Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Dax of iets anders?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Honda Dax of iets anders?

    Yoeps,

    Ik heb eigenlijk altijd het idee gehad een CBR 125 R aan te schaffen zodra ik mn rijbewijs zou hebben. Ons pa is vóór (rijdt een fireblade) maar ons ma is andere koek en aangezien ze gescheiden zijn.. Enfin, ge kent da wel.
    Ons ma heeft toch een beetje schrik van zo'n 125'je en we begonnen dus over brommertjes. Aangezien ik dan binnekort mijn auto-rijbewijs ga halen (en dus niet de voor de motor) kan ik altijd met de auto van thuis weg, maar dan heb ik nog altijd mn eigen Daxje (of PBR, ...). Zo'n speelgoedje koop ik toch, nu dat het eens mag , maar nu zit ik weer met iets anders...
    Ons ma heeft vroeger ook een Daxje gereden (jawel, 't is nen échte Dax), maar die is helemaal gerestaureerd en staat nu bij mn pa. Het enige wat onbreekt is een motorblokje. En buiten dat blokje, moet hij nog ineen gestoken worden.. Ik zou die doos kunnen gaan halen en een blokje kopen en alles in elkaar laten zetten en dan heb ik er eentje maarja, wat gaat me dat kosten.. Een tweedehands moteurke en nieuw? weegt dat wel op, anders koop ik misschien best ineens een PBR'ke of iets in die stijl. 't Is natuurlijk zo, ik rij dan met nen echte Dax, er staat geen krasje op, en ik heb nog de keuze voor er een 90cc blokje 'in te leggen' fzo.. (Da merkt mn ma toch niet, behalve die gele plaat achteraan dan ). Maar dan is er weer een bijkomend probleem. Kan ik dan met dezelfde kader rijden of moeten er ergens extra verstevigingen worden aangebracht?
    Wat zouden jullie doen? Het Daxje verder afwerken en daarmee bollen, of iets (totaal anders) nieuw kopen?

    Alvast bedankt voor het doorlezen van deze post
    Sebas

  • #2
    voor 350€ heb je al een blokje dat daar in past


    steek de brommer anders zelf samen deze zomer, je zult er veel uit leren!

    Comment


    • #3
      Zow, dat valt goed mee.. 350 eurootjes.. Alleen, wat je daar aanhaalde van het zelf in elkaar zetten.. Hij staat al jaar en dag bij mn vader in de doos omdat hij er niet aan komt om hem in elkaar te zetten.. Ons ma spreekt hier van 10 jaar dat hij al gedemonteerd staat dus... en alleen begin ik er echt niet aan, wie weet wat steek ik dan uit =)

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
        Zow, dat valt goed mee.. 350 eurootjes.. Alleen, wat je daar aanhaalde van het zelf in elkaar zetten.. Hij staat al jaar en dag bij mn vader in de doos omdat hij er niet aan komt om hem in elkaar te zetten.. Ons ma spreekt hier van 10 jaar dat hij al gedemonteerd staat dus... en alleen begin ik er echt niet aan, wie weet wat steek ik dan uit =)
        10 jaar gedemonteerd of 2 maand gedemonteerd maakt niet echt verschil hoor

        als je dat eens op je gemak bekijkt moet dat wel lukken. kan je pa niet helpen?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door krulle
          10 jaar gedemonteerd of 2 maand gedemonteerd maakt niet echt verschil hoor

          als je dat eens op je gemak bekijkt moet dat wel lukken. kan je pa niet helpen?
          als hij tijd heeft zal hij zeker een handje toesteken. 't Is omdat hij al 10 jaar niet echt de tijd heeft om er degelijk aan te beginnen. De regeling was dat hij hem zou bijhouden en tegen dat ik 16 zou worden, zou hij klaar zijn. Ondertussen zijn we een jaar verder...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
            als hij tijd heeft zal hij zeker een handje toesteken. 't Is omdat hij al 10 jaar niet echt de tijd heeft om er degelijk aan te beginnen. De regeling was dat hij hem zou bijhouden en tegen dat ik 16 zou worden, zou hij klaar zijn. Ondertussen zijn we een jaar verder...
            probeer eens aan een werkplaatshandboek te komen, daarmee steek je helemaal allen je brommer in elkaar hoor, alles is goed uitgelegd met veel foto's

            Comment


            • #7
              Die dax monteren en er een mooi blokje onderdraaien natuurlijk!
              Want voor een nieuwe brommer ga je veel betalen en ga je nooit je prijs terughebben bij het verkopen. Maar als je je dax na 5 jaar verkoopt en hij is in perfecte staat kun je er nog heel veel geld voor krijgen!

