Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alex zijn eerste motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alex zijn eerste motor

Dus: Alex, die hier ook actief is op het 4wieler gedeelte, denkt eraan z'n eerste motor te kopen. We zijn intussen al enkele garages afgelopen en dit zijn de opties tot nu toe:

- Aprilia RS 125 2007 (2e hands)
    - Ducati 620 (2e hands) of 696 (nieuw)
    - Suzuki GSX R 600 Rizla 2007 (al eens gevallen => nieuwe polyesterracekuip dus zeer goedkoop voor een moto van amper 1 jaar oud)
    - Suzuki GSF 650 (nieuw)
    - Suzuki GSR 600 (nieuw)

- iets anders?..

Wat is jullie gedacht, welke motor is DE beste opstapmotor? Let wel, Alex is niet graag trager dan de rest

Mijn mening: als er moet gekozen worden tussen bovenvermelde motoren dan zou ik gaan voor de GSF 650, hier bij moet je weten dan Suzuki een actie lopen heeft waarbij je, als je een motor van 600cc + koopt, je rijbewijs VOLLEDIG terugbetaald krijgt!
    De Duc's zijn ook leuk, maar wie geeft er graag +400€ aan een onderhoud?

Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
    Dus: Alex, die hier ook actief is op het 4wieler gedeelte, denkt eraan z'n eerste motor te kopen. We zijn intussen al enkele garages afgelopen en dit zijn de opties tot nu toe:

- Aprilia RS 125 2007 (2e hands)
    - Ducati 620 (2e hands) of 696 (nieuw)
    - Suzuki GSX R 600 Rizla 2007 (al eens gevallen => nieuwe polyesterracekuip dus zeer goedkoop voor een moto van amper 1 jaar oud)
    - Suzuki GSF 650 (nieuw)
    - Suzuki GSR 600 (nieuw)

- iets anders?..

Wat is jullie gedacht, welke motor is DE beste opstapmotor? Let wel, Alex is niet graag trager dan de rest

Mijn mening: als er moet gekozen worden tussen bovenvermelde motoren dan zou ik gaan voor de GSF 650, hier bij moet je weten dan Suzuki een actie lopen heeft waarbij je, als je een motor van 600cc + koopt, je rijbewijs VOLLEDIG terugbetaald krijgt!
    De Duc's zijn ook leuk, maar wie geeft er graag +400€ aan een onderhoud?
    Die dure onderhoudsbeurt is om de 20.000 km, de andere beurten zijn toch veel goedkoper? Die kleppen hoeven niet elke beurt opnieuw geslepen te worden, hoor.

Anders moeten jullie 'ns kijken naar een Kawasaki Z750 (ben zelf een fiere eigenaar). Ik heb er eentje van 2005, volledig gepimpt met +/- 120 pk, welke ik vorig jaar in september gekocht heb voor € 5.500,- met 8.000 km op de teller. Om je een idee te geven.

Ik moet wel toegeven dat die actie van Suzuki wel straf is, anders! Als ik een Soes zou moeten nemen kocht ik een GSXR 750.
    Last edited by ; 23/08/2008, 13:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duKKe Bekijk Berichten
      Die dure onderhoudsbeurt is om de 20.000 km, de andere beurten zijn toch veel goedkoper? Die kleppen hoeven niet elke beurt opnieuw geslepen te worden, hoor.
      Groot onderhoud bij Ducati is €400 bij een officiële dealer en om de 10.000km, da's de basisprijs he, dus kan zelfs hoger oplopen.

Een Z750 zou hem ook nog af gaan denk ik.

Comment

ik was eigenlijk aan het denken aan een duc 748, maar ben niet zeker of dit wel een goede moto is voor een beginner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
          Groot onderhoud bij Ducati is €400 bij een officiële dealer en om de 10.000km, da's de basisprijs he, dus kan zelfs hoger oplopen.

Een Z750 zou hem ook nog af gaan denk ik.
          Da's dan bij een dealer in het Antwerpse ofzo? Bij de ducati dealer om de hoek kost een normaal onderhoud iets van een € 200,- all in. Op de nieuwe monsters zit nu wel een groter interval (dacht om de 16000km?).

