Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alex zijn eerste motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Ik denk eerder dat de vraag was: "hoe geraakt die gast om de 5000km aan 1000 euro"

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
      Ik denk eerder dat de vraag was: "hoe geraakt die gast om de 5000km aan 1000 euro"
      Door hem lang genoeg in zijn garage te laten staan zeker ?

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        Door hem lang genoeg in zijn garage te laten staan zeker ?
        Wat doede anders met nen Stucgati?

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
          Wat doede anders met nen Stucgati?
          Da's al een ouw sebbe... zelfs zo oud dat het al voorbijgestreefd is.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Da's al een ouw sebbe... zelfs zo oud dat het al voorbijgestreefd is.
            Niet zoveel noten op uwe zang met uw Amerikaans ijzer op de weg hè.





            EDIT: was die voorspelbaar?

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
              Wat doede anders met nen Stucgati?
              Naar kijken natuurlijk ... die beeldschone machine!

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                Naar kijken natuurlijk ... die beeldschone machine!
                feit !

                Gisteren toen ik terug kwam van de zee was ik voortdurend (was met den auto) bij nen gele 748 aan't rijden... Pfff, da's toch zo botergeil

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                  Niet zoveel noten op uwe zang met uw Amerikaans ijzer op de weg hè.



                  Tot hiertoe lekt die Amerikaanse brol toch nog altijd niet hé!
                  Er zijn er hier met jappen, met minder km's die al wel lekken. Voilà se... 't is eruit!!
                  Sorry hé Sam, da's niet slecht bedoelt zenne.

                  Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                  EDIT: was die voorspelbaar?
                  100%

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Tot hiertoe lekt die Amerikaanse brol toch nog altijd niet hé!
                    Er zijn er hier met jappen, met minder km's die al wel lekken. Voilà se... 't is eruit!!
                    Sorry hé Sam, da's niet slecht bedoelt zenne.

                    100%
                    ocharme sammy-boy

                    Zijne kwak stond vandaag op de parking van Telenet, naast de CBR van mijn vrouwtje. 't Schijnt heeft em ne foto gepakt stuurde 'em.

                    Ben is benieuwd

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Tot hiertoe lekt die Amerikaanse brol toch nog altijd niet hé!
                      Er zijn er hier met jappen, met minder km's die al wel lekken. Voilà se... 't is eruit!!
                      Sorry hé Sam, da's niet slecht bedoelt zenne.

                      100%
                      correctie: hij lekTE

                      ja heb een foto genomen ze zal em straks eens posten. Stond ook een ducatie hypermotard in de parking bij telenet, very nice
                      1978 BMW E21 323i
                      2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                      2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                        correctie: hij lekTE

                        ja heb een foto genomen ze zal em straks eens posten. Stond ook een ducatie hypermotard in de parking bij telenet, very nice
                        Ja, daar heeft m'n vrouwtje ook al over verteld en die vond ze zooooh mooi. "Het Was ne rode ducati, zo'n beetje als uwe crosser da gij ebt gehad", "aaah, nen Hypermotard "

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                          Ja, daar heeft m'n vrouwtje ook al over verteld en die vond ze zooooh mooi. "Het Was ne rode ducati, zo'n beetje als uwe crosser da gij ebt gehad", "aaah, nen Hypermotard "
                          voila se



                          sorry voor de fotokwaliteit
                          1978 BMW E21 323i
                          2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                          2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                            voila se



                            sorry voor de fotokwaliteit
                            Waarom is de plaat weggedaan. Iedereen kent ze toch al

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                              Waarom is de plaat weggedaan. Iedereen kent ze toch al
                              mmm geen idee
                              1978 BMW E21 323i
                              2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                              2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                Mijn 748S (standaard motor, maar -R setup (Showa voorvork, Ohlins schokdemper, Brembo gold brake calipers, stuurdemper, lichtgewicht Marchesini velgen, kuipsnelsluitingen etc) kostte voor zijn revisie op 20000km (vervanging riemen etc) +- € 1700. Nu, aan 25000km groot onderhoud + nieuwe koppelingschijven & -huis een € 900. De R is dus nog een stapje verder.
                                Waar ga je op onderhoud??
                                R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                                Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                                Mercedes-Benz ML 320 CDi

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                                  Waar ga je op onderhoud??
                                  BM Motors Gent.
                                  Ben heel tevreden van die zaak.

                                  (fakt 20000km was trouwens 1300 ipv 1700, net de factuur gechecked)

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                    BM Motors Gent.
                                    Ben heel tevreden van die zaak.

                                    (fakt 20000km was trouwens 1300 ipv 1700, net de factuur gechecked)

                                    De broer van Alex, Sam (ook actief hier op't forum), ziet een 748 wel zitten. Ik raad het hem af aangezien het voor hem ook z'n eerste motor zou zijn.

                                    Wat denk jij daarvan?

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
                                      De broer van Alex, Sam (ook actief hier op't forum), ziet een 748 wel zitten. Ik raad het hem af aangezien het voor hem ook z'n eerste motor zou zijn.