              Comment


              • #8
                voor onderdelen zoals motoren een paar goede sites met prijzen

                http://www.mini4team.be/
                http://www.dax.be
                http://www.fredsbike.be/

                een blok meer dan 50cc mag je niet steken als het een bromfietskader betreft. (Het kan natuurlijk wel maar dat is een keuze die je zelf moet maken he)

                In principe is een dax makkelijk ineen te steken hoor. Een werkplaatshandboek kan steeds makkelijk zijn maar daxboard kan ook steeds een enorm gemak zijn.


                Antwerpen is't Stad
                en al de rest is parking!!

                Comment


                • #9
                  PBR moet je trouwnes niet kopen. Heb er zelf ook een gehad en alles scheurt er aan kapot. echt brakke kwaliteit...

                  kan je beter je geld in die dax steken


                  Antwerpen is't Stad
                  en al de rest is parking!!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
                    ik heb nog de keuze voor er een 90cc blokje 'in te leggen' fzo.. (Da merkt mn ma toch niet, behalve die gele plaat achteraan dan ).
                    Eens een brommer, altijd 'n brommer hé. Het is dus niet mogelijk een 90cc onder een 50cc brommer te hangen en deze dan in te schrijven als moto en er nummerplaten op te hangen.

                    Ik zou zeker de DAX ineensteken, die je hebt staan. Zeker als het een gerestaureerde originele is !

                    Aan DAXjes prutsen is niet overdreven moeilijk, ik heb 't ding van m'n kameraad ook al menig keer in m'n handen gehad, en in het begin wist ik ook niet 100% waarmee ik bezig was. Maar al doende leert men

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dédé
                      voor onderdelen zoals motoren een paar goede sites met prijzen

                      http://www.mini4team.be/
                      http://www.dax.be
                      http://www.fredsbike.be/

                      een blok meer dan 50cc mag je niet steken als het een bromfietskader betreft. (Het kan natuurlijk wel maar dat is een keuze die je zelf moet maken he)

                      In principe is een dax makkelijk ineen te steken hoor. Een werkplaatshandboek kan steeds makkelijk zijn maar daxboard kan ook steeds een enorm gemak zijn.
                      Rood: daar heb ik mijn Bad Boy gekocht (Keen motorbikes). En ik moet zeggen dat die kerel mega onvriendelijk en zo is. Ik zou er nooit meer iets kopen. Kijk anders eens op daxboard, daar zijn altijd daxblokjes te koop...

                      Comment


                      • #12
                        Heb zelf ook met ne dax gereden vroeger, onverwoestbaar en zo leuk om mee te rijden zou dus ni twijfelen zenne.
                        Over de 90cc blokjes weet ik weinig heb zelf een 70cc blok gehad en trok al mega goe, in eerste ni aan de grond te houden en een top rond de 100km/uur.
                        Kwa verzekering heb ik geen idee of da te regelen valt. ik was toen 16 en had gewoon mijn brommer rijbewijs.
                        Kortom als ik ze zie en vooral hoor rijden ben ik nog altijd verliefd. Da mini ducati geluid haal je overal uit.

                        Comment


                        • #13
                          Als je veel met je dax rijdt, zou ik deze aanraden

                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                          Comment


                          • #14
                            Bedankt voor de reacties iig..

