Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alex zijn eerste motor
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichtenjama die mannen remmen tot in de bocht en achterrem gebruiken die nog tot in het midden van de bocht geloof ik
het nadeel van met 1 of meerdere vingers op je rem te rijden is dat je denkt dat je dan sneller kunt remmen,
maar de tijd die je wint door je vinger(s) daar al klaar te leggen verlies je dubbel en meer door dat je uit reflex je rem dichtnijpt en dus niet gecontroleerd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichtenen die mannen weten ook bijna perfect wat er gaat komen
het nadeel van met 1 of meerdere vingers op je rem te rijden is dat je denkt dat je dan sneller kunt remmen,
maar de tijd die je wint door je vinger(s) daar al klaar te leggen verlies je dubbel en meer door dat je uit reflex je rem dichtnijpt en dus niet gecontroleerd
maar door een reflex lig je inderdaad snel op je plaat als je met de voorrem remt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichtenhet nadeel van met 1 of meerdere vingers op je rem te rijden is dat je denkt dat je dan sneller kunt remmen,
maar de tijd die je wint door je vinger(s) daar al klaar te leggen verlies je dubbel en meer door dat je uit reflex je rem dichtnijpt en dus niet gecontroleerd
Dus als je plots moet remmen, ga je gecontroleerd remmen en dat doe je door eerst na te denken en dan pas aan de rem te gaan trekken,
of hoe zie jij dat ?
edit: met de voorrem is het inderdaad gevaarlijker om onderuit te gaan, maar ga je dan toch niet aan die voorrem trekken als je plots moet stoppen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenEuhm,
als ik jullie hier zo allemaal zie hangen in de bochten
Ik zal maar mijn gps meenemen op de meeting, kwestie dat ik
niet verloren rijd met mijn wesp als jullie al 2 ronde punten verder zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichtenen die mannen weten ook bijna perfect wat er gaat komen
Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichtenhet nadeel van met 1 of meerdere vingers op je rem te rijden is dat je denkt dat je dan sneller kunt remmen
Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichtenmaar de tijd die je wint door je vinger(s) daar al klaar te leggen verlies je dubbel en meer door dat je uit reflex je rem dichtnijpt en dus niet gecontroleerd
Motocrossers rijden naar 't schijnt ook zo, dus zo slecht zal 't wel niet zijn zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichtendan zouden ze hem geleerd (of toch zeker verteld hebben) dat tem zenne vinger van zen rem moet doen en da zen tippen meer naar binnen moetten staan
Ben al kontent met voeten achteruit, hiel en knie in kontakt met de moto en het ver
vooruit kijken in de bocht.
Met die ene vinger op de rem heb je wel een degelijk punt.
In geen geval zo aanleren. Maar ook door ervaren en geschoolde motards toch gebruikt
om licht bij te remmen VOOR de bocht bij hogere snelheden en dat alleen tijdens het remmen.
De automatische en door veel oefening opgebouwde reflex blijft echter remmen met 4 vingers omdat je hiermee de noodstops moet uitvoeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenLeg dat nu nog eens uit.
Dus als je plots moet remmen, ga je gecontroleerd remmen en dat doe je door eerst na te denken en dan pas aan de rem te gaan trekken,
of hoe zie jij dat ?
edit: met de voorrem is het inderdaad gevaarlijker om onderuit te gaan, maar ga je dan toch niet aan die voorrem trekken als je plots moet stoppen ?
je moet idd met je voorrem remmen, maar door ineens te remmen ga je veel kans op blokering hebben, je moet deftig doseren en dat gaat bijna niet als je met een vinger op je rem rijd
en de perfecte noodstop:
-gas dicht
-koppeling in
-achterrem
-voorrem (hier zit maar een fractie van een seconde tussen)
je moet je achterrem afbouwen terwijl dat je je voorrem opbouwd ( als het afbouwen van de achterrem niet goed lukt kun je beter je achterrem loslaten van zodra je je voorrem begingt op te bouwen)
en raar maar waar en achterwiel waar niet word op geremt "duwt" minder dan een achterwiel dat geblokeerd is
achterrem een iets vroeger omdat je motor achter in zen vering word getrokken
ondertussen nog ver vooruitkijken(voor stabieler te zijn)
en als je dit allemaal perfect kunt zonder dat je er bij moet nadenken kun je ook nog eens gaan afschakelen en heel even in je spiegel kijken of dat er niemand achter je is die niet kan stoppen
Comment
-
Wat losse gedachten over een 'beginnersfiets'.
- Welke afstanden ga je doen? Bepaalt naked of met kuip.
