Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Niet zoveel noten op uwe zang met uw Amerikaans ijzer op de weg hè.
Tot hiertoe lekt die Amerikaanse brol toch nog altijd niet hé!
Er zijn er hier met jappen, met minder km's die al wel lekken. Voilà se... 't is eruit!!
Sorry hé Sam, da's niet slecht bedoelt zenne.
Tot hiertoe lekt die Amerikaanse brol toch nog altijd niet hé!
Er zijn er hier met jappen, met minder km's die al wel lekken. Voilà se... 't is eruit!!
Sorry hé Sam, da's niet slecht bedoelt zenne.
100%
ocharme sammy-boy
Zijne kwak stond vandaag op de parking van Telenet, naast de CBR van mijn vrouwtje. 't Schijnt heeft em ne foto gepakt stuurde 'em.
Tot hiertoe lekt die Amerikaanse brol toch nog altijd niet hé!
Er zijn er hier met jappen, met minder km's die al wel lekken. Voilà se... 't is eruit!!
Sorry hé Sam, da's niet slecht bedoelt zenne.
100%
correctie: hij lekTE
ja heb een foto genomen ze zal em straks eens posten. Stond ook een ducatie hypermotard in de parking bij telenet, very nice
ja heb een foto genomen ze zal em straks eens posten. Stond ook een ducatie hypermotard in de parking bij telenet, very nice
Ja, daar heeft m'n vrouwtje ook al over verteld en die vond ze zooooh mooi. "Het Was ne rode ducati, zo'n beetje als uwe crosser da gij ebt gehad", "aaah, nen Hypermotard "
Ja, daar heeft m'n vrouwtje ook al over verteld en die vond ze zooooh mooi. "Het Was ne rode ducati, zo'n beetje als uwe crosser da gij ebt gehad", "aaah, nen Hypermotard "
Mijn 748S (standaard motor, maar -R setup (Showa voorvork, Ohlins schokdemper, Brembo gold brake calipers, stuurdemper, lichtgewicht Marchesini velgen, kuipsnelsluitingen etc) kostte voor zijn revisie op 20000km (vervanging riemen etc) +- € 1700. Nu, aan 25000km groot onderhoud + nieuwe koppelingschijven & -huis een € 900. De R is dus nog een stapje verder.
De broer van Alex, Sam (ook actief hier op't forum), ziet een 748 wel zitten. Ik raad het hem af aangezien het voor hem ook z'n eerste motor zou zijn.
Wat denk jij daarvan?
De enige reden om voor een 748/996/998 te gaan is als je gepassioneerd bent door het merk en het model. Het gevoel moet de overhand nemen op de rede, want er zijn een aantal downsides. Over de 748:
1. veel jappen zijn krachtiger
2. veel jappen zijn goedkoper
3. onderhoud & onderdelen zijn wat duurder
4. de zithouding is hell: moglijks pijn in de linkervingers (zware koppeling), nek, polsen, onderrug etc bij langere ritten.
5. de gearing is niet aangepast aan openbaar verkeer, en zeker geen stadsverkeer. Aan 50km/h draai je in 1e te hoog en zeer nerveus (moeilijk over kasseien met die harde vering), en in 2e valt hij te laag (minder koppel)
6. draaien in een straat is tricky, grote draaicirkel, je kan zelfs je duimen geklemd krijgen tussen je clip-ons en de tank
7. in de achteruitspiegels zie je enkel je ellebogen.
8. de koppeling is zwaar en delicaat te doseren bij het wegrijden (kan een issue zijn bij beginnende motorrijders) Je hoeft die wel enkel bij terugschakelen te gebruiken.
De Monster en de nieuwe Superbikes ( 848/1098 ) heben alvast de beperkingen qua zithouding niet (integendeel), en zijn niet zo nerveus. Van de vorige generatie is net de 748 de versie die het meeste een hoogtoerig karakter heeft. Uiteindelijk is die modelrange bedoeld als circuitmotor en niet voor zondagochtendritten.
Voor mij persoonlijk maken al die minpunten niet uit, omdat je een fantastisch design en geluid terugkrijgt, je Ducati niet te veel ziet in het straatbeeld, en die toch echt fantastisch rijdt.
Over de betrouwbaarheid wordt veel gezeverd. Vanaf bj 2000 zijn er geen noemenswaardige problemen met Ducati.
Op zich is er geen probleem om deze als eerste motor te nemen, als je bewust de nadelen er wil bijnemen, en je jezelf onder controle kan houden. Dat laatste geldt voor alle motorrijders. Misschien zou ik die niet aan 18 jaar aanbevelen, een beetje algemene verkeerservaring is altijd aangewezen, ongeacht het motortype.
Over de betrouwbaarheid wordt veel gezeverd. Vanaf bj 2000 zijn er geen noemenswaardige problemen met Ducati.
En wat waren die problemen pré-2000 dan??
Ik heb in 1997 een MY1995 Duc 916 gekocht & ermee gereden tot 2006 (laatste 2j hoofdzakelijk circuit). Nooit ofte nimmer heeft die bike me in de steek gelaten!!
De enige reden om voor een 748/996/998 te gaan is als je gepassioneerd bent door het merk en het model. Het gevoel moet de overhand nemen op de rede, want er zijn een aantal downsides. Over de 748:
1. veel jappen zijn krachtiger
2. veel jappen zijn goedkoper
3. onderhoud & onderdelen zijn wat duurder
4. de zithouding is hell: moglijks pijn in de linkervingers (zware koppeling), nek, polsen, onderrug etc bij langere ritten.
5. de gearing is niet aangepast aan openbaar verkeer, en zeker geen stadsverkeer. Aan 50km/h draai je in 1e te hoog en zeer nerveus (moeilijk over kasseien met die harde vering), en in 2e valt hij te laag (minder koppel)
6. draaien in een straat is tricky, grote draaicirkel, je kan zelfs je duimen geklemd krijgen tussen je clip-ons en de tank
7. in de achteruitspiegels zie je enkel je ellebogen.
8. de koppeling is zwaar en delicaat te doseren bij het wegrijden (kan een issue zijn bij beginnende motorrijders) Je hoeft die wel enkel bij terugschakelen te gebruiken.
De Monster en de nieuwe Superbikes ( 848/1098 ) heben alvast de beperkingen qua zithouding niet (integendeel), en zijn niet zo nerveus. Van de vorige generatie is net de 748 de versie die het meeste een hoogtoerig karakter heeft. Uiteindelijk is die modelrange bedoeld als circuitmotor en niet voor zondagochtendritten.
Voor mij persoonlijk maken al die minpunten niet uit, omdat je een fantastisch design en geluid terugkrijgt, je Ducati niet te veel ziet in het straatbeeld, en die toch echt fantastisch rijdt.
Over de betrouwbaarheid wordt veel gezeverd. Vanaf bj 2000 zijn er geen noemenswaardige problemen met Ducati.
Op zich is er geen probleem om deze als eerste motor te nemen, als je bewust de nadelen er wil bijnemen, en je jezelf onder controle kan houden. Dat laatste geldt voor alle motorrijders. Misschien zou ik die niet aan 18 jaar aanbevelen, een beetje algemene verkeerservaring is altijd aangewezen, ongeacht het motortype.
Comment