Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die uitleg met bijhorende foto begrijp ik in de verste verte niet, verklaar u nader.
Oortjes beschermen tegen het geluid hè. Zeker wanneer er een 'luide pijp' onder steekt
En dat niet alleen, ook het windgeruis is lastig en kan voor schade zorgen.
Oortjes beschermen tegen het geluid hè. Zeker wanneer er een 'luide pijp' onder steekt
Hij zegt toch niet dat er een 'luide pijp' opstaat, hij zegt dat als je met een dax rijdt je van die oorbeschermers moet hebben.
Is een Dax dan synoniem aan veel geluid misschien?
Ik ken menig tweetakt geweld met pijpen met vijftig krullen in die meer 'laweit' maken.
En dat niet alleen, ook het windgeruis is lastig en kan voor schade zorgen.
Kan mij toch niet voorstellen dat een Dax luider is dan pakweg een Duc met (of zelfs zonder ) Termignoni's?
Ik moet voorlopig de eerste stille dax nog tegenkomen.
Vanaf 80 decibel treedt er schade op aan je gehoor. Als je daar elke dag mee rondrijdt, raad ik oordopjes aan. Mijn vespa is stukken stiller dan een dax, maar ik draag er ook. Het windgeruis overschrijdt die 80 decibel ook en ik zit dagelijks 40 minuten op de scoot. Ik wil geen definitief gehoorverlies.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Dat zal dan puur toeval zijn want ze rijden heus wel rond hoor, 'de stille daxen', net zoals er ook luide tweetakters rondrijden, dus ik begrijp uw associatie nog niet. Als je oordopjes gebruikt tegen het windgeruis kan ik best inkomen, maar de wind waait even hard op een tweetakt als op een viertakt, dat is trouwens een andere discussie die niets te maken heeft met motorgeluid.
Ik heb ook nog nergens over tweetakt vs viertakt gesproken??
Waarom voel je je aangevallen?
Als mijn garantie op de wesp voorbij steek ik er ook een luidere uitlaat op hoor
Wat zit je dan altijd te lullen dat daxen uw dochter wakker maken, dat je oordopjes nodig hebt als je ermee rijdt,...??
Waarom zeg je dan nooit dat brommers in het algemeen (zowel tweetakt als viertakt) met open uitlaten veel lawaai maken? Nee, altijd daxen viseren, die altijd viertakten zijn, dus aan uw uitleg kan ik alleen maar afleiden dat jij een probleem hebt met viertakten, terwijl ze helemaal niet alleen verantwoordelijk zijn voor geluidsoverlast als het over gemotoriseerd tuig gaat.
Begrijp je het nu?
Vanaf 80 decibel treedt er schade op aan je gehoor. Als je daar elke dag mee rondrijdt, raad ik oordopjes aan. Mijn vespa is stukken stiller dan een dax, maar ik draag er ook. Het windgeruis overschrijdt die 80 decibel ook en ik zit dagelijks 40 minuten op de scoot. Ik wil geen definitief gehoorverlies.
dat maakt de dax net uniek... velen halen de demper eruit. Laat die erin en het valt nog mee... Liever een dax dan een vespa, maar dat is mijn mening.
Comment