Marchesini velgen, kuipsnelsluitingen etc) kostte voor zijn revisie op 20000km (vervanging riemen etc) +- € 1700. Nu, aan 25000km groot onderhoud + nieuwe koppelingschijven & -huis een € 900. De R is dus nog een stapje verder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk BerichtenWaar ga je op onderhoud??
Ben heel tevreden van die zaak.
(fakt 20000km was trouwens 1300 ipv 1700, net de factuur gechecked)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenBM Motors Gent.
Ben heel tevreden van die zaak.
(fakt 20000km was trouwens 1300 ipv 1700, net de factuur gechecked)
De broer van Alex, Sam (ook actief hier op't forum), ziet een 748 wel zitten. Ik raad het hem af aangezien het voor hem ook z'n eerste motor zou zijn.
Wat denk jij daarvan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk BerichtenDe broer van Alex, Sam (ook actief hier op't forum), ziet een 748 wel zitten. Ik raad het hem af aangezien het voor hem ook z'n eerste motor zou zijn.
Wat denk jij daarvan?
1. veel jappen zijn krachtiger
2. veel jappen zijn goedkoper
3. onderhoud & onderdelen zijn wat duurder
4. de zithouding is hell: moglijks pijn in de linkervingers (zware koppeling), nek, polsen, onderrug etc bij langere ritten.
5. de gearing is niet aangepast aan openbaar verkeer, en zeker geen stadsverkeer. Aan 50km/h draai je in 1e te hoog en zeer nerveus (moeilijk over kasseien met die harde vering), en in 2e valt hij te laag (minder koppel)
6. draaien in een straat is tricky, grote draaicirkel, je kan zelfs je duimen geklemd krijgen tussen je clip-ons en de tank
7. in de achteruitspiegels zie je enkel je ellebogen.
8. de koppeling is zwaar en delicaat te doseren bij het wegrijden (kan een issue zijn bij beginnende motorrijders) Je hoeft die wel enkel bij terugschakelen te gebruiken.
De Monster en de nieuwe Superbikes ( 848/1098 ) heben alvast de beperkingen qua zithouding niet (integendeel), en zijn niet zo nerveus. Van de vorige generatie is net de 748 de versie die het meeste een hoogtoerig karakter heeft. Uiteindelijk is die modelrange bedoeld als circuitmotor en niet voor zondagochtendritten.
Voor mij persoonlijk maken al die minpunten niet uit, omdat je een fantastisch design en geluid terugkrijgt, je Ducati niet te veel ziet in het straatbeeld, en die toch echt fantastisch rijdt.
Over de betrouwbaarheid wordt veel gezeverd. Vanaf bj 2000 zijn er geen noemenswaardige problemen met Ducati.
Op zich is er geen probleem om deze als eerste motor te nemen, als je bewust de nadelen er wil bijnemen, en je jezelf onder controle kan houden. Dat laatste geldt voor alle motorrijders. Misschien zou ik die niet aan 18 jaar aanbevelen, een beetje algemene verkeerservaring is altijd aangewezen, ongeacht het motortype.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenOver de betrouwbaarheid wordt veel gezeverd. Vanaf bj 2000 zijn er geen noemenswaardige problemen met Ducati.
Ik heb in 1997 een MY1995 Duc 916 gekocht & ermee gereden tot 2006 (laatste 2j hoofdzakelijk circuit). Nooit ofte nimmer heeft die bike me in de steek gelaten!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenDe enige reden om voor een 748/996/998 te gaan is als je gepassioneerd bent door het merk en het model. Het gevoel moet de overhand nemen op de rede, want er zijn een aantal downsides. Over de 748:
1. veel jappen zijn krachtiger
2. veel jappen zijn goedkoper
3. onderhoud & onderdelen zijn wat duurder
4. de zithouding is hell: moglijks pijn in de linkervingers (zware koppeling), nek, polsen, onderrug etc bij langere ritten.
5. de gearing is niet aangepast aan openbaar verkeer, en zeker geen stadsverkeer. Aan 50km/h draai je in 1e te hoog en zeer nerveus (moeilijk over kasseien met die harde vering), en in 2e valt hij te laag (minder koppel)
6. draaien in een straat is tricky, grote draaicirkel, je kan zelfs je duimen geklemd krijgen tussen je clip-ons en de tank
7. in de achteruitspiegels zie je enkel je ellebogen.
8. de koppeling is zwaar en delicaat te doseren bij het wegrijden (kan een issue zijn bij beginnende motorrijders) Je hoeft die wel enkel bij terugschakelen te gebruiken.
De Monster en de nieuwe Superbikes ( 848/1098 ) heben alvast de beperkingen qua zithouding niet (integendeel), en zijn niet zo nerveus. Van de vorige generatie is net de 748 de versie die het meeste een hoogtoerig karakter heeft. Uiteindelijk is die modelrange bedoeld als circuitmotor en niet voor zondagochtendritten.
Voor mij persoonlijk maken al die minpunten niet uit, omdat je een fantastisch design en geluid terugkrijgt, je Ducati niet te veel ziet in het straatbeeld, en die toch echt fantastisch rijdt.
Over de betrouwbaarheid wordt veel gezeverd. Vanaf bj 2000 zijn er geen noemenswaardige problemen met Ducati.
Op zich is er geen probleem om deze als eerste motor te nemen, als je bewust de nadelen er wil bijnemen, en je jezelf onder controle kan houden. Dat laatste geldt voor alle motorrijders. Misschien zou ik die niet aan 18 jaar aanbevelen, een beetje algemene verkeerservaring is altijd aangewezen, ongeacht het motortype.
Comment
Comment