Comment

2de hands Honda vfr800.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              2de hands Honda vfr800.
              Japanse degelijkheid. Manusje van alles en oerbetrouwbaar. Hoge kmstanden mogelijk zonder stukken.
              Comfortabel genoeg om lang mee toeren. Genoeg power, zeker voor een beginneling.
              Zeer goedkoop in onderhoud. Hou wel rekening met de Vtec bij latere uitvoering.

Zou ook beginnen met een relatief goedkope tweedehands en later echt je goesting kopen. Tweedehandsmarkt is goedkoop geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                Japanse degelijkheid. Manusje van alles en oerbetrouwbaar. Hoge kmstanden mogelijk zonder stukken.
                Comfortabel genoeg om lang mee toeren. Genoeg power, zeker voor een beginneling.
                Zeer goedkoop in onderhoud. Hou wel rekening met de Vtec bij latere uitvoering.

Zou ook beginnen met een relatief goedkope tweedehands en later echt je goesting kopen. Tweedehandsmarkt is goedkoop geworden.
                Volledig mee eens. Maak het maar mee om onderuit te gaan met je eerste, fonkelnieuwe, moto

Wim/Daron van hier is in 1 maand tijd, 2 keer onderuit gegaan, in dezelfde bocht dan nog wel, met een tweedehands moto. Dat verzacht de pijn dan toch een beetje...
                Hij heet trouwens nu "The Ducktape Mobiel"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                  Volledig mee eens. Maak het maar mee om onderuit te gaan met je eerste, fonkelnieuwe, moto

Wim/Daron van hier is in 1 maand tijd, 2 keer onderuit gegaan, in dezelfde bocht dan nog wel, met een tweedehands moto. Dat verzacht de pijn dan toch een beetje...
                  Hij heet trouwens nu "The Ducktape Mobiel"

1978 BMW E21 323i
                  2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                  2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Ik denk dat ik voor een suzuki GSX-R 600 ga gaan het is dan enkel de vraag of het een nieuwe of een 2dehands moet worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex lotus elise Bekijk Berichten
                      Ik denk dat ik voor een suzuki GSX-R 600 ga gaan het is dan enkel de vraag of het een nieuwe of een 2dehands moet worden.
                      Die vraag kan jij alleen beantwoorden hé. Hangt af van uw vooropgesteld budget denk ik dan zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        2de hands Honda vfr800.
                        Bangelijke sound produceert die V4!!

Comment

Ik zou dan toch wel direct voor de 750 gaan... Best of both worlds.

Comment

Ikzelf speel ook met het idee om te beginnen met motorrijden. Belangrijkste vraag daaromtrent: wat is het gedetailleerde kostenplaatje daarbij?

Dus aankoopprijs eerste degelijke uitrusting, aankoopprijs tweedehands motor (ongeveer), bepaalde taxen, rijlessen, waardeverlies en verbruik per km.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                              Dus aankoopprijs
                              Hangt er vanaf. Tussen de 3.000 en de 15.000 laat ons zeggen.

eerste degelijke uitrusting
                              Helm, compleet pak, laarzen en hanschoenen. Neem ongeveer maar een 750 euro. En dan hoef je nog niet echt gek te doen.

bepaalde taxen
                              Hangt af van verschillende factoren

rijlessen
                              600 tot 700 euro, alles inclusief (examen, moto rijschool,...)

waardeverlies en verbruik per km.
                              Sommige moto's verliezen minder hun waarde dan andere. Hangt af van merk tot merk. Een Harley is bijvoorbeeld meer waardevast dan pakweg een Suzuki laat ons maar zeggen. Verbruik varieert naargelang rijstijl en type motor. Dat gaat van 4 à 5 lt. tot meer dan 10lt./100 km.

Comment

ga dan al maar direkt wa les volgen
                                anders ga da ni goe komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichten
                                  Dat weet je niet hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichten
                                    Rijde gij trouwens mee, Podo?

'k zou gewoon skippe naar de 2 laatste pagina's ofzo

Comment

Ik kan maar één ding zeggen, tegen dat je er bent, ben je veeeeeel geld kwijt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                        Ik kan maar één ding zeggen, tegen dat je er bent, ben je veeeeeel geld kwijt...
                                        Als je een moto enkel gebruikt voor fun doeleinden zeg maar, is het inderdaad een héél dure zaak.
                                        Maar 't is toch zó plezant, dat we 't er voorover hebben hé.

Comment

Working...
                                        X