Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Xl 125R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Honda Xl 125R

    Hallo

    Ik ben nieuw hier dus zal ik me even voorstellen.
    Ik ben een kerel van 17 wonende in Zoutleeuw.
    Heb net mn A3 rijbewijs gehaald en een bijhorende brommer (Derbi Senda Extreme).
    Nu zou ik graag nog iets bijkopen om me wat in de velden te amuseren in de buurt van thuis.
    Nu is m'n oog gevallen op een Honda Xl 125R uit '86, het is een 2Takt, 16 000km.
    De voorrem is defect & de accu doet het ook niet meer.
    Graag had ik jullie mening hierover gehad, link advertentie: http://www.kapaza.be/detail/11659038/
    Is dit iets of is het iets waar ik beter vanaf blijf?

    Mvg Frederik

  • #2
    Awel, je stelt een moeilijke vraag.

    Maar wie heeft je gezegd dat het een 2-takt is? 't is namelijk een 4-takt. De XL serie is altijd 4-takt geweest. Als je naar de cilinderkop ziet, dan zie je ook dat die veel te groot is voor een 2-takt.
    Met de kwaliteit van die Honda-blokjes zit het wel goed. Maar vergeet niet dat die al 22 jaar oud is. Het grootste probleem is mss wel slecht uitgevoerd onderhoud.
    Een accu is geen probleem. Een voorrem zal ook niet zo immens kosten. 'k denk dat het een kabelbediende schijf is, dus erg ingewikkeld is dat al niet.
    Als het is om te crossen, dan zou ik eerder naar een XR (4-takt) of CR (2-takt) uitzien. Dat zijn de crossmodellen. Deze hebben wel geen homologatie, dus als je later met die moto op de baan wil rijden kan dat niet. Wegens geen homologatie zijn ze vaak goedkoper. Maar ook de staat is (vooral optisch) minder doordat ze echt gebruikt werden als crosser.

    Weet je al iets meer of wil je nog wat vragen?
    Powered by Detroit Diesel.

    Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

    Comment


    • #3
      Alvast bedankt voor de info;
      De persoon die deze verkoopt vertelde me dat dit een 2T was.
      Dus nu weet ik het ook niet meer .
      De vraagprijs is 600€ euro, maar wat zou een goede prijs zijn om er voor te geven?
      Aan te nemen dat hij in goede staat is, afgaande op de foto's denk ik dit wel.
      Als hij helemaal kapot gaat kan ik hem toch nog altijd in stukken verkopen niet?
      Ook heb ik toch liever een meer Enduro achtig model, zo iets als de Xl dus, evt kan ik binnen enkele jaren ermee op de baan.
      Mvg Frederik
      Last edited by fishkeh; 14/10/2008, 11:59.

      Comment


      • #4
        'k heb het nog even nagekeken en de Xl is toch echt een 4-takt. http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...l125r%2083.htm

        Als de verkoper gezegd heeft dat het een 2-takt is, dan wil dat al niet veel zeggen. Waarschijnlijk is het dan gewoon een verkoper, niet meer dan dat.
        Ik zou dan toch eerst eens zeggen dat het een 4-takt is en vragen of hij er mee gereden heeft enzo.
        Je kan die moto inderdaad in stukken verkopen.
        Powered by Detroit Diesel.

        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

        Comment


        • #5
          Ja ik dach ook eerder dat het een 4T was...
          Maar hoeveel € zou ik hier max. aan geven?

          Comment


          • #6
            als die moto in goede staat is, zowel mechanisch als optisch is 600€ een redelijke prijs. gewoon de vraagprijs meteen geven zou ik ook niet doen. je kan maar proberen.
            Powered by Detroit Diesel.

            Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

            Comment

            Working...
            X