Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alex zijn eerste motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
    En wat waren die problemen pré-2000 dan??
    Ik heb in 1997 een MY1995 Duc 916 gekocht & ermee gereden tot 2006 (laatste 2j hoofdzakelijk circuit). Nooit ofte nimmer heeft die bike me in de steek gelaten!!
    Uitzonderingen bevestigen de regel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Uitzonderingen bevestigen de regel.
      feit
      1978 BMW E21 323i
      2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
      2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
        En wat waren die problemen pré-2000 dan??
        Ik heb in 1997 een MY1995 Duc 916 gekocht & ermee gereden tot 2006 (laatste 2j hoofdzakelijk circuit). Nooit ofte nimmer heeft die bike me in de steek gelaten!!
        Kleppen die snel ontregeld worden (klepspeling te groot), onzuiver stationair draaien en willekeurig afslaan, random electrische problemen.

De verhalen over betrouwbaarheid hebben wel ergens een oorsprong, maar zoals gezegd heb ik nu evenveel vertrouwen in een Duc als in eender welke fabrikant.

Uiteraard zijn niet alle pré-200 Ducs brol, dat zeg ik ook niet. De 916 blijft ook de classic van die modelreeks, nice !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
          De broer van Alex, Sam (ook actief hier op't forum), ziet een 748 wel zitten.
          vandaag ben ik samen met Daan en nog 2 van het forum mijn gerief gaan kopen.
          2delig pak van Segura (leer), een helm van Schuberth en botjes van TCX en nog handschoenen van Richa.
          (totaal van 1300€ maar volgens mij is het zwaar de moeite om direct te investeren in goed gerief ipv na een jaartje deftig gerief te kopen)

ik begin vanaf oktober te rijden met een CBF 500 en zal na max een jaartje overstappen naar een zwaarder model zoals een CBR 600 RR of 748,
          dat is toch het plan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
            vandaag ben ik samen met Daan en nog 2 van het forum mijn gerief gaan kopen.
            2delig pak van Segura (leer), een helm van Schuberth en botjes van TCX en nog handschoenen van Richa.
            (totaal van 1300€ maar volgens mij is het zwaar de moeite om direct te investeren in goed gerief ipv na een jaartje deftig gerief te kopen)

ik begin vanaf oktober te rijden met een CBF 500 en zal na max een jaartje overstappen naar een zwaarder model zoals een CBR 600 RR of 748,
            dat is toch het plan.
            Ik was voor ongeveer de helft gesteld, drie jaar en 25.000 km geleden. Alles doet het nog steeds prima tot nu toe.

Comment

totaal van 1300€

Inderdaad een ferme investering.

Kan je een foto maken ?

Het enige wat bij mij door intensief gebruik verslijt, zijn mijn handschoenen van IXS, daar schilfert het leder af. Eigenlijk iets wat niet zou mogen vind ik.

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• vandaag voor de 1ste keer gebruikt, ben een ritje gaan doen met Daan en nog een vriend. wel achterop aangezien ik men rijbewijs nog moet halen.
                      Ben heel content over deze investering, zit allemaal super goed.

Nu kan ik bijna niet meer wachten tot ik eindelijk men rijbewijs heb

Comment

• Valt nog goed mee, ik was ook meer kwijt.

Ne collega van mij heeft zich onlangs de YZF125 van Yam gekocht. Heeft voor 3200 euro aan uitrusting gekocht (1 delig leder Rev-it; 2 delig textiel; Shoei weet-ik-veel-wat van 490 euro; handschoenen; laarzen; ...). Hij heeft dus niet op ne cent gekeken voor zijn kledij. 't Is er wel wat over voor nen 125, maar liever dat dan eigenlijk.

Comment

• 't is echt heel schoon gerief. Ikzelf heb bijna niets in mijn kledij gestoken (jas en broek van Richa, samen ongeveer 300), helm van Arai heb ik gekregen van de vader van mijn toenmalig lief (die had zelf 2 Shoei's, 1 Arai en een Momo, vraag mij niet waarom zoveel helmen voor 1 persoon ), botten van Forma ook gekregen van haar vader en handschoenen ook .

Mn jas is zo een 3/4 ding, ik denk er sterk aan om toch ook een korte jas te komen, da's zoveel mooier

Comment

• Merci voor de foto's !

Heel mooi gerief,

mooie handschoenen van Richa !

Waar heb je alles gekocht ?

Comment

• Bij Vanzeebroeck in Sint - Pieters - Leeuw. op aanraden van een paar vrienden ben ik daar alles gaan halen. ben daarna naar een andere winkel geweest en alles was +- 50€ duurder, van Segura hadden ze al niets dus kon ik niet vergelijken

Comment

• Denk dat je allemaal heel goed materiaal gekocht hebt. Ikzelf heb me erook goedkoper vanaf gemaakt, maar als ik er wat meer euro's aan zou kunnen spenderen, zou een Shubert ook m'n keuze zijn bijvoorbeeld.

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                                Ne collega van mij heeft zich onlangs de YZF125 van Yam gekocht. Heeft voor 3200 euro aan uitrusting gekocht (1 delig leder Rev-it; 2 delig textiel; Shoei weet-ik-veel-wat van 490 euro; handschoenen; laarzen; ...). Hij heeft dus niet op ne cent gekeken voor zijn kledij. 't Is er wel wat over voor nen 125, maar liever dat dan eigenlijk.
                                WTF ??? Amai, hij kan vallen a volonté. En de YZF125 is al geen goedkope 125...
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• mijn Shubert heeft 350 gekost, is vorig model, maar volgens mij zie je dat er niet aan.
                                  Het was het pak dat duur was maar je koopt dan ook de looks en het is gewoon mega geil
                                  nu nog zien of het echt een chix-magnet is

Comment

• Zo lang je niet op de moto zit met dat pak zal het niet echt een magneet zijn
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Zo lang je niet op de moto zit met dat pak zal het niet echt een magneet zijn
                                      Inderdaad,

voor de aantrekkelijkheid moet je het niet doen

Je komt wel stoerder over, dat wel.

Onlangs was een autobestuurder ongelooflijk vriendelijk toen ik afstapte en naar hem toekwam, na lichte verkeersagressie van zijn kant

Comment

• wel spijtig dat ik de vest niet altijd kan aandoen, want het ziet er een beetje te uit als je zonder helm rondloopt en ik ben nog niet zo ver om met de auto te vertrekken en toch de helm mee te nemen

Comment

wel spijtig dat ik de vest niet altijd kan aandoen, want het ziet er een beetje te uit als je zonder helm rondloopt en ik ben nog niet zo ver om met de auto te vertrekken en toch de helm mee te nemen
                                          En zondag naar Zolder dan?

Comment

Working...
                                          X