Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motor-Scooter of moto met tandriemoverbrenging voor woonwerkverkeer ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motor-Scooter of moto met tandriemoverbrenging voor woonwerkverkeer ?

Wat zou je kiezen om te gaan werken ?

-Aprilia Manna 850 valt af wegens kettingoverbrenging en dus meer kuiswerk doordat vuil in kettingsmeermiddel op achterwiel kleeft

-Honda SH300i Sport

-Gilera Fuoco 500ie

-Gilera Nexus 500ie

-Piaggio MP3 400ie

-Kymco Xciting 500i R

-Yamaha Tmax 500

Er moet minstens 1 integraalhelm in kunnen opgeborgen worden liefst meer opbergruimte , dat zal wss niet kunnen bij de Honda SH300i ABS (die anders wel de reputatie heeft een ergsportief rijdend vinnig en zuinig compact stadsscootertje te zijn met 16 duimswielen ) , tenzij in een Topcase ?

Of zou je opteren voor een BMW F800 S of ST of een Buell met koffers (hebben ook overbrenging met tandriem ) ?

De Gilera Fuoco 500ie en de Piaggio MP3 400ie hebben 3 wielen , dus extra stabiliteit bij slechte weersomstandigheden .
    Last edited by ; 20/01/2009, 04:05.

Ik heb de Kymco X-citing 500Ri

En tot nu toe ben ik daar zeer tevreden over!
    De opberg-ruimte is niet overdreven maar mijn XL systeemhelm + zwaar ABUs-slot+regenpakje past er toch in.

Ik had toen ook gekeken naar de SH300i ,hoewel die zeer goed rijdt vond ik het model niks en zeker niet met topcase...

Prijs/kwaliteit/looks zit je met de Kymco wel goed denk ik.

Hoeveel km moet je rijden en welke soort wegen om naar je werk te gaan?
    Als je enkel gebruik gaat maken voor woon-werk verkeer zou ik zeker al een scooter aanraden(weerbescherming+automaat)

Comment

Twaalftal km met een vaste brug (met flink stuk bergop en bochtige afdaling ) , met een 15-tal kruispunten en meestal chronisch gebrek aan parkeerplaats aan het werk .

En een groot stuk waar je officieel 70mag , de rest 50 en paar 100m zone 30 .

Wat slikt zo'n scooter gemiddeld bij sportief rijden , hoeveel km tussen 2 onderhoudsbeurten en zijn er voor zo'n Kymco bvb ook vlot en tegen normale prijs onderdelen voor onderhoud en herstelling te krijgen ?

Comment

Ik zou de aprilia nemen omdat het het meest op een motor lijkt, het is eigenlijk gewoon een motor met automaat en een koffer waar normaal de tank zit. Als ik toch een scooter zou nemen zou het de Tmax zijn omdat ik die het mooist vind.

Comment

Nadat ik gisteren bijna onderuit gereden ben door een onvoorzichtige automobilist zou ik voor woon-werkverkeer gaan voor de MP3. Die 3 wielen geven toch wat meer zekerheid hé...

Maar zou er infeite eerst eens mee willen rijden, wat voor gevoel geeft zoiets infeite?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
            Nadat ik gisteren bijna onderuit gereden ben door een onvoorzichtige automobilist zou ik voor woon-werkverkeer gaan voor de MP3. Die 3 wielen geven toch wat meer zekerheid hé...

Maar zou er infeite eerst eens mee willen rijden, wat voor gevoel geeft zoiets infeite?

Zie post nr 13 in : http://www.autoforum.be/showthread.php?t=30813

Comment

Working...
            X