- Hoe vaak rij je er mee? Bepaalt belang van zitcomfort en betrouwbaarheid. Bepaalt ook of je echt koopt wat je wil, en waar je van geniet om te zien staan. Of, je koopt iets om te 'gebruiken', bv woon-werk.
- Bespaar niet op helm, pak etc. Plastische chirurgie is duurder dan een helm.
- Als je zot bent van een model, doen! Niets is stommer dan € 10 000 te geven voor iets waar je niet helemaal achter blijkt te staan.
- Betrouwbaarheid van Japanners is hoger dan van bv een Duc, maar na bj 2000 is dat niet meer zo een punt.
- Onderhoud&onderdelen van een Duc is vrij duur voor 4cyl modellen, niet voor de meeste Monsters.
- Kan je goed rijden? Heb je ervaring? Hoe groot is de kans om hem eens op de grond te leggen? Bepaalt of je een nieuwe/dure koopt of niet. (ik had al 6j ervaring voor ik m'n Duc kocht).
- Als je begint te rijden, is power niet het belangrijkste, je hebt meer dan genoeg andere zaken om van te genieten. Je eerste moto hou je toch meestal geen 10j.
- Een okkasie Monster lijkt een goede keuze. Is iets anders dan wat je meest ziet, heeft charme. Blijf weg van de 600cc modellen, ga voor bv de 800 of iets oudere 750. Rijdt onvoorstelbaar makkelijk, als een mountain-bike.
- In het kuip gamma, is de VFR een gevestigde waarde, wel duurder, maar zeer betrouwbaar en value for money.
- Volg je hart (en ook je bankrekening natuurlijk) als je het als hobby aanziet. Tenzij je geen auto hebt en/of woon-werk in gedachten hebt, is de aanschaf van een moto niets rationeels.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten- Onderhoud&onderdelen van een Duc is vrij duur voor 4cyl modellen, niet voor de meeste Monsters.
De info die ik kreeg van Ducati Herzele (niet om het even welke verdeler/garage) was €400 voor groot onderhoud zonder wisselstukken, dit om de 10.000km.
Maarjah.. Ducati..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk BerichtenWelke 4cyl? De Desmosedici RR? Die zal hij niet kopen denk ik
Comment
-
ICM bedoelt natuurlijk de 4-kleps modellen, jongeman
Comment
-
Lol en ik was er zo zeker van dat hij 4 cilinders bedoelde excuus, voor wat staat cyl dan juist?
Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk BerichtenICM bedoelt natuurlijk de 4-kleps modellen, jongeman
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichtenexcuus, voor wat staat cyl dan juist?
Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk BerichtenKent U mijn leeftijd dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk BerichtenWelke 4cyl? De Desmosedici RR? Die zal hij niet kopen denk ik
De info die ik kreeg van Ducati Herzele (niet om het even welke verdeler/garage) was €400 voor groot onderhoud zonder wisselstukken, dit om de 10.000km.
Maarjah.. Ducati..
Cijfers van Herzele kloppen uiteraard. Zoals gezegd valt onderhoud voor een Monster wel mee, € 400 zou je niet als teveel mogen beschouwen als je een Duc overweegt. (zeker niet voor groot onderhoud).
Stukken zijn wat duurder, maar toch wordt daar vaak in gesprekken in overdreven. Een Japanner zal goedkoper zijn, dat is zeker.
20000km onderhoud is ook duurder dan de andere. (nieuwe riemen etc)
Ken iemand die iedere 5000 km zijn 748R moet laten opensmijten...kostprijs € 1000. Extremen kunnen dus wel, maar een R is niet bedoeld als moto voor de openbare weg (kan uiteraard wel)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWaarom die vraag? Dat had je toch al door.
Never mind Ik weet niet waar ik zat met m'n gedachten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
Ken iemand die iedere 5000 km zijn 748R moet laten opensmijten...kostprijs € 1000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk BerichtenWat wordt er wel zoal gedaan om iedere x aan 1000€te komen??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk BerichtenWat wordt er wel zoal gedaan om iedere x aan 1000€te komen??
Ik vind het ook zot... Er zullen wel eigenaren van een R zijn die dat niet doen zeker?
Mijn 748S (standaard motor, maar -R setup (Showa voorvork, Ohlins schokdemper, Brembo gold brake calipers, stuurdemper, lichtgewicht Marchesini velgen, kuipsnelsluitingen etc) kostte voor zijn revisie op 20000km (vervanging riemen etc) +- € 1700. Nu, aan 25000km groot onderhoud + nieuwe koppelingschijven & -huis een € 900. De R is dus nog een stapje verder.
Comment
Comment