                                      Wat denk jij daarvan?
                                      De enige reden om voor een 748/996/998 te gaan is als je gepassioneerd bent door het merk en het model. Het gevoel moet de overhand nemen op de rede, want er zijn een aantal downsides. Over de 748:

                                      1. veel jappen zijn krachtiger
                                      2. veel jappen zijn goedkoper
                                      3. onderhoud & onderdelen zijn wat duurder
                                      4. de zithouding is hell: moglijks pijn in de linkervingers (zware koppeling), nek, polsen, onderrug etc bij langere ritten.
                                      5. de gearing is niet aangepast aan openbaar verkeer, en zeker geen stadsverkeer. Aan 50km/h draai je in 1e te hoog en zeer nerveus (moeilijk over kasseien met die harde vering), en in 2e valt hij te laag (minder koppel)
                                      6. draaien in een straat is tricky, grote draaicirkel, je kan zelfs je duimen geklemd krijgen tussen je clip-ons en de tank
                                      7. in de achteruitspiegels zie je enkel je ellebogen.
                                      8. de koppeling is zwaar en delicaat te doseren bij het wegrijden (kan een issue zijn bij beginnende motorrijders) Je hoeft die wel enkel bij terugschakelen te gebruiken.

                                      De Monster en de nieuwe Superbikes ( 848/1098 ) heben alvast de beperkingen qua zithouding niet (integendeel), en zijn niet zo nerveus. Van de vorige generatie is net de 748 de versie die het meeste een hoogtoerig karakter heeft. Uiteindelijk is die modelrange bedoeld als circuitmotor en niet voor zondagochtendritten.

                                      Voor mij persoonlijk maken al die minpunten niet uit, omdat je een fantastisch design en geluid terugkrijgt, je Ducati niet te veel ziet in het straatbeeld, en die toch echt fantastisch rijdt.

                                      Over de betrouwbaarheid wordt veel gezeverd. Vanaf bj 2000 zijn er geen noemenswaardige problemen met Ducati.

                                      Op zich is er geen probleem om deze als eerste motor te nemen, als je bewust de nadelen er wil bijnemen, en je jezelf onder controle kan houden. Dat laatste geldt voor alle motorrijders. Misschien zou ik die niet aan 18 jaar aanbevelen, een beetje algemene verkeerservaring is altijd aangewezen, ongeacht het motortype.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                        Over de betrouwbaarheid wordt veel gezeverd. Vanaf bj 2000 zijn er geen noemenswaardige problemen met Ducati.
                                        En wat waren die problemen pré-2000 dan??
                                        Ik heb in 1997 een MY1995 Duc 916 gekocht & ermee gereden tot 2006 (laatste 2j hoofdzakelijk circuit). Nooit ofte nimmer heeft die bike me in de steek gelaten!!
                                        R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                                        Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                                        Mercedes-Benz ML 320 CDi

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                          De enige reden om voor een 748/996/998 te gaan is als je gepassioneerd bent door het merk en het model. Het gevoel moet de overhand nemen op de rede, want er zijn een aantal downsides. Over de 748:

                                          1. veel jappen zijn krachtiger
                                          2. veel jappen zijn goedkoper
                                          3. onderhoud & onderdelen zijn wat duurder
                                          4. de zithouding is hell: moglijks pijn in de linkervingers (zware koppeling), nek, polsen, onderrug etc bij langere ritten.
                                          5. de gearing is niet aangepast aan openbaar verkeer, en zeker geen stadsverkeer. Aan 50km/h draai je in 1e te hoog en zeer nerveus (moeilijk over kasseien met die harde vering), en in 2e valt hij te laag (minder koppel)
                                          6. draaien in een straat is tricky, grote draaicirkel, je kan zelfs je duimen geklemd krijgen tussen je clip-ons en de tank
                                          7. in de achteruitspiegels zie je enkel je ellebogen.
                                          8. de koppeling is zwaar en delicaat te doseren bij het wegrijden (kan een issue zijn bij beginnende motorrijders) Je hoeft die wel enkel bij terugschakelen te gebruiken.

                                          De Monster en de nieuwe Superbikes ( 848/1098 ) heben alvast de beperkingen qua zithouding niet (integendeel), en zijn niet zo nerveus. Van de vorige generatie is net de 748 de versie die het meeste een hoogtoerig karakter heeft. Uiteindelijk is die modelrange bedoeld als circuitmotor en niet voor zondagochtendritten.

                                          Voor mij persoonlijk maken al die minpunten niet uit, omdat je een fantastisch design en geluid terugkrijgt, je Ducati niet te veel ziet in het straatbeeld, en die toch echt fantastisch rijdt.

                                          Over de betrouwbaarheid wordt veel gezeverd. Vanaf bj 2000 zijn er geen noemenswaardige problemen met Ducati.

                                          Op zich is er geen probleem om deze als eerste motor te nemen, als je bewust de nadelen er wil bijnemen, en je jezelf onder controle kan houden. Dat laatste geldt voor alle motorrijders. Misschien zou ik die niet aan 18 jaar aanbevelen, een beetje algemene verkeerservaring is altijd aangewezen, ongeacht het motortype.
                                          Mooi relaas.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X