                            Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo
                            Die dax monteren en er een mooi blokje onderdraaien natuurlijk!
                            Want voor een nieuwe brommer ga je veel betalen en ga je nooit je prijs terughebben bij het verkopen. Maar als je je dax na 5 jaar verkoopt en hij is in perfecte staat kun je er nog heel veel geld voor krijgen!
                            Ondertussen hebben enkelen het me al gezegd om hem toch in elkaar te zetten, dus ik zal het dan toch maar doen, uiteindelijk gaat het een schitterend brommertje worden
                            Als ik hem later verkoop, en er meer aan zal verdienen, leek me eigenlijk wel logisch aangezien het een echte is, maar ik zou het dom vinden om zoiets te verkopen. Ik ken mensen die zo'n ding in de living hebben staan

                            Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3
                            probeer eens aan een werkplaatshandboek te komen, daarmee steek je helemaal allen je brommer in elkaar hoor, alles is goed uitgelegd met veel foto's
                            Lijkt me een goed idee. Ik ga vast & zeker is polsen bij ons pa, maar ik zal dan toch het grootste deel moeten doen.. Zo'n boeken koop je wel gewoon in de standaard-uitgeverij of...

                            @ Dédé: ik ben al overtuigd dat het de Dax zal worden, dus een PBR zal hier niet komen. Toch bedankt voor het advies

                            Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                            Eens een brommer, altijd 'n brommer hé. Het is dus niet mogelijk een 90cc onder een 50cc brommer te hangen en deze dan in te schrijven als moto en er nummerplaten op te hangen.

                            Ik zou zeker de DAX ineensteken, die je hebt staan. Zeker als het een gerestaureerde originele is !

                            Aan DAXjes prutsen is niet overdreven moeilijk, ik heb 't ding van m'n kameraad ook al menig keer in m'n handen gehad, en in het begin wist ik ook niet 100% waarmee ik bezig was. Maar al doende leert men
                            owkeej, het zal dan wel een 50cctje blijven.. No problemo 'k Zal eerst maar al beginnen met deftig te leren schakelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door de frits
                            Heb zelf ook met ne dax gereden vroeger, onverwoestbaar en zo leuk om mee te rijden zou dus ni twijfelen zenne.
                            Over de 90cc blokjes weet ik weinig heb zelf een 70cc blok gehad en trok al mega goe, in eerste ni aan de grond te houden en een top rond de 100km/uur.
                            Kwa verzekering heb ik geen idee of da te regelen valt. ik was toen 16 en had gewoon mijn brommer rijbewijs.
                            Kortom als ik ze zie en vooral hoor rijden ben ik nog altijd verliefd. Da mini ducati geluid haal je overal uit.
                            Vroeger (voor de restauratie) reed mn vader al eens op het Daxje en trok er wheelies mee

                            @ Hayes: geen probleem voor de oordopjes. Die liggen hier al voor achterop de moto te kruipen

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb het er net nog eens over gehad met mijn ma'ke en 't is wel ça va.. Nu ik het fiat heb, gaat hij er zeker komen. Ik ga hem zo snel mogelijk vragen en hem dan -u leest het goed- in elkaar laten zetten. Ze wist mij namelijk te vertellen dat scholen met technische richtingen, zoals Automechanica enzo, dat gratis doen, zij leren er immers van bij.
                              Don Bosco in Hoboken zou dat doen en eventueel ook de PTS in Boom, dus ik ga toch maar eens informeren.
                              't Is dan maar te hopen dat ze wat voorzichtig zijn met mn kadermentje hè want 't zou zonde zijn..

                              grtz
                              Sebas

                              Comment


                              • #16
                                *Brrrr* Een bende snotapen aan m'n brommer laten prutsen. 'k Hou m'n hart al vast wanneer m'n garagist er aan werkt.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                  *Brrrr* Een bende snotapen aan m'n brommer laten prutsen. 'k Hou m'n hart al vast wanneer m'n garagist er aan werkt.
                                  wat zou zoiets anders kosten bij ne garagist?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69
                                    wat zou zoiets anders kosten bij ne garagist?
                                    ik wil u ook wel een prijske maken hoor

                                    ben nu ook bezig met mijn singa helemaal te veranderen ed


                                    Antwerpen is't Stad
                                    en al de rest is parking!!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Dax boven alles Dat is gewoon het einde zoiets;

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                                        Dax boven alles
                                        bijna
                                        handig is dat je in iet of wat auto krijgt

                                        Comment

                                        Working...
                                        X