Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Helm spuiten/paintbrushen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Helm spuiten/paintbrushen?

Ik zou me wel 'es willen wagen aan het spuiten van m'n helm. Is 'n nog niet zo oude maar wel al eens gecrashte motorhelm, merk Schuberth/BMW. Zitten krassen op en enkele kleine puttekes (onzacht de beton gemasseerd ermee), zit in 't zilver metallic, en ik wil eigenlijk wel 'es iets leuks qua design.

Dus : ding spuiten.

Iemand die dat al gedaan heeft? Ja ik weet 't, als ge die zelf spuit dan vervalt de garantie en zo, I know. Waarop letten? Welke verf? Welke spuitbussen? Autolak? Opschuren, grondlaag, opschuren, grondlaag, opschuren, basislaag, opschuren, tweede laag, opschuren, derde laag, volledig laten drogen en veel tijd later de laklaag? Welke masking tape?

Enzovoort. Als er tutorials zijn, graag links! Thanks.

Euhm, is een gecrashte helm niet onveilig?

Comment

Wordt niet meer mee op motor gereden. Is gecheckt door kerel in de motorzaak : schaal is intact, niet gebarsten, en schuimkern is niet ingedeukt, enkel buitenkant krassen.

En please geen "ge moogt dat ni, garantie vervalt" of "da's ni veilig" of "als ge dat ni kunt begint ge er beter niet aan" meer. Graag ofwel tips, ofwel niks.

Thanks!

Comment

Wil je het zelf doen of laten doen?
        anders gewoon eens binnenstappen bij een motorhandel. die zullen adressen genoeg hebben.

zelf ben ik voorstander van het betere kleefwerk.
        't zal goedkoper uitkomen en je kan eens veranderen van look.

Comment

Folie

Comment

een helm spuiten is niet zo moeilijk. Het is het voorbereidende werk waar het meeste tijd in kruipt.

ALs je een speciaal design wil is het natuurlijk allemaal iets minder evident om zelf te doen. Heb al een paar helmen gezien van de volgende mannen en was elke keer van topkwaliteit. Daar komen ook wel een aantal grote namen over de vloer

Welkom bij airbrush studio lijnden In 1996 eerste contact met airbrush techniek, al snel werd studio lijnden opgericht en eerste opdrachten binnen waaronder airbrush van motoren, wheel covers, trikes, auto's en...heel leuk...de fraaie designs op de verdwijn kasten van de vermaarde illusionist hans klok. in 1999 begonnen met spuiten van kartrace-helmen, 2001/2002 volgden al snel de auto-coureurs. o.a. jos verstappen, jan lammers, allard kalff, tim coronel, cor euser, pim van riet, rob kamphues, peter r. de vries, carlo van dam en paul van splunteren (autovisie -porsche piloot ) vonden hun weg reeds naar lijnden!

Antwerpen is't Stad
            en al de rest is parking!!

Comment

Laten doen wil ik niet. Doe graag dingen zelf, plus het scheelt een hoop geld. En deze helm, 'k ga er geen tranen voor laten moest 't verkeerd aflopen, eigenlijk.

Heb al 'n mountainbike helm gespoten, viel zeer goed mee. Mooi resultaat, niet echt grote fouten gemaakt, al heb ik wel geleerd uiteraard.

Helmpje paintbrushen in verschillende kleuren met custom design kost al snel meer dan 500 EUR. Dan liever zelf.

Comment

helm opschuren, krassen uithalen waar nodig.

spuiten grondverf en schuren

spuit kleurke en laten drogen.

is geen werk en mag met autolak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  En please geen "ge moogt dat ni, garantie vervalt" of "da's ni veilig" of "als ge dat ni kunt begint ge er beter niet aan" meer. Graag ofwel tips, ofwel niks.

Thanks!

Als moraalridder zou ge nu toch een antwoord mogen verwachten

Comment

Paintbrushen---> je bedoelt airbrushen, of...?

Je helm kun je terug strak krijgen met plamuur denk ik, dan zul je dat alvast niet meer zien.

Voor het airbrushen zelf kan ik je niet verder helpen, mijn broer heeft wel al meerdere helms en motorkappen en zo gedaan, dus ik kan eens aan hem vragen

Maar écht veel voorbereiding qua grondlagen en zo kruipt daar niet in denk ik

Comment

Gilles, vooraleerst zou ik de helm mat schuren (met een 400). Als die krassen in uw helm niet te diep zijn dan kan je die wegwerken door spuitplamuur te gebruiken. Zo'n spuitplamuur kan dienst doen als grondlaag. Vervolgens lakken in de gewenste kleur met een autolak. Zowel voor de spuitplamuur als voor de afwerkingslak adviseer ik Motip, naar mijn mening de beste lak in spuitbussen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Prutsers laten prutsen.
                        Kunt ge achteraf nog eens goed mee lachen.

Comment

Als ge mij 'n moraalridder noemt, dan is uw mensenkennis seriously below average.

En als continu dwars liggende puistkoppen zoals JCVD dan ook nog 'es 't topic komen verzieken, dan is het "nut" van een forum wel helemaal zoek, right?

Ik vraag beleefd om info, moeten de zeikerds weer hun wekelijkse portie breinpis komen lozen hier.

Overigens, als zgn. "prutser" vind ik dit eigenlijk helemaal niet slecht, da's ook eigen werk (de helm, deco volledig aan de fiets aangepast). Misschien dat jullie experts-aan-wal het allemaal zeer belabberd werk vinden, en da's jullie goed recht, maar houd dan gewoon jullie klep in plaats van een beetje de hautaine lolligaard uit te komen hangen. I'm sick of it.

Comment

experts-aan-wal
                            en ik?

Comment

Als ge mij 'n moraalridder noemt, dan is uw mensenkennis seriously below average.
                              Ik herhaal maar enkel wa gij hier over uzelf gezegd hebt in een ander topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                en ik?
                                Jij hebt een franke muil maar ge zijt eigenlijk een best aimabel karakter, en alhoewel ge de goei bedoelingen ferm hard moet zoeken tussen de vuilbekkerij, vindt ge die wel als ge der goesting voor hebt.

Plus, gij zijt geen stuurman-aan-wal, gij zijt eerder nen nietsdoend-tenzij-delegerend-kapitein-midden-in-de-actie.

Comment

Ik herhaal maar enkel wa gij hier over uzelf gezegd hebt in een ander topic
                                  i stand corrected: wat iemand anders zei en gij niet ontkende (menne fichebak liet me ffe in de steek)

Comment

nietsdoend-tenzij-delegerend-kapitein-midden-in-de-actie.
                                    ga je bek spoelen. of uitschrobben. met zeep. ploert.

Comment

i stand corrected: wat iemand anders zei en gij niet ontkende (menne fichebak liet me ffe in de steek)
                                      Np. Nu kunnen we hier alras doorzeveren tot 't slotje komt, er is al een nieuw topic over dit onderwerp aangemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                        ga je bek spoelen. of uitschrobben. met zeep. ploert.
                                        zeep in mond = bellen = bubbles (Eng.) = de aap van de naamgenoot van de overleden bierkenner

Ik lust geen bier!

Comment

Working...
                                        X